Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-10-14 11:23:57 följande:
    Ann-Charlotte var den första vi träffade på CA, när vi kom dit för ÄP,  och jag fick ett bra intryck av henne. Men hon har kanske sämre dagar...
    Ja kan ju varit stressigt där idag..... hon såg ju trevlig ut på bilden på hemsidan i alla fall.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-14 14:23:20 följande:
    Släggan, stor kram till dig. Förstår att du känner dig trött och ledsen. Så tråkigt att ni måste kämpa så hårt för att få några få ägg medan andra får ut massor. Men som sagt, ett enda litet ägg kan göra all skillnad i världen. Håller tummarna för dig!

Cotton, vad konstigt att de inte hittade något fel. Jättetråkigt att detta skulle hända er....det är så orättvist! Skönt att du är nöjd med mottagandet och att det hela på sätt och vis är över, så ni slipper grubbla. Håller tummarna för att du får ett fett PLUS om några veckor!

Vädur, lutealfas på 11 dagar är nog inget ovanligt. Normalt ligger den på ca 14 dagar men min varierar lite på mellan 12-15 dagar. Så det är nog inget konstigt med det   Gud vad kul att du snart ska ruva!

Vad trist att höra om det tråkiga bemötandet. Jag har aldrig upplevt det så. Jag är nog inte så säker på om jag någonsin har pratat med henne tidigare. Men det är klart, betalar man en massa dyra pengar och lägger sina problem i sina händer så är det viktigt att de är trevliga rakt igenom.

Att de hade svårt att ge dig en tid berodde nog på att de har ont om tider och inte att VUL skulle vara krångligt (för det är det ju verkligen inte inför FET ). Jag har knappt haft några valmöjligheter på tid när jag har fått tid hos dom utan jag får ta det som erbjuds i princip vilket inte är sådär jättekul eftersom man är hemma med en lilltjej.

Lilla fröet, vad bra att de har höjt dosen. Nu får vi hoppas att du svarar bättre på den nya dosen.

Nu är jag på dag 20 och fortfarande inte fått något utslag på ÄL-testet. Gaaaah....
    Nu börjar jag känna mig jäkligt frustrerad på hela situationen. Har testat både morgon och kväll i 10 dagar nu och börjar bli less på det eviga testandet.
    Skönt att höra att lutelafas kan variera och 11 verkar ju normalt!
    Ja när man går privat vill man ju att de ska vara trevliga, man betalar ju ändå ganska mycket pengar men idag kändes det som man ringde till landstinget
    Ja tiderna är ganska svåra att få som man vill fick välja mellan 8 och 11,45 och nu när lillfisen ska med så tog vi den senare tiden. Som tur är kan vi åka till Jönköping på söndagen så då är vi i alla fall 8 mil närmare....
    Jag vägrar ju köra bil i Göteborg så att åka själv gör jag inte......
    Förstår att det är jobbigt att vänta på utslaget, hoppas det kommer snart eller NU!!!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-14 14:34:17 följande:
    Sjuuukt frustrerande. Min cykel är ju vanligtvis på 28-30 dagar men efter graviditeten så har den inte blivit regelbunden. Kroppen lever sitt eget liv. Speciellt efter IVF,en.

Om den gär gubben inte dyker upp i morrn så går jag nog upp på taget och vrålar eller nått UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHH!!!!
    Jobbigt min har ju varit regelbunden direkt eller 27-30 dagar men det är väl ganska regelbundetDrömmer
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-14 17:36:45 följande:
    Då har jag fått besked om ÄP! Det blir på tisdag nästa vecka (19/10) Puhhh, nu kan jag börja bli nervös på riktigt

Var ju och gjorde vul idag och jag tror jag hade sammanlagt 30-32 blåsor varav ca 5-6 st var runt 15 mm, ca 15 runt 10mm och resten mindre (jag är inte helt säker på antal och strl men det spelar ju å andra sidan mindre roll). Jag ska fortsätta med samma dos (112.5 enheter) gonal-f tills på lördag och sen inget mer. Min distansläkare sa att vi vill ju verkligen inte att alla blåsor ska växa sig stora (risk för överstimulering antar jag?) så jag hoppas att dom vet vad dom gör nu. Känns ju bra att jag har många äggblåsor (sen vet man ju inte om dte är ägg i alla) så vi förhoppningsvis kan odla i 5 dagar. Dessvärre får vi ju inte frysa så det kvittar ju för oss om vi får fler än 1 av toppkvalitet. Nu håller vi tummarna för att det ska flyta på framöver!

Kramar till alla i tråden!
    Grattis till ÄP Härligt med massa blåsor
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-10-14 18:54:00 följande:
    Hej, på er, fy vad jag är deppig idag, tårarna sprutar. Känns som mensen är på väg vilken sekund som helst. Testat - igen, har testat varje dag, jag vet att det är för tidigt men jag fick + denna dagen med de andra 2 graviditeterna.
    Vill bara gå i ide och vakna på onsd med ett fett + i handen. Nu är väl inte detta ställe rätt om man vill klaga på sina barn, men idag har de varit omöjliga. De känner väl mammas vibbar. 5-åriga dottern slog igen sin dörr för första gången. De ha retat varann, klagat över fel mat, vill inte gå hem från dagis. Blä, Blä, Blä. Men de är söta när de sover. Tack, om det var ngn som orkade läsa! Kram på er!
    Kramar om och fortsätter hålla tummarna för ett fett plus. KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-14 21:47:00 följande:
    akita06: åhh, vad spännande! Lycka till!

Sitter här och tittar efter hotellrum i närheten av carlanderska. Det finns ju några hotell som rekommenderas på deras hemsida (CA´s), någon här som har sovit på något av dem och kan rekommendera något?

Har en fråga till- om man får tillbaka ett 5-dagars när har man då testdag? Är det 2 veckor efter ET som när man får tillbaka ett 2-darags? Eller är det kortare tid mellan ET och TD vid 5-dagarsodling?
    Vi sov på Panorama och det ligger ju jättenärma CA. Frukosten var sådär men jag fick ju inte äta så mycket ändå innan ÄP. Gothia Towers är ju oxå bra tar kanske 8 min att gå till CA därifrån.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-14 21:47:00 följande:
    akita06: åhh, vad spännande! Lycka till!

Sitter här och tittar efter hotellrum i närheten av carlanderska. Det finns ju några hotell som rekommenderas på deras hemsida (CA´s), någon här som har sovit på något av dem och kan rekommendera något?

Har en fråga till- om man får tillbaka ett 5-dagars när har man då testdag? Är det 2 veckor efter ET som när man får tillbaka ett 2-darags? Eller är det kortare tid mellan ET och TD vid 5-dagarsodling?
    Det är alltid 16 dagar efter ÄP
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    dallas skrev 2010-10-15 08:19:39 följande:
    Det är väl pga av morfinet? Man kanske kan bli illamående eller nåt? Tror inte det påverkar själva ÄP i den bemärkelsen, det skulle väl vara lite jobbigt om man måste kräkas när dom håller på typ
    Jag tror oxå det har med morfinet att göra, samt att man kanske lättare mår illa..... De vill slippa ta hand om våra spyor
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-10-15 08:47:38 följande:
    Tack, snälla ni som orkar peppa. La mig och vilade igår vid 19 när maken kom hem, tvärsomnade!
    Idag känns det fortf mkt som mensdags, men jag vet att jag har trott att det varit kört de 2 gångerna som jag faktiskt var gravid.
    Men jag vågar liksom inte riktigt hoppas att det ska funka. Man har ju hoppats varje månad i åratal, och ändå stått där snopen och ledsen. Mens och gravid är ju faktiskt exakt samma känsla, åtminstone för mig. Det är ju "bara" att vänta. Tortyr är vad det är. Kram på er!
    Ruvningen är riktigt jobbig det tycker vi nog alla och svårt med symptomen..... Håller tummarna! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-15 09:32:14 följande:
    34an, vilken ruvardag är du på nu? Har du testat igen? Kram!

Jag är så hederligt förbannad nu. Är på dag 21 och fortfarande ingen stegring. Helvetes jävlas skitkropp. FUNKA NÅGON GÅNG DÅ FR FAN!
    Men fy vad jobbigt, hur många dagar sen var det du var på vul???
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19