Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Carlanderskatöserna del 19

Det var bara liiiite kvar av slemhinnan, annars var allt ute! Han sa att det iallafall inte var ett utomkveds den här gången. Men det visste jag egentligen redan, eftersom det befruktades mellan äggstockstratten och äggledaren och alltså "åkte runt" i buken då det hände.

Blev lite besviken bara.... Rynkar på näsan Det första han sa var att: Jaha, då var det dags att göra tidigt grav.ultraljud nu då! Han hade inte en aning om att vi fått MF trots att jag pratat med BM både i telefon och suttit uppe hos dem och lipat.... Hur kan man missa en sån sak på ett ställe där det enbart arbetar 3 personer?? Jobbigt att behöva förklara och dra upp allt igen.... Dåligt!!!

Japp, nu laddar vi inför nästa omgång! Glad Ska på slemhinne-kontroll den 8 augusti! Då ska jag ha planerat in en provera-mens och kört ca. 10 dagar med progynon. Känns jätteskönt att ha en ny plan! Sommaren kommer gå så fort ändå så vips är vi där. Skål {#emotions_dlg.flower} Skål

• Love is everything

Hej allihopa! Hoppas ni alla njuter ordentligt utav det härliga sommarvädret! Cool

Här hemma går det sådär.... Varit lite konstigt energisk och positiv efter MF, valt att "gå vidare" och inte gräma mig för mycket. Men då har sambon gått och fått panikångestattacker iställlet! Hela semestern har varit kaos för oss. Känns som om varje dag har varit kämpig att ta sig igenom....

Nu när jag sitter här så kommer det plötsligt massa deppiga tankar till mig... Man får reda på nån som blivit gravid i en annan tråd och som är överlycklig. Det ÄR man. Men det har ju aldrig gått bra för mig! 2 plus men inga fullföljda graviditeter. När ska VI lyckas? Känns som om jag är ensammast på hela FL... Vet att det en del kämpat längre än vad vi har, men ändå sitter de där nu med sin bebis/barn. VI gör inte det. Man kämpar i flera år för att fram ett tillräckligt stort ägg, sen en tillräckligt fin slemhinna, sen tillräckligt fina spermier, sen tillräckligt bra kvalitet och tillslut går det. INTE. Hur många år ska det ta innan vi verkligen får ett barn tillsammans????

Vi har ändå kommit fram till att köra på, kosta vad det kosta vill. Har en blastis kvar i frysen som vi ska sätta in i augusti. Sen får vi börja om isf!

Måtte det lyckas nästa gång Tredje plusset gillt!!!? Obestämd

• Love is everything

Jodå, han har massa hjälp och stöd! Går hos kurator, på NADA-akupunktur, hos en homeopat och äter ångestdämpande tabletter. Känns som om det börjar gå åt rätt håll....

Nu nästa problem: Jag skulle börja med Provera idag och sen Progynon så att jag skulle vara på dag 11 ca. med progynonen hos doktorn. Men idag fick jag mens.... Hur ska jag göra då? Jag har fått deras första tid då de öppnar, så jag kan liksom inte ringa och fråga nån! Ska jag köra som planerat? Så att jag får mens igen om 2 veckor? Då jag inte har egen äl kanske kroppen inte bryr sig så mycket om vad som blöder ut och vilken mängd.....? Vad tror ni???

• Love is everything

"Skönt" att man inte är ensam om sina tankar... Tyvärr är vi alldeles för många som måste gå igenom sånt här! Rynkar på näsan

Går ju inte på heltid på CA, utan på distans, så jag ska till "min" doktor och det är han som har semesterstängt nu. Men det har ju CA med för den delen. Tror jag kör på med Proveran som bestämt, kanske skjuter på det till imon så att jag är på dag 9 eller nåt bara när jag ska till doktorn? Verkar det vettigt tror ni???Obestämd

• Love is everything

Jättemärkligt det här.... Fick spontan mens efter MF. Började med Provera 2 veckor efter mens, dvs 1 vecka för tidigt ungefär. Jag får ALLTID mensen 2-3 dagar efter den 10:e tabletten. Denna gången fick jag mens dag 9! Och så ska jag ju börja med Progynonen dag 2, men väntar till dag 3 istället så att jag är i fas när jag ska till doktorn den 8/8.

Var även på akupunktur igår med för första gången! En kinesisk i Växjö, så vi har 12 mil att åka enkel resa(!) Men det är det värt om det fungerar! Hon verkar mycket lärd och påläst! Ska köra 3-4 gånger nu innan insättning, beroende på när den blir av. Har även pratat med en klinik i Sthlm som gör akupunktur och som kör mycket med örter så de ska skicka hem örtte´till mig som jag ska drick nu innan insättning för att göra det så behagligt som möjligt(!) i min livmoder och minska risken för missfall!

Låter väl bra? Titta här om ni är intresserade: (Och inte är några språkpoliser) Flört
    http://www.chinesemedicine.se/
    http://www.akupunkturen.info/

Hoppas ni njuter av sommaren ni som har semester! En annnan har ju börjat jobba igen! Rynkar på näsan

• Love is everything

Yes, det gör jag!! Skrattande Vad roligt! Då har du lika långt att åka som jag då?? Mindre roligt.... Men ganska skönt att sambon kör så man kan ligga och gotta sig lite. Var sätter hon dem på dig och i vilket syfte? Har du gjort inför ett FET nångång?

• Love is everything

Jag har det ganska bra! Började jobba då det fina vädret kom... Men jobbar lite kvällar och helger så ibland får jag med sola & bada! Nästa år har jag tänkt vara ledig heeeela sommaren, så det gör inte så mycket.... Cool 

Grattis till sprutstart!!! Vad tar du för lkmdl och i vilken dos? Hur har det gått tidigare? (Förlåt att jag inte har koll på alla!) Flört

Ska på VUL på måndag, längtar....... Hoppas allt ser bra ut då!
    Har funderat på det här med Trombyl, nån annan som fått eller testat det?? Undrar SÅÅÅ varför mina bästaste blastocyster bara vill sitta ett tag!

Hej på er!

• Love is everything

Såg inte bra ut idag... Fick bruna mellanblödningar i helgen och idag var de färskröda. Why?? Slemhinnan var bara 7 mm och INTE treskiktad. Fick ju MF 7/ 6, egen mens 4/7 och började med Proveran så att jag fick mens 27/7. Och så detta nu när jag egentligen skulle haft "egen" mens igen. Vad tror ni, är det det som spökar? Ska jag avbryta eller fortsätta? Doktorn verkade ju varken veta ut eller in... Avbryter jag så måste jag ju ändå börja på dag 2 med Progynonen och det är ju imon eller i övermorgon, så nåt vidare uppehåll blir det ju inte. Och fortsätter jag så känns det riskabelt, man vill ju ha de bästa förutsättningarna eftersom det är sista ägget!

Hur ska jag göra?

(Kan iofs ha med akupunkturen att göra! Kanske har fått tillbaka min egen mens???)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19