• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Lillebror

Men huvva Linda, hoppas det går bra för dig!

Jag mår illa som bara den och det kommer och går under hela dagen, håller på att bli tokig!!
    Måste ta mig för att ringa BM imorgon och anmäla mig och se om det finns något tips som man inte testat ännu!
    Hur mår ni andra?

Jag tror att vi ska berätta för sonen i samma veva som alla andra får veta. Han är så pass stor att jag tror han förstår vad det handlar om. Kan vara bra att han vet varför han inte ska klättra på min mage mm.
    Som sagt så är han som en virvelvind så det kan nog vara bra att förklara att han måste vara lite försiktig med mamma ett tag
    Jag tycker absolut att du Loris också ska försöka förklara för din dotter så bra det går att hon ska bli storasyster!

Jag har också varit med om lite halvsunkig mat på Leos. Sen har jag sett så många barn som slickar både på ketchupflaskor och bestick och sedan lagt tillbaka dom. Vet att det är sånt som händer runt barn...men man vill ju gärna inte äta med en gaffel som nån annan har slickat på
    Det är synd man inte får ta med sig något eget!

• Loris

Jag har klarat mig helt från illamående idag, har haft problem med bäckenet på jobbet dock, jag ska börja gå hos sjukgymnast i slutet av månaden så förhoppningsvis blir det lite bättre då.
    Ska det inte finnas någon medicin som man kan ta emot illamående som gravid? Tror att jag har sett något program där det togs upp *hmm*
    Jobbar du Lillebror eller har du möjligheten att vara hemma när du är som mest illamående?

Vi försökte faktiskt lite lätt ta upp just samtalsämnet bebisar idag för att se hur hon respondar, hon lyssnar väldigt gärna hehe :D Fast hon såg ändå ut lite som ett frågetecken hehe   Men det kommer kanske bli lättare att få henne att förstå då magen är större och det sparkas på där inne, det ska bli spännande att se

haha när man ser det svart på vitt, nerslickade bestick och ketchupflaskor så låter det ju verkligen inte mysigt.. Kanske ta med engångsbestick om man vet att det blir att äta där ? heheh

• Linda840406
    Loris skrev 2010-02-15 19:35:14 följande:
    Hmm, vad konstigt att ni inte fick komma in och kolla. Var det för att ni är så tidigt gången? Vad mysigt att bo i hus föressten, jobbar ni i vännäs eller får ni pendla? Vi har pratat en hel del om hus i framtiden, fast min sambo vill inte ta körkort så vi får se hur det blir med den saken. Hus i stan är ju också ett alternativ, men de kostar ju, + att man nog inte får den där riktiga "hus/bykänslan" om man bor "centralt".
    Ja, hon tyckte vi skulle avvakta i och med att jag inte har ont.
    Jo vi jobbar båda två i vännäs. Körkort är väl hur underbart som helst när man har barn. Men du har körkort?  Jo det är underbart med hus, men rätt nice med lägenhet också, slippa klippa gräsmattor och skotta snö :D
  • Loris

Linda,haha ja det förstås, men å andra sidan så kan man ju vända på det och se klippa gräsmattor och skotta snö som "gratis" men halvt påtvingad motion ;-D Annars är det ju lätt att man skjuter upp träning, jag är iallafall expert på det!
    Vad skönt att jobba lokalt, det förenklar ju avsevärt, och drar ju ner resekostnader oerhört!
    Jag har körkort och bil Jag intensivtog körkortet då lillan var 4 månader - då fick jag nog av barnvagn på buss hehe!
    Att ha körkort är en frihet som jag inte kan förstå att någon valfritt vill avstå ifrån, det är så underbart!

• Linda840406

Ja jag är också otroligt dålig på det där med motion så där har du en poäng :D

Ja storhandla på maxi med 2 ungar och åka buss måste ju vara ett riktigt projekt.
  • Lillebror

Jag jobbar för fullt - med just läkemedel Så jag har rätt bra koll på vad man kan äta och inte...men det är väl just därför jag försöker unvika det i det längsta!
    Prostafen testade jag förra gången och det fungerade inte alls. Är mer ute efter husmorstips.
    Vill jag vara hemma så får man väl sjukskriva sig, men då kan man kanske få FK på sig??
    Vad jobbar ni med?

Ja det ska bli kul att se hur sonen reagerar när han kan känna sparkar...då blir det lite mer verkligt kanske?
    Själv har jag varit rörig i magen sen förra graviditeten, så jag känner rörelser konstant så det är jag van vid

• Loris

Som tur är bor jag inte ens 5 minuter från mamma och pappa, vi har åkt och handlat med mamma varje vecka innan vi skaffade egen bil! Oftast blev det barnvagn + buss om man ville åka till stan eller så, det var drygt nog det, om lillan helt plötsligt får ont i magen eller av annan anledning börjar skrika så vill man ju inte vara fast nere på stan tills nästa buss går.

Jag arbetar som personlig assistent, jag höll på att utbilda mig på komvux till undersköterska men avbröt den utbildningen eftersom jag nog inte kommer att fortsätta inom vården. Så nu funderar jag mest på vad jag vill göra i framtiden, svårt att bestämma vad man vill göra om 10 eller 20 år!

Det ska bli så kul att se i vilken vecka som man kan känna sparkarna den här gången, det sägs väl att omföderskor känner av sparkarna tidigare än förstföderskor? Vet inte om det är myt eller fakta men det vore riktigt mysigt

• ch77

Hej!

Hittade just denna tråd! Jag bor i Tavelsjö och väntar mitt tredje barn i mitten på augusti. Jag har en pojke som fyller 9 i sep. och en flicka som blir 6 i april, så detta är en efterlängtad sladdis!!

Jag gjorde KUB testet i förra vecka och det såg jättebra ut och fick jättefina värden. Jag har till och med börjat känna lite fladder ibland....

• Loris

Välkommen till tråden ch77 Hur mår ni alla? :) och hur har det gått för dig Linda? Själv har jag en riktig "trött dag", jag tror jag skulle kunna somna stående om jag bara stängde ögonen, och dagen har bara börjat, i eftermiddag - direkt efter jobbet, så ska vi på kalas med middag och fika.

• oxytocin

Hej hej! {#lang_emotions_sunny}

Jag har inte bf i augusti utan det blir i slutet av september eller början på oktober. Är i v 6+1 och är gravid med andra barnet. Har en kille som är 2 år 3 mån. Vi bor i Sävar kan jag tillägga. 
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)