Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Carlanderskatöserna del 19

Hej ni tappra kvinnor!{#emotions_dlg.flower}

Har ett par frågor jag skulle vilja ha svar på, hoppas ni vill och kan svara!
    * Fördelar/nackdelar med just denna klinik? Någon som har erfarenheter från annan klinik?
    * Någon annan som har PCO-S, är ung, testat Pergotime och/eller Puregon och fått fina ägg och ägglossningar men ej blivit gravid?
    * Hur många ägg har ni med PCO-S fått ut och hur många har blivit befruktade av dom? Hur stor dos har ni tagit /dag?

Ska testa IVF för första gången i januari, alltså 2 lågdosstimuleringar först! Går privat hos en läkare och ska göra IVF på Carlanderska via honom. Återkommer alltså kanske senare!

Ha det fint!
    /Annelie

• Love is everything

Hej alla tappra tjejer!!
    Skrev här för nån månad sen för att jag hade lite frågor om IVF osv. Har tidigare testat Pergotime och Puregon (lågdos) under ca. 3 år. I december blev vår lycka total: på 8:e försöket med lågdosstimulering och insemination fungerade det och jag var gravid! Tyvärr slutade det i ett X (utomkvedshavandeskap)... Så nu tänker vi fortsätta med IVF (korta metoden pga PCO-S, bekostat av oss själva pga åldersgräns NEDÅT i mitt landsting). Tar Provera nu, på mensdag 1 ska jag ta p-piller i tre veckor och på blödningsdag 2 ska jag börja spruta med Puregon!!

Vi ska alltså gå på Carlenderska om jag var otydlig!!

/Annelie

• Love is everything

Är det vanligt med spottings under tiden man ruvar? En del säger ju att det tom är normalt med en liten mens... Känns ju inte som om det vore nåt bra direkt! Sen undrar jag hur ni förbereder kroppen innan/under tiden ni försöker. Tar ni några vitaminer, kosttillskott eller annat??? Funderar på det här med Folsyra, mittvalkvinna, femibion m.m. Är det nåt annat man ska tänka på? Vad har ni haft som startdos vid IVF? Nån annan med PCO som haft runt 150iE, hur har det gått för er?

Många frågor.... Hoppas ni orkar med! Först hängde man i Pergotråden i 1½ år, sen i Puregontråden 1½ år och nu IVF-tråden.... Hur länge ska man stanna här?? Jag har alltid varit bland dom första i trådarna och varit själv kvar, för att sen gå vidare utan nåt resultat. Det har varit en jobbig resa....

Kram till er alla!

• Love is everything

Tack tjejor! Vad gulliga ni är!
    Tror jag läääängtar ihjäl mig snart efter att få börja!! Känns ju jättekonstigt att börja med p-piller med. Har inte haft några preventivmedel på 8 år! Hihi!
    Hoppas det funkar och att vi får nån fining till frysen! Hade ju inte vart fel då vi betalar själva(!)

Ha det gott!

• Love is everything

Hej på er!
    Jag sticker in med ett inlägg då och då... Nu är jag inne på andra veckan med p-piller inför IVF-starten. Det börjar minsann närma sig!! Drömmer
    Har en fråga: Nån annan som testat lågdosstimulering innan IVF? Vad har ni haft för dos då jämfört med IVF´en? Och vad har det blivit för resultat de båda olika behandlingarna? Hoppas ni förstår vad jag menar!

Vädur78: Jag oroar mig hela tiden för att det "bara" ska bli 1 ägg som blir befruktat. Vi betalar själva från första början, så då vill man ju inte "chansa" med för låg dos. Jag vet att det räcker med 1 ägg, men ändå vill man ha fler ifall det inte tar sig! Håller tummarna för dig att det verkligen är ett guldägg du får! Glad

Kram till er alla!

• Love is everything

Vi betalar själva direkt pga en nedre åldersgräns i vårt landsting. Alltså, vi får inga 2 eller 3 försök... Vi ska börja med ett försök och kanske blir det ett 3-pack efter det, om det inte vill sig väl!

• Love is everything
    Sydney: Slemhinnan växer 1½ - 2 mm per dygn normalt sett. När jag åt Pergotime (som är negativt för slemhinnan) hade jag en slemhinna på drygt 7 mm och det var alldeles för tunnt. Jag blev aldrig gravid trots bra äggblåsor. Så jag bytte till Puregon (lågdosstimulering) och min slemhinna låg på minst 10 mm varje gång innan ÄL. Sen är det viktigaste att slemhinnan är treskiktad! Är den inte det, så fastnar det inget gryn... Man kan fråga om det vid VUL. Ses som ett vitt streck rakt över slemhinnan! Är expert på VUL vid det här laget, så jag slipper fråga om detta längre! Flört Alltså, slemhinnan kan vara okej vid 8 mm om den är treskiktad, det betyder att den är redo!! Lycka till!
  • Love is everything
    amorosa: Förstår dina "fula" tankar precis.... Vi är relativt unga i min bekantskapskrets och då jag och min sambo varit tillsammans sen evigheter så kändes det så naturligt att vi skulle börja tidigt och första av alla. Tvi fick vi... Nu är vi sist. De andra har fått både 1 och 2 barn under dessa år. Även de som träffades för ca. 1 år sen. Och nu snackar vi om en ålder på 22-25 år då alla blivit gravida.... Det känns jättekonstigt! Jag tror vi får stötta varandra här och inte ta till oss allas berättelser till hjärtat helt enkelt! Tror det är bra att inte koncentrera sig på andras situation så mycket..... De finaste barnen tar längst tid att göra, det vet du väl?? Skrattande

Har fått samtal från min klinik nu! Tar sista p-pillret på söndag, så nästa torsdag startar jag upp med 125iE Puregon! Ska bli så himla skönt att sätta igång! Hur har Carlanderska öppet om man tänker på ÄP och insättning? Om det skulle inträffa en helg ex!) Vilka dagar (ca.) tar man Orgalutran vs. Ovitrelle???

Hej på er tappra kvinnor!! Njut av fredag och helg!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Love is everything
    Sydney: Usch och fy och blää!! Inte roligt när det inte blir som man vill... Ska du göra FET eller vad är tanken? Skäms Varför måste du ha en äggblåsa som är stor isf? Förlåt att jag inte fattar....
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19