Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lalie skrev 2010-10-09 09:30:14 följande:

Har ni/ska ni bara göra UL på ca dag 9? Är det nytt eller olika från person till person? När vi gjorde förra försöket var det dag 6 och 9, och det är ju så himla struligt att åka en massa mil för en undersökning som tar en liten stund.

Det är nog olika från person till person. Jag behövde bara in dag 9 men det var för att jag redan sprutat med den dosen Gonal f innan
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lalie skrev 2010-10-09 10:27:26 följande:
    Då kanske jag slipper dag 6 ni, det vore ju toppen! Glömde fråga om det när jag pratade med dem i veckan.
    Hör med dem. Göran tyckte det var onödigt och eftersom vi har en bit att åka så sa han att det inte behövdes
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-10-09 12:29:55 följande:
    Till och med jag kan bli så himla provocerad om någon säger att det bara är att slappna av så tar det sig. Inte fan blir det fler spermier för att man är avslappnad? Och det är ju ändå lättare för oss som VET vad felet är och har "det bästa" felet (tror jag), jag menar, för få spermier betyder i vårat fall typ 1 miljon. För få ägg betyder ju enstaka. Nu har jag fått göra behandlingen och jag litar starkt på min fertilitet så jag kan liksom avskärma mig (än så länge) från pressen. För er som inte vet varför måste det vara jättejobbigt! Stora kramar till alla som kämpar!

Och jag skulle aldrig orka hålla på att åka till CA för varje undersökning. Jag jobbar ändå i Borås så jag har inte jättelångt därifrån och bor inte precis granne med distansgyn men är ändå jättenöjd. 
    Ja man funderar ju mycket på vad det beror på. Vi har ju inte fått några svar förutom att de inte befruktar sig så bra, det blir ju bättre med ICSI men ändå inte på topp....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-11 16:13:11 följande:
    Hur går det för alla här inne med sprutor och ÄP och allt annat?

Var på VUL idag och Torbjörn tyckte det såg bra ut. Borde få utslag snart. Kanske i morgon. Kanske lite senare. Jag är på dag 17 idag och äggblåsan är 15 cm och växer på väldigt långsamt. Vid mitt förra FET fick jag inte utslag förrän på dag 20 tydligen (minnet är kort). Han pratade om hur känslig kroppen är och att den kan reagera på något så enkelt som höjda förväntningar. Vet inte om han försökte säga att ÄL dröjer för att jag längtar efter den så mycket. Jag skyller helt på IVF,en istället

Fick nya stickor och får testa vidare. Känner mig sååå lättad över att vi slapp avbryta allt   Det blir nog FET denna månad ändå!
    Härligt!!!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-11 16:31:37 följande:
    FruNaftra, grattis till ett så positivt VUL! Och jag tror som du, att det är IVFen som ställer till det!

Idag har vi haft en jättefin minnesceremoni och namnsceremoni för Cornelius. Vi fick bädda ner honom i filt, med sina nallar, foton av oss och ett fint hjärta i sten. Sedan välsignades han, vi läste upp våra personliga brev för honom och sedan spelade vi lite musik och därefter pratade vi lite med honom bara Carl och jag (prästen gick ut och gav oss tid med honom på egen hand). Det var väldigt fint och jag känner mig starkare som fått säga '"på återseende" till min son. Nu skulle han kremeras förhoppningsvis redan i efermiddag, senast imorgon, och sedan ska han begravas i askgravlunden på Östra Kyrkogården inom en vecka eller två.

Vi har tagit avstamp i det och nu bär vi med vår son i våra hjärtan hela tiden, livet ut.

Till dess vi ses igen ska vi leva våra liv fullt ut och en del av det livet är att försöka ge honom ett syskon. Och därför vääääntar vi på att min mens ska komma igång. Det är snart fyra veckor sedan Cornelius föddes, och jag får antagligen vänta på mensen ytterligare någon vecka eller två (i värsta fall någon månad till, men det hoppas jag inte!!!). Men sedan ska vi köra igång med FET. Å vad jag hoppas att min ÄL inte strular då!
    Vad bra att ni fick en fin stund med CorneliusHjärta Har tänkt på dig idag!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-11 17:09:59 följande:
    Jag vet inte riktigt hur det gick, men antar att det gick ganska bra, mina ägg hade vuxit o va iaf över 10 mm men kommer inte ihåg exakt, fick fortsätta med samma medicinering, o det e väl ett bra betyg eller? Ska tillbaka på fredag på nytt vul, o äp redan på söndag eller ev måndag, hade 7-8 ägg på ena sidan o bara 2 på den andra..e inte det konstigt?
    Jag har alltid haft mycket mer på den ena äggstocken så det är nog vanligt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-11 20:18:33 följande:
    tycker ju att det kanske inte verkar så vanligt att man lyckas på första försöket med ivf? Är det ofta som det inte blir nåt embryo som blir befruktat? Jag har ju haft påvisad ägglossning varje mån, i nästan 1½ år..har inte kollat exakt varje månad med nästan...så jag funderar på om det e kvaliteten på äggen som kanske e dåliga, men det ser dom väl nu? Han frågade även om jag hade haft endometrios..hur kunde han se det? Har bränt bort det 1 g..
    Visst fin det de som lyckas på första försöket men många få oxå göra några behandlingar!
    Det händer att embryon inte blir befruktade, hände oss vid våran första IVF, men är inte så vanligt!
    Lycka till!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-11 22:57:40 följande:
    TACK alla för era fina tankar! Gud vad ni är fina och stöttande! *snyftar själv här nu*

Stunden med vår son var jättefin och jag är så glad att vi deltagit i varje process, att vi sett honom, myst med honom och verkligen tagit vårt tillfälliga avsked. Det hjälper i sorgeprocessen.

Lilla fröet, även om din ena äggstock slappar, kan den komma igång lite mer om några dagar. Vänta till nästa VUL! Och som alla säger här, ultimat antal ägg är runt runt 10, för då får man ofta god kvalitet på dem. Så stressa inte eller oroa dig inte, för att du inte fick 50 ägg. Jag håller tummarna för er!

34an, å vad nervöst, ja, håller med FruNaftra, nu borde bebben ha klamrat fast. Men det tar ju ytterligare några dagar innan du får tillräckligt med gravhormon i kroppen, så bli nu inte ledsen OM du skulle testa och OM du skulle få negativt nu. Jag tror du får ditt plus lite närmare TD.m

Konstigt det där vilka läkare man får... Jag är "tillskriven" Torbjörn, men hade honom bara på det första VULet. Sedan hade jag Margareta på äggplock och ET. Och sedan tittade Göran på Cornelius och gav oss tummen upp när han var 7 veckor gammal.

Lilla fröet, vi lyckades på vårt första försök. Jag tror det är lite olika där, men man måste tro på att någon gång är det ens tur. Och varför inte denna gång liksom?

God natt vänner!
    Jag vet inte om de växlar och kör var tredje vecka med äggplock eller nåt? Oftast försöker de nog så man har samma på ÄP och ET
    Jag var ju väldigt rädd för ÄP eftersom jag hade en hemsk upplevelse mitt tredje plock i Linköping så jag vill ju gärna ha Göran eftersom det var han jag träffat mest och han sa innan om det gick så skulle han göra det och sen var det ju bara jag den dagen jag skulle plockas så det var inga problem att få honom då.........
    Jag brukar ju alltid fråga vem jag ska till och säga att jag vill till Göran och det brukar inte vara några problem.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-12 07:34:26 följande:
    Nu kommer ett deppinlägg....

Nu är jag tillbaka på ruta ett igen känns det som. Jävla skit! Jag är så ledsen, orkade inte skriva nåt igår efter jag varit hos läkaren: det hade inte hänt nåt sen i fredags, varken storlek på äggblåsa eller slemhinna. Läkaren tycker det är onödigt att slösa bort ett ägg när inte förutsättningarna är optimala pga slemhinnan, även om jag får ÄL utslag senare. Ska dit på torsdag morgon igen bara för att se så att det mot all förmodan skulle ha hänt nåt. Läkaren ville nog avbryta redan igår egentligen. Synd att jag inte fick göra stimulerat FET från början, nu sket det sig och ytterligare en månad att vänta. Så det lär bli stimulerat nästa gång. Vi har en resa till Rom inbokad i mitten av november men den får väl avbokas om det ska bli FET.
    Antar att Carlanderska har lång julledighet så det blir väl bara ett försök kvar det här året. Nån som vet när de stänger?

Blääää för allt!!!
    Kan har varit 21/12 men blir osäker nu...... sen borde de väl öppna 7/1 kanske...

Jobbigt att det inte ser bra ut Hoppas att det gör det på torsdag! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-10-12 18:08:28 följande:
    En liten fråga...(om någon kan svara) Gjorde ju äggplock igår, Marianne Wodd eller vad hon nu hette gjorde det och jag fick preliminär tid för Et på lördag men dem skulle höra av sig om det blev ändringar. idag har ingen hört av sig...ska man ta det som ett gott tecken?? Vanligast är väl att om det inte blev tillräckligt många befruktade att man gör ET 2 dagar efter ÄP, alltså imorgon och eftersom ingen hört av sig blir det ju inte det.
    Vad tror ni??
    Jag kommer givetvis ringa imorgon och höra mig för men tänkte att ni kanske hade någon idee eller erfarenhet.
    Har de inte hört av sig idag så var minst 5 befruktade idag på morgonen så nu ligger de på långtidsodling Härligt
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19