Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-10-14 09:23:50 följande:
    Grattis till mensen! Då är du ju på g snart.

Nu är mitt FET definitivt avbrutet, tyvärr. Jag lär få en låååång cykel denna månad också. CD 15 idag. Skit!
    Så det blir stimulerat FET nästa gång, ska börja med progynon första mensdagen.
    Bara att komma igen och ta nya tag.

Cotton: hoppas din kropp inte strular och jag hoppas ju på en spontan graviditet! OM inte så hoppas jag att din mens kommer om 2 veckor och att ni kan göra FET direkt. Kram till dig!
    Tack
    men fy vad jobbigt att behöva vänta Hur går ett stimulerat FET till?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-14 09:57:29 följande:
    Jag ska börja med progynon tabletter (som bygger upp slemhinnan och förhindrar utveckling av äggblåsor) första mensdagen, sen VUL nån gång mellan CD 12-16, efter det bestäms när FET blir. Man börjar med progesteron 3 dagar före FET.... 
    okiGlad
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Nu har jag pratat med CA och fy vilken tråkig Bm jag fick prata med Inte otrevlig, men inte direkt trevlig heller......man är så van vid att de är supertrevliga där

Ja ja ska in på koll måndagen den 25/10 blir på CD 12 var helt omöjligt att få komma på helgen för det var så krångligt ultraljud????? Fattar ingenting.....vad är det de kollar inför FET som är så krångligt????

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-14 10:17:39 följande:
    Bra att du är på gång men ovanligt med en BM som inte är supertrevligt. Nej VUL är ju inte så krångligt, de kollar ju slemhinna och mäter äggblåsor... men CD 12 blir säkert ok det med!
    Nej man blir förvånadFörvånad De brukar ju alltid vara så himla glada och trevliga!
    Ja det blir inga problem dag 12, hon skulle skicka stickor hem till mig det ända som varit skönt var ju att mannen slapp ta ledigt från jobbet på helgen vi har ju 5 timmars resväg totalt......
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-14 10:24:57 följande:
    Men kan du inte ringa och säga det om att resvägen är lång för er plus att mannen sluppit ta ledigt från jobbet? Och har du tur kanske en annan person svarar på CA när du ringer andra gången? (om du orkar hålla på alltså, förstår om det känns skönt med ett datum ändå)
    Vi kör på måndagen nu i alla fall orkar inte ringa mer. Mannen tyckte nog det var skönt att få en extra dag ledigt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-14 10:47:22 följande:
    om det va samma som vi träffade idag så kan jag hålla med dig... vi skulle ingå in nån studie o jag frågade för säkerhets skull så att det inte va så att det kunde bli nån negativ påverkan o hon nästan fräste tillbaka att självklart gjorde dom väl inte som va dåligt för DOM... Nja, gillade nog dom andra jag träffat bättre, annars e dom ju supertrevliga där.

Det kan man ju undra varför du inte kunde få göra ett vul under helgen!!!
    Tror hon sa Ann- Charlotte nånting.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Kollade på hemsidan nu och det måste varit Ann- Charlotte för det var ingen annan som hette något liknande.....
    Mailade ju tidigare i höstas och då svarade hon oxå och då svarade hon inte på alla de frågor jag hade heller.... så henne gillar vi inte

Annars har jag träffat Elisabeth, Annika, Margaretha och Birgitta och de har alla varit jättetrevliga

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-14 10:43:56 följande:
    Idag va vi på CA o dom kollade upp min puregoneampull...o hon sa att den va utländsk så därför kunde det vara mera i den..det kändes ju lite lömskt förstås, men det verkar ju som om det int ehar blivit insprutat nån gång iaf men Torbjörn gjorde ett vul o det hade ju inte växt sådär mycket som jag trodde iaf, höjde dosen nu o ska in på ett till vul på söndag, det blir det 3 på 1 vecka, slemhinnan va på 10 mm..hur mycket bör den va på? Det fanns ju en del ägg, men dom på ena sidan hade inte vuxit till sig, men på den andra va dom större, men det fanns 5 st mellan 10-14 mm, finns det nån gräns som dom sätter på str? Eller som e den optimala? Först sa han att ett eventuellt ÄP skulle ske söndag eller måndag..undra när det blir nu då tro...
    Hoppas allt ser bra ut på söndag! Nu blir väl ÄP tidigast på tisdag då! Lycka till!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-14 10:22:02 följande:
    Men Gud så trist! Jag tycker att bra bemötande är jätteviktigt!!! Speciellt när man ringer in och är så glad och full av förväntan över att få bli ruvare snart... det borde de förstå. Och jag tycker att CD 12 (antar att det är dag efter mens som avses, men vad STÅR CD för?) nog är helt okej, men man vill ju gärna kolla med lite god marginal. Men jag tror att rent praktiskt är nog inte det så stor skillnad.

Men jag undrar också hur hon definierar "krångligt" VUL egentligen... konstig kvinna.
    CD =cykeldag. För mig gör det inget att det är senare... då kanske man slipper in på vul nr 2DrömmerHon skulle ju skicka stickor men fattade inte om jag skulle börja på lördagen eller söndag....

Ja krångligt vul får jag inte heller ihop säg istället att det bara är en läkare som jobbar den dagen och vi har redan så mycket inbokat så tyvärr går det inte.....
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19