Inlägg från: sushikatten |Visa alla inlägg
  • sushikatten

Carlanderskatöserna del 19

Happiness: Härligt att det funkade och 5 ägg är helt ok. Det ska vara kvaliten och inte mängden som är avgörande. självklart skulle det bästa av två världar vara om man både fick många och kvalité. Tycker absolut att 5 är jätte bra. Nu får vi hålla tummarna att det befruktas.

Mulan. Ja vilken natt det har varit! vi vaknade helt genomsvettna och öppnade fönstret. Grattar dig ännu en gång.

Sydney: håller tummarna att du ska komma igång med sprutorna. Och jag håller med dig. det känns bra att vara igång med dem för då vet man att man är på gång. Snart till ÄP för min del. Nervöst det också!

• sushikatten

Ceropegia: Vilket mardröm du har fått vara med och jag vet precis hur oproffisiga de kan vara på SU. De uråldriga apparater kan de bara gissa. Jag blir skit förbannad att de får fortsätta så här.  Jag förstår att du blir på helspänn nu men vad härligt att T är så förstående. Så ta det jätte lugnt, vila och gör ytterliggare ett VUL för det lugnar alltid.

happiness. Ja det är aldrig roligt att inte få något till frysen för då känns det som att man måste börja om från början igen och det känns lite jobbigt samtidigt kan det mycket väl vara så att det inte behövs. Håller tummarna att mini ska ta sig;)

Själv var jag hos T idag och kollade inför ÄP och det hade växt till sig men fick ordinationer sist med att öka dosen och det var fortfarande inte helt färdigt. Jag har också blivit mycket väl mottagen och det känns mycket proffisigt på CA. Det känns jätte skönt att vara där. Sist misslyckades ivf.et totalt på grund att de plockade ut alldeles för tidigt. Jag kände att det inte var färdigt utvecklat och gick en dag tidigare. Dum som man är ifrågesatte jag inget. Det kan vara otur men ska det verkligen hänga på tur? Nu känns det helt annorlunda. T kollar noga och jag får bra ordinationer. Skönt att kunna förlita sig på proffs. Ångrar mig redan att jag inte gick till CA direkt!

Mulan: hoppas allt är bra med dig och att du inte är för illamående. Berätta gärna hur det känns.

• sushikatten

Fiji: Beklagar verkligen och att det inte gick på alla dem blastocyster!

Ceropegia: Näää vi får hålla tummarna och det kan väl vara gammalt blod som har samlat sig och kom ut nu. Jag förstår oron och lider med dig. Det är en fruktansvärt tid och att man ska gå i ovisshet. Ska du inte ringa CA och fråga om du får komma tidigare. Be om att få hcg prov för de lättare kan se vad som händer. Det visar ganska snabbt om det går uppåt med värdet. Ge inte upp{#lang_emotions_heart}

Mulan: Härligt att du mår bra och ja man vill känna något men när det kommer ångra man sig säkert.

Vädur: jag känner mig verkligen i säkra händer!

Ja och sjäv så blev jag lite orolig idag för jag har fått äl sekret och det ska jag väl inte ha nu? Jag ska inte in förren tisdag på koll. Är det vanligt med sekretet? Det var ju ett halvår sen och jag kommer faktiskt inte ihåg att jag hade det sist. Skit man skulle haft almanacka och skrivit upp allt så hade man sluppit vara orolig nu.

• sushikatten

Hej Alla !

Ja ni är många som plussat och vi får hoppas på lika bra utveckling:) Grattis !

Cerepegia: Underbara nyheter! Har tänkt på dig och den lilla krabaten.  Ni håller vi tummarna att du ska sluta blöda så att du kan njuta av graviditeten och  slippa känna dig ständigt orolig.

Så nu får det snart bli min tur! Ska i slutet av veckan på ÄP och det var c.a 8 blåsor så vi får se!
    Är jätte nervös denna gången! Ska ta innohep sprutor och är redan less på sprutor. Jag har blivit ganska mycket mer blå denna gången och dessutom tycker jag att det har varit jobbigare men var gör man inte.

• sushikatten

Sydney: Jag det är tredje gången för mig och man oroar sig faktiskt mindre denna gång. Nu vet man vad som väntas och att man inte kan påverka så mycket. Första gången vågade jag inte en klippa gräsmattan. Nu hinner jag inte tänka efter. Jag har varit på VUL tre gånger och nu ska det ske.

Cotton: Underbart med plus och massor av gratulationer;)

Cerepogia: Ja mirakel sker och lillen är med största sannolikhet en kämpe!

Längtansstina: Vi får hålla tummarna för långodling! Det är väl vad man strävar efter. När får man besked efter ÄP och hur vet man när det är dags?

Vinkar till Er andra:)

• sushikatten

Sydney: jag man oroar sig mycket med allt som har med ivf att göra. Det är inte alls konstigt att äggen utvecklar sig långsamt fick jag höra av T på kliniken. Han sa även att det inte spelade någon roll hur olika stora de var. Jag var precis i samma situation som du. Jag började med sprutorna med 250 och var på första VUL och det visade sig att dem inte hade växt till sig tillräckligt, då fick jag öka dosen till 400 och då började hända lite, andra Vul visade att jag behövde några dagar till och fortsatt ytterliggare en dag till med sprutan och i onsdags tog jag sista sprutan. Idag var det äggplock och 7 ägg av 8 äggblåsor. Kliniken kommer att höra av sig imorgon tror jag och meddela hur många det blev befruktade.

Sydney: Hur gick insättningen och grattis till skörden.

Happiness:  Jag känner också att jag är orolig att de inte blir några till frysen men det kan gå som för dig att det räcker med ett! Härligt och masssor av gratttissssss;)))))

• sushikatten

Längtans stina:  Grattis till ET och vilket resultat! Blev det långtidsodlat?  tre i frysen underbart!

jag har funderat om vi kan  skapa en lista på vad vi ligger så att man får ett bättre överblick!

Startar med behandling:

Sushi, I 41 år IVF 3; 1FET ÄP 4/6 7ägg

Gravida:

Bebisar:

Vad tror ni? För jag har svårt att ha koll och med det här sättet får man en bättre översikt. Bara förslag.
    Kramar på Er i sommarvärmen:)

• sushikatten

hej Alla!

idag var det ET och då är man ruvare. Det känns oehört konstigt och väntan kommer att bli upp och ner som vanligt.  Det blev ett embryo och resten går vidare på odling. Är redan orolig om det kommer att bli några till frysen. Det skulle vara roligt men man vågar inte hoppas för mycket.

• sushikatten

Sydney; inget konstigt att det bir fler dagar med sprutorna. Dock såg T till att höja dosen men mina blåsor var jämn stora. De blev lagom stora på ÄP dagen. Härlligt.

Mirakelbarn: Det finns inget som kan trösta dig just nu och det finns inget jobbigare att få ett sådant besked., man blir helt förkrossad. Den enda som hjälper är att man får tid att sörja och hitta kraft. Det kommer aldrig att försvinna helt men det kommer att bli lättare attt leva med det.

Cotton: Håller tummarna och det är alltid nervöst!'

Själv har jag testdatum den 20/6 och det känns som en evighet dit. Hur kände ni andra? Ni som har plussat kände ni er gravida och från vilket dag. Jag vet att det är jätte olika men kan ändå inte låta bli att fråga.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19