Inlägg från: Klaveret |Visa alla inlägg
  • Klaveret

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Lisabettan: Min stora tjej är på dagis onsdagar och torsdagar, så då passar jag på att göra sånt som hon kanske tycker är mindre kul, men jag tar gärna med henne en annan gång om det är flera "storbarn" med.

• Klaveret

LindaMattias:Jag har snäckor som funkar jättebra! Du kan få dom av mig om du vill. Köpte dom på BB.

• Klaveret

pencil: Jag ska fika även för dig idag!

LindaMattias: Om du har en svampinfektion kan du inte använda snäckorna, men annars funkar de fint.

• Klaveret

Klaveret = Gabriella

Har lite krångel med att kopiera text så därför skriver jag ett eget inlägg istället. Håller för övrigt med om ovanstående att det var ett väldigt trevligt fika. Skönt att kunna sitta länge och prata. Tiden försvann verkligen fort!

LindaMattias: Hoppas du får användning av snäckorna annars kanske de kan sparas till nästa gång hehe. Flört Tack igen för fikat idag!

• Klaveret

oxytocin: Du får jättebindor där. Det verkade fritt fram att ta för sig under de två dygn som jag bodde där. Vi hade inte med några blöjor till bebisen heller. De man fick i välkommenpaketet från Libero plus de som fanns tillgängliga på BB räckte under två dygn. Lycka till!

• Klaveret

Andrenna: Jag var på BVC nu i veckan och hon tyckte att det var bättre med Sempdroppar eftersom de tydligen har bevisats ha effekt,  plus att man bara behöver ge en gång per dag. Det kan vara lite bökigt att komma ihåg att ge minifom före varje mål. Hoppas det löser sig snart!

LindaMattias: Jag vet inte hur svamp ser ut, men jag tror att man får kladdiga sår då. Att dina bröst är röda och ömma är nog bara ett resultat av mycket ammande, men som sagt, jag vet faktiskt inte.

Shioo och Andrenna: Bra att döpa innan barnen blir "för stora". Har tänkt lite som du Andrenna, att döpa efter jul och nyår, men det känns så himla långt bort. Om man ska hinna före jul så känns det stressigt för det verkar vara många som ska döpa. Tur att det finns många kyrkor att välja på!

• Klaveret

Jeanyn: Skönt att höra att allt gått bra för er! Hör av dig när du känner dig redo så kommer jag farandes med kläderna. Stort grattis!

• Klaveret

Ojojoj vad min son är beroende av mig. Det är ju helt otroligt! Skönt att farmor är här och hjälper mig några dagar. Det blir ändå inte mer skrivet för mig nu, måste passa på att ta undan i köket för nu SOVER han! Farmor läser Pippi för Freja. Mysigt!

• Klaveret
    fika/lunch på onsdag 20/10 kl.11.30 på Café Station
    Andrenna
    Linda
    Syster Maria
    Knyttet
    Delta1
    LauraMaria
    Sofia76
    Jeanyn
    MissDezibel
    Klaveret
  • Klaveret

Hmm, man kanske måste parkera utanför och ta med sig babyvakten haha! Finns det hjärterum så finns det stjärterum antar jag?!

Inatt sov Sixten från tolv tills imorse klockan åtta...då åt han och sen sov han vidare till tio...Helt ok för mig! Nu sover han igen så jag hoppas att han sover lika gott inatt. Härligt att hinna spendera lite tid med storasyster också. Nya gardiner har jag lyckats hänga upp också. Ja, man hinner ju lite mer när de sover de små liven. Jag känner en liten stress över att vi inte har varit utomhus idag, men än är det inte kört. Det kanske blir en kvällspromenad?

Ha en jättetrevlig helg alla!

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)