Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-10-15 09:52:01 följande:
    Jag har inte läst ikapp, men jag har tjuvtestat Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WOW GRATTIS!!!!! Vad härligt UNDERBART
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-15 09:49:00 följande:
    I måndags, då var äggblåsan 15 och det är väl vid 18-19 som ÄL-hormonet stiger va? BORDE ju hända något nu ju.
    Ja men då borde det ju verkligen hända något snart!!! Känner du att det är på g? Bara måste ju bli utslag under dagen eller senast i morgon skulle jag tro
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-15 17:31:55 följande:
    Hej på er

Har medvetet hållit mig härifrån för jag ville det skulle bli de närmsta som skulle få veta först. Plus att det skulle va lite mer säkert...
    Det var inte alls såhär jag hade tänkt mig...

Gjorde FET 11/9 och testade sen positivt redan på RD7.
    Var ju såklart superlyckliga.

Började blöda i 6+2, eller små bruna fläckar i trosan dagligen.
    V6+4 fick jag komma in till vårt lokala sjukhus här ( min vanliga gyn hade semester ). Fick då träffa en super otrevlig läkares som inte ens klarade av UL-apparaten. Hon kunde inte ens zooma. Hon sa att det "nog" såg bra ut, att man inte kunde se mer så tidigt. Men jag var inne för kontroll när jag väntade Elsa och då kunde de se betydligt mer... Lika långt gången....
    I tisdags var jag på VUL, var då i 7+1 och man såg då tydlig hjärtverksamhet. Men gyn mätte aldrig fostret eller så bara sa att han såg "tydlig foster struktur".
    Men han kunde inte se varifrån blödningen kom men den verkade inte komma från livmodern..
    Är idag i v7+4 och har idag börjat blöda mer och mer färskt blod. Som lättare mens, men jag har inte ont.
    Men det känns som om det är kört även om jag vet att det inte måste va det...

Ska efetr mycke tjat få komma in på kontroll på förlossningen imorgon vid 9...

Bara gråter och mår skit. Vet verkligen inte hur jag ska orka detta.....
    Det har varit skit som det räcker...
    Men visst... jag har aldrig haft mf.....

Håll gärna tummarna för mig...

Kram på er
    Kramar om dig vännen och håller mina tummar och tår för dig♥
    KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-15 21:38:34 följande:
    Va gulliga ni är som försöker muntra upp mig. Uppskattar det massor.
    Blödningen har lugnat sig lite men det känns ändå som för mycket för att pyret ska finnas kvar.

KRAM
    Ibland kan man ju få blödningar när man egentligen skulle haft mens.....
    Hoppas det inte är någon fara och hoppas du får träffa en bra läkare i morgon. Kram kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-15 21:55:20 följande:
    Förstår att du slits mellan hopp och förtvivlan nu, Skrippo. 
    Vad skönt att det har lugnat sig lite. Kanske har kroppen inte riktigt fattat att den är gravid än...? Oavsett vad så ska det bli skönt att få ett slutligt svar i morgon från någon som vet vad de håller på med. KRAM

Jag ÄL-testade med det sista billiga ÄL-testet nu och jag tror det var positivt!!!!
    Käner inget dock så ägglossningen har inte kommit igång än iallafall. Hoppas att jag får utslag även i morgon bitti (enligt Torbjörn så ägglossar man ibland inte om stegringen bara varar en kort stund).
    Härligt

DU som har koll på detta med testandet... vilken dag ska man börja kolla? Fick ju mina stickor med posten idag men stod inte när man ska börja..... Tidigaste dagen jag haft utslag på är 12
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-15 22:16:05 följande:
    Koll och koll....har testat säkert tusen gånger vid det här laget men jag aldrig aldrig klok på detta ändå.

Det beror lite på när du brukar få ÄL och när det känns mest bekvämt att börja. Denna gång bad de mig starta på dag 10. Förra gången behövde jag inte starta förrän på dag 14 eftersom han såg på VUL att ÄL skulle dröja ett tag. Men vill du vara helt säker på att inte missa ÄL kanske du skulle börja redan dag 10. För säkerhet skull Då har du 2 dagars marginal om den skulle vara lika tidigt denna gång.
    Egentligen känner jag nog ganska bra när det är på gång själv faktistk men startar nog på dag 10 då så slipper man ju tänka på om man missat det..... är ju bara så seeeeeeg väntan när man börjar testa för tidigt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-15 23:09:34 följande:
    Ja precis, skönt att slippa fundera och bara testa

Idag har jag druckit rött vin och möljt smågodis....sweeeeet Skål
    Hoppas ni har en trevlig kväll!
    Din gottegris men snart du får vi inte dricka rödvin så passa på nu
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Skrippo: Stort lycka till idag, hoppas allt ser bra ut!!

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-10-15 22:16:09 följande:
    3 minuter och 14 sekunder tog det idag att blanda 5 flaskor Menopur och trycka in det i magen:) går snabbare och snabbare för varje dag....synd att det bara är några dagar kvar med sprutor....NOT!!!!  Natti natti alla goa!

34:an lycka till imorgon!
    Vad snabb du är?!!! Nu får du slå tiden i kväll då
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-10-16 08:19:53 följande:
    Fett minus på stickan idag! Finns det ngt hopp tror ni? Om ET är dag noll så är jag på dag 10 idag. Testdag dag 14, på onsd. Fy vilken skitstart på dan. Kan man testa minus såpass sent och ändå få + på TD?
    Brukar ju säga att det är ganska säkert framåt RD 12 så än finns ju hopp Håller tummarna hårt!!!
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19