Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-10-18 09:26:28 följande:
    Ja, jag har absolut fått mens! Mensvärk imorse och ja, typisk mens. Ringde CA och ska på VUL den 26 oktober. Om allt går bra, gör vi vårt FET den 2-4 november! Gud, jag kan inte förstå det. Jag blir lycklig samtidigt som jag blir väldigt ledsen samtidigt.
    Å vännen förstår att det är blandade känslor! Vem vet vi kanske gör FET samma dag Men du har 2 dagars i frysen då? Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-18 09:27:44 följande:
    Nu spammar jag tråden igen...

Men rekommenderar CA att man ÄL testar två gånger per dag? Då måste man ju få två förpackningar av glada gubben testet från CB!?
    Nej det står en gång på lappen jag fick av dem och det ska tas på morgonen, men jag kommer nog oxå testa på kvällen...... som den testmissbrukare jag är
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-18 09:31:18 följande:
    Ja, det är mycket blandade känslor. Kroppen går ju vidare som om Cornelius aldrig funnits... trots att jag egentligen borde vara gravid än och på onsdag hade jag gått in i vecka 25...

Jag har femdagars i frysen. Två stycken så en borde förhoppningsvis klara upptiningen. Hade varit underbart att ruva samtidigt.
    Ja vi har ju bara en i frysen men vi hoppas det går vägen så vi får ruva och bli gravida
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-18 09:32:00 följande:
    Hm, jag är också med i den klubben... så jag får väl köpa ett extra paket för eget bruk jag med...
    Jag har 4 stickor kvar sen förra månaden så har 11 totalt, de första dagarna brukar jag klara mig med 1 men sen börjar man bli otålig och då tar jag fler
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-18 09:58:02 följande:

Vädur, jag tror nog ni har toppenchans att er lilla eskimå klarar upptiningen. Minns inte vilken procentsats de hade att klara sig, men det var en hög procentsats i alla fall. Ni hade väl också femdagars?!

Mom70, alla här har redan skrivit allt, men jag kan bara bekräfta det alla andra skriver, man ser inte särskilt fin ut i sjukhusskjorta, nätstrumpor och hätta... så strunta du i hårssprayen. Inget kan rädda utseendet i det läget!

92% är det som klarar upptining men man vet ju inte vilka som tillhör de andra 8%. Ja våran är 5 dagars
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-18 10:04:33 följande:
    Hej i tråden.

Jag är inte så stakr så jag är dålig på att kommentera era inlägg, förlåt.
    Har iaf ringt alla nödvändiga samtal.
    KOntroll bokad till onsdag för att kontrollera att allt kommit ut som det ska.

Håller tummarna för er alla

KRAM
    Förstår att du inte orkar kommentera! Ta hand om dig vännen! Tänker på dig och skickar massa kramarHjärta
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2010-10-18 11:33:47 följande:
    Tack för alla varma välkomnanden!
    Det är "skönt" att man inte är ensam i sin kamp, även om man naturligtvis önskar att det inte fanns någon som behövde gå igenom detta.
     Det ringde en mycket trevlig kvinna från Carlanderska igen. Jag hade varit lite ivrig och både mailat och lämnat telesvar så de missade att jag redan hade tid. Nu fick jag den tiden framflyttad 2 dagar, så från den 17/11 till den 15/11. Två dagars mindre väntan gör ju verkligen ingenting Glad
    Nu ska jag bara få tag på kopior på mina journaler från Sahlgrenska. Hon sa att jag skulle ta med det.

Kram
    Härligt att du får komma lite tidigare
    42an skrev 2010-10-18 11:54:15 följande:
    Hej på er, här väntar jag på att mensen ska komma, test neg igår igen. TD onsd, men tror inte det blir + då heller. Förlåt om jag sprider negativa tankar men det känns verkligen så. Är ledig idag men kommer ha en riktigt tuff vecka på jobbet så jag kanske väntar med att testa till helgen. Orkar inte få det svart på vitt och sen hålla masken på jobbet.
    Är rätt så nyanställd på ett litet företag så en graviditet kommer inte mötes med jubel direkt. 
    Har ni koll på vad en FET med distansbehandling kostar på CA. Nog lika bra att ställa sig in på att det blir så.

Cotton, vädur78 och fru Naftra: Härligt att ni är "på banan" nu! Lycka till!

Shibby 77: Välkommen!

Lycka till ni andra också, håller dålig reda på vad alla gör, förlåt!
    Kramar om!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-10-18 17:01:01 följande:
    Känns lite bättre nu.Har pratat med Göran.
    7 av 8 ägg blev befruktade men sedan ramlade många bort ganska snart..kommer inte ihåg vad han sa riktigt. På fredagen fanns där 2 kvar och på lördagen var där bara ett som inte riktigt hade blivit en blastocyst o inte riktigt utvecklat sig. Befruktningen är inte själva problemet utan mina ägg så nästa gång ska jag prova menopur istället. Vilar en månad och kör korta protokollet nästa gång så vi hinner ett försök till innan jul.
    Borstar av mig och börjar klättra uppåt igen...

Lycka till alla, jag gör en konstpaus från allt "familjelivande"
    Skönt med svar och att han har nya ideér för er SKönt med korta metoden samt att ni hinner en behandling innan jul! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-18 18:40:47 följande:
    PÅ onsdag ska jag på VUL för att kontrollera att allt kommit ut....

Nån som vet hur länge sen efetr ett mf man måste vänta för att få komma igång igen?

Kram
    Har inte så stor koll men har hört att en del måste vänta 2 menscyklar vid MF men vet inte hur det är på CA faktiskt men kanske någon annan som har koll
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-18 20:12:10 följande:
    jösses vad ni skriver tjejer..flera sidor bara i dag, fast det e kul önskar er all lycka till med allt som ska göras

jag ska ta min sista spruta idag, ovitrell, men det slog mig nu precis..måste man ta den på nåt speciellt ställe? Under naveln..men sidan spelar ingen roll eller?

Ush jag e lite nervös nu...gör det verkligen så ont som man säger?
    Jag e extra känslig nertill..fast i tarmarna o man stökar ju omkring i närheten...då jag har ibs, läste att du (kryddan) oxå har det..hur har all denna medicinering o så fungerat för dig? Eftersom min mage e så orolig så  e jag orolig inför plocket, om man verkligen skulle behöva, kan man avbryta då för att uppsöka toalett o sen fortsätta?
    Snett under naveln på någon sida tar du den Lycka till
    DU behöver inte vara nervös, det gör inte alls ont, du får morfin under ingreppet samt en bedövningsspruta där nere.... så du kommer inte känna något, bara att de bökar runt lite men ont ska det inte göra.... sen kan du följa allt på TV skärmen
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19