Inlägg från: Andrenna |Visa alla inlägg
  • Andrenna

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej allihopa!

Nu har jag nedräkning från att i alla fall jobba. Bara ca 2 veckors jobb kvar innan jag får gå på lite semester. Förhoppningsvis hinner jag vara ledig någon vecka i alla fall innan lillgossen anländer. Jag och min son har en deal att han ska komma ut ungefär en vecka innan BFGlad får väl se om han håller det. Börjar känna mej lite leds nu måste jag säga, tycker tiden går så sakta och jag längtar ju så efter vår lilla prins. Är inne i v 35 nu så det närmar sig ju i alla fall.

Delta1: hur gick vändningsförsöket? Har läst lite om det och att om barnet ej vänt sig till v 37 så gör man vändningsförsök, men det kan ju variera mellan olika landsting.  Nästa vecka ska jag till BM o kolla om gossen vänt sig och fixerat sig. Förra gången trodde BM att han vänt sig men det kan ju lätt ändras.

Det där med vikten är svårt att påverka. Det enda man kan göra är ju att äta bra och inte vara alltför onyttig. Sedan är det ju kanon om man kan röra sig. Jag tar fortfarande promenader varje dag, fort går det inte men det går i alla fall framåt.Jag hade gått upp 11.7 kg i v 34 så jag hoppas jag håller mej inom 15 kg men det vet man ju aldrig. Men vikten får jag ta tag i efter gossen kommit. Får bli en riktigt nyttig höst med mycket barnvagnspromenaderGlad

Idag har jag och sambon varit ut och ätit gott, Fick lite semesterfeeling trots att jag inte har det än. Dags att lägga sig strax och ladda för en ny arbetsdag.

Ha det så bra allihopa och jag hoppas ni får njuta av det underbara vädret.

• Andrenna

Hej allihopa!

Moyo: Ett stort GRATTIS till er lillkille!!! Skönt att höra att allt gått bra för er.

Delta1: håller tummarna att er lille knodd vänder sig av sig själv. Har läst att det absolut inte är ovanligt att de vänder sig i v 37 o ännu senare. Min syster blev kallad på vändningsförsök men precis innan så vände sig hennes lillkille så det kan gå fort när de väl vänder sig. Själv ska jag till BM nästa vecka o kolla hur våran lillkille ligger.  Idag på jobbet när jag satt framför datorn var det som att jag riktigt kände o såg hur magen sjönk ned. Jättehäftigt!! Är det någon annan som märkt det så tydligt? Min teori är att gossen kanske börjar leta sig ner för att fixera sig, men det kanske är önsketänkande.

Själv börjar jag känna mej leds, nu längtar jag bara tills vår lillkille kommit ut och jag får semester och får vara ledig.

Jag har inte övat någon andning men har insett att det kanske inte är så dumt om jag och pappan övar lite avslappning och andning, är ju inte alls länge kvar egentligen. V 36 går jag in i på tisdag så i princip skulle ju lillen kunna komma närsomhelst.

I morgon är det fredag och då får jag två dagars helg. Känns helt underbart!

Trevlig helg allihopa!!

• Andrenna

Hej allihopa!

Jag hänger gärna med på fika om inget oförutsett inträffar. Jättetrevligt!

Fikalista för tisdag den 3/8 klockan 19:00 utanför Åhléns.
    Klaveret
    Pencil
    LindaMattias
    HannaMaria84 , troligast, jobbar natt
    Syster Maria
    Andrenna

Tack för tipset med BB-väskan, har funderat lite vad man ska packa ner. Har inte gjort det än men det börjar väl kanske bli dags med tanke på att jag nu är i v 36. Gossen kan ju i princip komma närsomhelst.  Känns bara så avslägset på något sätt för jag är fortfarande så inne i jobbet. Men nu är det bara 5 arbetsdagar kvar tills jag får lite semester. Ska bli helt underbart.Tänk att nu är det inte länge kvar tills vi har en massa bebisar här i trådet. Så himla spännande.

Var till BM igår o alla värden var bra och gossen hade fixerat sig med huvudet ned så det känns ju bra.

När det gäller förlossningen inser jag att den närmar sig med stormsteg. Ibland tänker jag hur sjutton jag ska klara av smärtan o gå igenom en förlossning. Men jag oroar mej inte för jag kan inte oroa mej för något jag aldrig varit med om. Jag litar på att min kropp gör det den ska och att personalen på förlossningen är duktiga o tar hand om mej när vi kommer in. Ut kommer lillen på ett eller annat sätt.

Nej, dags att kolla lite tv innan det är läggdags och ladda för en ny arbetsdag.

Ha det så bra allihopa

• Andrenna

Hej allihopa!

Li81: lycka till med förlossningen, vad spännande!!

Själv har jag nu verkligen trappat ned och har nedräkning.  I morgon jobbar jag min sista dag innan jag tar semester och sedan mammaledighet. Känns lite overkligt och man inser att förlossningen närmar sig med stormsteg. Känns så spännande. Men jag hoppas den lille håller sig kvar någon vecka till i magen för jag vill gärna få ha lite semester innan. Har jobbat precis hela sommaren.

Jag mår bara fint men känner av ryggen lite grann. Har kört mina långpromenader men känner att min rygg tar stryk av det så jag ska lugna mej med dem ett tag så blir det nog säkerligen bättre.

Loris: låter spännande med hallonbladste, har inte provat det och inte heller hört talas om det tidigare. Vart handlar man det: på hälsokostbutik eller på vanliga ICA??

Har hela tiden känt att det är så länge kvar men nu kan ju den lilla komma närsomhelst så i slutet av denna vecka ska vi hämta ut barnvagnen och jag har packat BB-väskan med det jag kunnat packa ned redan nu. Lika bra vara förberedd=)

Kul att få träffa en del av er på fikat ikväll!!

Till er som ska med på fikat: vi ses ikväll
    Till er som inte har möjlighet att komma ikväll: ha en fortsatt bra kväll

• Andrenna

Hej allihopa!

Tack så mycket för en trevlig fikakväll igår. Nästa gång blir det nog en del bebisar som hänger med. Så otroligt spännande.

Tack så mycket, känns riktigt bra att nu äntligen vara ledig. Samtidigt kändes det nästan liten overkligt och vemodigt att säga hej då för ett långt tag till alla kollegor. Nu ska jag verkligen försöka ordna inför lillens ankomst så mycket jag bara kan OCH bara ta det lugnt. Man vet ju aldrig när han dyker upp=) Imorgon blir det förrådsrensningar och köra på tippen med en massa skrot. Man måste ju få börja "boa".=)

Loris: imponerande att du själv plockat och torkat bladen. Stadstjejen jag funderade direkt vilken affär du köpt dem på, hahaha

LindaMattias:När det gäller bb-väskan så packade jag ned två eller tre pyjamasar, 3 långärmade bodysar, två mössor, 3 par sockar och så en filt. Till hemfärden blir det en av bodysarna, en collegetröja och mysbyxor samt sockor och mössa. Sedan har vi med en filt till honom, hoppas på att det ännu inte hunnit bli så himla kallt. Jag hoppas ju på få lite tidigare=) och jag hoppas slippa vara länge på BB, vill hem så fort jag bara kan som det känns nu i alla fall.

Nej, nu blir det lite god ostbricka med sambon(och då förståss inte mögelostar o opastöriserade ostar) och livet på BB OCH ladda för en lång och härlig ledighet.

Ha en fortsatt trevlig allihopa!!

• Andrenna

Hej allihopa!

Grattis Li81 till er lille gosse. Hoppas du återhämtar dig snart.

Delta1: vad spännande att ha fått ett fastställt datum. Tråkigt att dina övningar inte gav resultat.

Själv känner jag mej inte så leds än, men jag vill absolut inte gå över tiden om jag får välja, han får gärna komma ca en vecka innan om jag får välja. Men nu är det ju inte jag som får välja utan det är den lille som gör det. Läste på nätet att det finns inprogrammerat i barnets arvsanlag när barnet ska komma ut. Ganska fantastikt och otroligt egentligen=)

Annars njuter jag av att nu vara ledig. Känns så otroligt lyxigt att vara ledig. Idag tror jag det blir lite bak, städning och kanske en tripp och uppvakta en tvååring som fyllt år. På måndag ska jag till barnmorskan och det ska bli så spännande att höra om han nu verkligen är fixerad och med huvudet nedåt.

LindaMattias: jag tog vara på ditt tips och passade på att se sex and the city igår kväll eftersom jag ju nu ändå är ledig o får sova ut på morgonen. Lyckades väl i alla fall se hälften innan jag somnade bort. Inte någon hit att ligga i sängen o se tv, som bäddat för att somna. Likadant när jag läser i sängen, jag håller mej vaken max några minuter. Lycka till på specen idag.

På söndag ska vi hämta ut vagnen, längtar verkligen så att få hem den.

Nej, dags att äta lite frukost innan jag sätter igång med dagens bestyr. Ska även försöka mej på en promenad.

Ha en bra dag allihopa!!

• Andrenna

Hej allihopa!

I morgon ska vi hämta ut vagnen, känns så himla kul. Har velat hämta ut den såå länge men p g a att garantin börjar löpa när man hämtar ut den har vi inte velat göra det alltför tidigt.

När det gäller förlossningen går det lite upp o ner för mej. Idag har jag haft en dag då jag fått lite smått panik inför det som komma skall men efter att ha pratat lite med vänner o familj känns det lugnare igen. Vet ju att jag ändå inte kan påverka något utan det blir som det blir och det är svårt föreställa sig hur det kommer vara.

Klavaret: gravidkalendern är fixad=) fixade den direkt efter att vi fikat. En helt ny upptäckt för mej=)

För mej får gossen gärna vänta någon vecka till så jag hinner få vara lite ledig först. Njuter för fullt av att vara ledig och har bara hunnit ha 2 semesterdagar än.  Ska till BM på måndag så vi får väl se om han ligger fixerad då eller hur det ser ut.

Idag har jag verkligen njutit av det underbara vädret och nu på kvällen har vi haft kompisar på middag. Blev grillat som sig bör i detta fantastiska väder. Nu är det strax dags för sängen. Gott natt allihopa!

• Andrenna

Hej allihopa!

Ett stort grattis till er som fått era bebisar och vad skönt att alla mår bra!!. Själv väntar och längtar jag efter den lille. V.38 nu så jag inser att han kan komma precis närsomhelst. Ska bli så spännande och fortfarande känns det verkligen så overkligt att han snart är här.

När det gäller ledighet innan BF så har jag tagit semester nu så att jag har 3,5 vecka innan BF. Men hade det inte varit sommar hade jag nog jobbat till två veckor innan BF tror jag. Så har mina kollegor gjort som fått under höst/vinter. Mitt jobb är ett stillasittande skrivbordsjobb så därför går det att jobba in mot slutet. Å andra sidan riskerar man ju då att knappt få vara ledig för barnet kan ju komma tidigare också och lite ledig vill man ju hinna vara. Jag tror absolut det är att rekommendera att vara ledig ett tag innan så man hinner vila upp sig och ladda mentalt.

Låter trevligt med fika och har jag möjlighet är jag gärna med på det.

Själv njuter jag av min första semestervecka nu. Försöker baka och städa lite men även ta det lugnt och ladda inför det som komma skall. Jag har en tendens att köra på hur mycket som helst och vila är något jag är oerhört dålig på tyvärr;) Men jag ska bättra mej på den fronten.

Var till BM igår och allt såg bara fint ut så det är ju skönt. Gossen ligger fixerad med huvudet nedåt och tydligen har han sjunkit långt ned. Ingen garanti att man inte går över tiden men jag hoppas i alla fall att det är ett tecken på att jag slipper gå över ett par veckor. Han får gärna komma en vecka innan, vore helt perfekt=)

Ha en fortsatt bra tisdag!! och nu är det spännande: för varje gång man tittar in här är det en ny liten bebis som anlänt:)

• Andrenna

Hej!

Jag skriver också upp mej på fikalistan med reservation att jag kanske inte kan eftersom jag ev åker bort den dagen men inget bestämt än. Men kan jag så är jag som sagt gärna med.

Klaveret
    HannaMaria84
    Syster Maria
    Loris
    Andrenna

• Andrenna

Hej allihopa!

Vilket väder!!! Otroligt varmt idag. Jag blir så otroligt "flåsig" o slut av värmen. Skönt det kom lite regn nu så det svalkade ned luften lite.

LindaMattias: vad tråkigt att flödet blivit sämre för dina killar. Hoppas att det vänder snart och att flödet är bättre när ni kollar upp det imorgon. Förstår att du blir leds, inte kul med ovisshet.

Moyo: vad tråkigt med gossens vikt, hoppas att det vänder snart.

Pencil: det där med att gråta o humörsvängningar vet jag allt om=) Jag tycker jag gråter för ingenting och oroar mej för allt möjligt. Min sambo börjar bli rätt härdad vid det här laget=) Men det är verkligen mänskligt att få vara ledsen. Tänk vilka enorma hormonsvängningar våra gravida kroppar är utsatta för. Inte konstigt man blir ledsen emellanåt.

När det gäller BB-vistelsen så är jag i dagsläget inne på att begära tidig hemgång men det kommer kanske kännas annorlunda när jag väl är där. Är ju bra att få hjälp komma igång med amningen t ex av personalen. Sedan är ju förutsättningen också att allt gått bra o inga komplikationer o dyl, annars lär man ju inte kunna begära tidig hemgång.

Ser fram emot fikaträffen på onsdag, ska bli så trevligt få träffa er alla. Jag har lyxat till och bokat in lite sittande gravidmassage den morgonen så jag kommer vara sådär lagom avslappnad när vi ses=)

Nej, nu blir det lite tv med svärmor och sambon. Ha en fortsatt trevlig helg allihopa så ses vi snart.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)