-
Hej Snaris: När jag hade en blastis sist satt de in direkt efter misslyckad försök. Jag gjorde ostimulerad Insättning. Det innebär att jag inte tog några hormoner och följde min egen ÄL. Sist hade jag bara en i frysen och den klarade sig utmärkt. Jag har förstått att sannolikheten att de klarar sig är ganska stor. Jag har gjort två frys vid två olika tillfällen och båda gångerna bara haft en frysen och de har klarat sig. Håller tummarna och ring CA och prata med dem om att du vill ha insättning direkt.Snaris skrev 2011-11-07 10:04:19 följande:Hej! Får man lov att hoppa in här med en fråga till er CA-veteraner? Vi har precis fått negativt resultat efter vårt första ivf. Har försökt få barn sedan juni -09, är sk oförklarligt barnlösa, har ALDRIG ens fått ett ynka plus på grav.test. Hur som helst, vi hade turen att få ett embryo till frysen (en blastocyst). Så min fråga är nu, brukar CA göra FET direkt nu i den här cykeln (dvs om ca två-tre veckor) eller måste man vänta en cykel mellan? I så fall kommer nog jul och nyår väldigt olägligt, så då lär nog nästa försök inte bli för ens i januari i så fall. Vet ni hur vanligt det är att blastocyster inte klarar upptiningen? Tusen tack på förhand om det är någon som kan delge sina erfarenheter! ..å såklart: varmt lycka till alla ni som kämpar här!!
-
Grattis till ÄP idag och 7 ägg är ju jätte bra.Nu får man hålla tummarna att de vill befruktade och dela sig som det ska. Ständiga om eller hur? Härligt att vi är några stycken som är mitt i det hela. Jag känner igen tankarna. Jag är inne på mitt sjätte ivf och nu räcker det. Du säger att det inte blir långtidsodling och det vet man väl inte förrän imorgon när man vet hur många som befruktades. Håller med det spelar egentligen ingen roll. Ta nu det lugnt och ligg och mys med vovvarna. AHA bad jag få denna gången trots att jag aldrig haft hårdskal. Först gången i och för sig. Nu vill man prova allt.mmiaa skrev 2011-11-07 15:14:20 följande:
Äggplock idag, 7 ägg. Ingen överstimulering denna gången, är så glad för det!!
Detta var det bästa äggplocket hittills fysiskt sett men det jobbigaste psykiskt. Är så vansinnigt trött på detta nu, kan det inte bara funka?! Det är klart att det är värt det om det blir något och det är värt att smärta vid äggplocket men när man ligger där för femte gången så undrar man ju om det någonsin kommer att gå. Vi bestämmer att det gör det den här gången, vi ska få plus allihopa!!
Det blir förmodligen inte långtidsodling men det känns helt okej
Nu blir det soffläge med två varma goa vovvar jämte mig resten av dagen! Kramar till er!
Idag var det insättning av två embryon en 8 och 5 celligt! Så nu börjar h- resan.Puhhhh hur ska man kunna koncentrera sig på jobbet? Ska försöka som vanligt men minska ner på träningen lite grann.
softsen: När ska du på VUL? känns det nått i äggstockarna? Ja det är lika bra att köra på.
, what doesn´t kill you makes you stronger. Helt rätt inställning;)))) -
Ligg på och fråga omt du vill så löser det sig säkert! Det har jag lärt mig att man måste ligga på. TB så i och för sig att det inte finns så mycket forskning som visar högre chans. Samtidigt så vet att man gör det väldigt mycket utomlands och det kan inte skada.mmiaa skrev 2011-11-07 15:44:23 följande:Äggskalen vet jag inte... han bara sa så. Hmmmm....
-
Vädur: Nääää jag har nästan alltid satt in två stycken för min höga ålder. Det Var TB som satt in och in. Kanon bra gick det och riktigt skicklig är han. Professionell och lyssnar bra.
mmia: Jag hade oxå TB och han sa bara ok! Kan det bero på alla mina försök o att aldrig skadar att försöka på ett annat sätt. Vi har försökt nästan allt så nu vill man verkligen inte att de ska ifrågasätta när man vill en sak. Och man betalar faktiskt ganska mycket pengar och ens önskemål måste de väl lyssna på. håller med att det är känns jätte skönt att bolla tankar här och att vi ligger på samma nivå. -
Helt rätt inställning! Jag försöker oxå tänka på det sättet och tror absolut att det är bra ha olka mål. Va faktiskt iväg ikväll och sprang/ gick åttan på Skatås och det känns så skönt efteråt.Sötisa skrev 2011-11-09 13:27:44 följande:Hemflyttad- ja som i vanlig ordning så har den värsta ilskan/sorgen lagt sig. Nu blickar jag framåt och är sjukt motiverad att gå ner de där extra kilona som tyvärr har varit där sen graviditeten. Jag startar inte behandlingen förrän jag gått ner till perfekt vikt har vi bestämt så det dröjer nog lite till än till årsskiftet.
Härligt att allt verkar bra. De säger ju att har man sett hjärtat och allt ser bra ut innan v 12 så är missfallsrisken lika liten som efter. Yror nog ni kan slappna av, men förstår att det blir svårt ändå.
Tänk att ni lyckades naturligt:) Vad var er anledning till ivf och hur länge har ni försökt?
Det har du säkert redan berättat men ibland är det svårt att inte blanda ihop er;)
Kram
Vädur: Snart ÄP! håller tummarna. Vem plockar?
Mmia: snart lördag! Härligt! Så då är vi några som kommer att ruva ett tag här tillsammans. Bra att få dela med sig av sina nojor. -
Vädur78: verkligen inte roligt att få en nål i nerven men förstår inte att du hade nålen i handleden? Jag får alltid i armvecket. Grattis till ruvarstatus.
mmiaaa: Grattis till fantastiskt resultat o ruvarstatus.
Nu ruvar vi några här och får hoppas på det bästa. Värsta perioden bara. Börjar ta det lugnt nu för jag var otroligt negativ från början o nu känns det ändå att det finns hopp. känner lite stickningar och lite molvärk så man vet aldrig och så har jag känt förrut och då var det negativt. Inga känningar i brösten o mår ganska ok. Lugn helg hemma och bara vila.Dock blir det lite träning o funderar faktiskt att det inte kan skada. Det sägs att man ska leva som vanlgit och jag tränar mycket annars. Tar det lugnare men tänker springa på Skatås imorgon och det sägs vara bra för blodet. Jal ni ser massor av tankar som vanlgit. Och vilka ha inte det under ruvningen. Ruvdag 5, Ha det jätte gott ikväll alla. -
Tror absolut man ska sätta in båda men det är vad jag tror, Och det är som det säger det beror på när det kollar embryorna. Jag satte in två stycken varav en 5. TB sa att båda såg fina ut, Lycka till imorgon och de har säkert hunnit utv massor tills imorgon. När blir det ET? Jag hade sent på em och då han den andra dela sig några gånger till så man vet aldrig, Lycka rill.Vädur 78 skrev 2011-11-13 12:02:35 följande:tack tjejer. Har ingen aning om att få 2 tillbaka??? Har liksom aldrig funnits på alla syskonförsöken. Detta är IVF nr 8 och ser man bara till syskonförsök så har vi ett minus med fryst blastocyst, 2 IVF som vi inte kommit till ET, 1 embryo sist som blev minus......... Kanske man ska ta till vara på äggen som finns??? men jag vet inte
-
Förstår att du blir orolig men vi får hoppas att de är bara lite tröga nu här i början- Puhhhhh att det ska vara så mycket up side downs! Styrkekramar till dig.Vädur 78 skrev 2011-11-14 19:15:57 följande:Har inte gått något vidare idag Torbjörn ringde kl 11 och sa att det inte blev något ET idag. En av dem var fortfarande 5 cellig och den andra 7 cellig så de ska odla vidare dem till onsdag och höra av sig på fm då men han verkade inte så hoppfull
-
Vädur78: fruktansvärt att inte gå till ET: Så ledsen för ER skull. Det finns inga ord som kan trösta. Ja försök smälta det här och ta god tid på er. Fundera ordentligt vad ni vill och låta det sätta sig ett tag. Det blir så mycket tankar när det inte går och vad man ska göra m.m. Vi funderar oxå på att gå över till ÄD eller till och med embryo adpotion. Vet inte än. Det är en djungel där ute och en skit jobbig resa. Sörj och försök att göra något roligt tillsammans. Jag vet att pengarna tar slut och att det inte alltid känns rätt att lägga pengarna på en själv menjag har gjort småsaker på sista tiden och det har känts bättre efteråt! Styrkekramar till dig!
-
Helt perfekt med utflykt till Göteborg! Det gör ni helt rätt i! Ha en trevlig helg och försök njuta av det ni har.Vädur 78 skrev 2011-11-16 18:04:54 följande:Tack söta vänner
Ja det är hemskt att inte komma till ET har hänt 4 av 8 behandlingar, så egentligen är det ju riktigt fantastiskt att vi har fått en son och lyckats. Finns ju så många som kämpar och får ut kanon embryo och får till frysen varje gång som inte lyckas. Det är verkligen ett lotteri.....
Du kanske har lite mer koll på kliniker som finns vid ÄD?? Hört någon som ska vara bra?
Ska försöka göra något kul till helgen och nästa helg ska vi till Göteborg och bo på hotell och gå på julmarknad på Liseberg.
Kram kram