Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Vädur78: håller nu tummarna att alt går  nu bra på morgonen"

Sydney: Skönt att få starta direkt! Jag har kört både ostim/ stim och har tyckt att stimulerat varit bäst för min del för då har man verkligen koll på Äl infaller på rätt tid. Och som jag har förstått så lyckas med med ganska högt tal tina upp äggen. härligt att ha ett i frysen. Håller nu tummarna.

Ingenledigsignatur! vad härligt! Super grattisar:))

• sushikatten
    majsanna skrev 2011-05-12 16:31:18 följande:
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Jag följer Er här men lägger in så många kommentarer men nu kände att jag var tvungen! Blev ledsen och förbannad att det är så orättvisst att vi här ska behöva ta oss igenom de olika prövningarna. Beklagar verkligen och det finns inga ord som kan förklara den sorgen. Styrkekramar från en som förstår!
  • sushikatten

Sötisa: Beklagar att det inte gick vägen. Förstår att du känner massa frustation. Jag har förstått om man inte kommer till ET så räknas det inte som en omgång. Och så ska det väl vara. Förstår att det är jobbigt att ta upp såna frågor men man måste ju. T är mycket lugn så det kommer säkert gå jätte bra. 

Vädur: förstår att det måste vara fruktansvärt att inse att det inte kanske inte kommer att bli fler.. Alltid jobbigt när man kommer till den punkten. Är själv snart där fastän jag inte en fått första. Det tar tid men till slut får man nog acceptera det. Puhhh vad trist.  

Jag ska själv börja med Fostimon och blir lite orolig när jag får höra att det inte är av samma höga kvalité som kanske av den syntetiska sorten.  Försöker nu snart och få se vad som händer. Hänger här ibland och kikar in men skriver inte så mycket men kanske blir det lite mer här framöver. Det har varit en jobbig process att ta sig igenom alla ivf och då har jag velat tänka på annat men ändå inte kunnna låta bli att titta in här. Blir ett sista försök för oss snart och sen kanske till våren får bli ÄD. 

• sushikatten

Vädur: vi kommer att prata med CA om AVA kliniken för jag tror att de har samarbete. Vi får se men hoppas givetvis på framgång denna gången.  Jag funderar själv på att ta predinisol har fått utskrivet från G. Gjorde inte det förra gången men kör nog det denna gången. Funderar även på hatching. Gud vad man tänker och kollar omkring. 
    Fundera inte så mycket på AMH och jag har förstått att den inte är helt pålitligt. Vi kör inte ens några sådana prov just nu för vi vad hjälper det när man får ut ägg. G sa att det var onödigt. Får man ut ägg så är det huvudsaken och sen att det utvecklar sig vidare är det som räknas. Hoppas att det går bra för er med. 

• sushikatten

Loppan: gud vad söt hon är! Jätte grattisar

Love is..: Bröllop vad härligt och vad skönt att få annat att tänka på.

Själv ska jag på ÄP på fredag och blir alltid lika orolig att det är över helgen. Väntar läkarna för länge eller är de verkligen måna om att det ska bli 100% rätt. Vet inte om det var någon annan här som kände samma dilemma. Hoppas att det vet vad de gör. Det är som sagt många gånger man gått igenom detta och desto mer tankar efter varje gång. Ser ändå positivt på det hela. Har ni oxå funderat så här vi ÄP? Ni vet så mycket tankar vi den här tiden. Ska man få besked under helgen om hur många som blivit befruktade m.m. Näää ska försöka ta det lugnt nu.

• sushikatten
    Vädur 78 skrev 2011-11-02 14:41:02 följande:
    Jag är likadan när man blir plockad på fredagar och måndag. Är det mitt i veckan så kan man ju vara säker på att de tar det rätt dag
    Hur stora var dina blåsor på vul då?? 
    Tack för svaret o blåsorna var kring 17- 20 4 st och 2 något mindre och 2 till mycket mindre så de hinner knappast mogna. Skönt att höra att fredagar inte är en sån dag. 

Majsanna: Styrkekramar till dig o tar den tiden ni behöver. Det är viktigt att landa och känna att nu tar vi nya tag igen. Jag har alltid tagit lugnt och inte kört på en gång. FET är ju och för sig bättre för du slipper igenom hela processen.
  • sushikatten

Sofisen: Skönt att vara igång med sprutorna och det är klart att de ska växa.

mmiaa skrev 2011-11-03 23:07:22 följande:

Äggplcok blir på måndag, känns väldigt bra eftersom det märks att dte börjar bli trångt i mina äggstockar.... hade runt 10 äggblåsor på varje sida som var mellan 13-17mm nu.

härligt med äggplock och förstår att det spänner i magen. Nu får vi hålla tummarna.

Tack alla för lyckoönskningarna och jag tycker faktiskt att det gick bra utifrån mina förutsättningar. Fick ut 5 ägg o imorgon får jag reda på hur många det blev befruktade. Det kändes jätte bra plocket. Allt gick jätte smidigt.  Roligt att vi är några på g just nu.  
  • sushikatten
    Vädur 78 skrev 2011-11-04 17:59:14 följande:
    Ja det borde bara bli plus nu
    Låter som en bra idë! Får nu se vad det blir men alltid lika nervöst och skrämmande! Kul att vi är några här på gång!
  • sushikatten
    Vädur 78 skrev 2011-11-04 21:37:56 följande:
    Vem hade du på ÄP idag?
    Jag hade TB och det blir även han som gör insättningen. Det gick jätte smidiigt förrutom att alla skulle plockas idag och man fick vänta tills efter pausen, Kom 9 och plockades vid 10.30. 

• sushikatten

Var ni är goa här allihopa. Det värmer så!Hjärta Skönt att  vi är några här som  hjällper varandra att ta oss igenom denna resa. Känns så skönt att kunna prata mer er som vet vad det innebär, De flesta man känner har fullt upp med andra problem. Vill bara säga tack för att ni finns här alla starka kvinnor. Hoppas givetvis att det ska gå bra för oss alla här för det är vi värda. 

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19