Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-10-01 17:59:30 följande:
    Vädur78, vad spännande att ni ger er in i syskonbranschen nu Hoppas att du får utslag på ÄL stickorna snart! Å vad spännande, sedan är det bara någa dagar innan du är ruvare!!!
    Ska inte göra nu utan nästa månad, kollar bara läget lite med stickorna denna månaden, så man vet lite hur man ligger till Men v 44 blir jag förhoppningsvis ruvare
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-01 18:05:23 följande:
    Skönt med mensen Sydney, då är det bara att vänta in ert VUL... Och sedan bara vänta några få ynka dagar innan man blir ruvare till bebis... Men fy för denna väntan alltså...

Allt bra här, väntar ju så på att mensen ska komma nu. Jag tog ett gravtest imorse och det var negativt, så nu har alla graviditetshormoner lämnat kroppen... var delade känslor att få det beskedet så "svart på vitt". Skönt att veta att kroppen är på banan igen, men otroligt tungt att min kropp samtidigt hämtat sig så snabbt från att ha varit gravid med Cornelius...

Många helgkramar på er alla!
    Lider med dig vännen och beundrar dig för du verkar så stark! Cornelius är sånt fint namn!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-01 18:10:42 följande:
    TACK Vädur78, all omtanke och alla kramar värmer något otroligt!
    Då ger jag dig en STOR VARM KRAM till vännenHjärta
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-01 18:09:53 följande:
    Men åå, då kanske vi ruvar samtidigt Vädur78?

Det är bra att du testar dig fram med stickorna, det tar några gånger innan man har full koll. Jag har både köpt billiga från testlagret som jag testar med varje dag från det att mensen slutat, men även de dyrare från CB som man kan börja testa med när det börjar närma sig ÄL datum. (jag köpte också alla tester innan jag fick reda på att CA skulle ge en en förpackning ).

Tänk, om vi har tur alla här, blir det en hel hög med vår och sommarbebisar här!
    Ja men det gör vi ju då kanske, spännande
    Innan hade jag ju alltid utlsag dag 12-14 och menscykel på 26-28 dagar men efter IVF och graviditet så har jag haft lite längre 28-30 oftast så det är väl därför jag inte fått utslag än, men hoppas det  blir i morgon  
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-10-01 20:19:59 följande:
    ajajaj vilken sanslös huvudvärk jag haft sista dagarna..men det kanske e ok när man e på spraydag 13. Hämtade ut en hel påse med medicin från apoteket. Tanten som lämnade ut dem var noga med att påpeka att det skulle kostat 12000. På måndag är det dags för VUL.

34:an - 3 superägg!!! som bara väntar på att få bli utsugna och hamna i värmeskåp :)

mom70: hur mår du?
    Det släpper nog när du börjar med sprutorna! Ja det är dyra mediciner
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Dag 16 idag och inget utslag...dumma stickor Kan det vara så att mensen kommit tillbaka regelbundet men inte ägglossningen?
    Började ju inte kolla förrän dag 12 men känns mer som det är på g nu än att den skulle kommit tidigare.......
    Gäller ju inget denna månad men hade varit skönt att se att det fungerar som det ska.......

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-02 12:36:35 följande:
    akita06: åhh, det var skönt att höra! Nu blev jag genast lite gladare! Jag är på spraydag 14 idag, jag tycker jag läser överallt att alla får blödningen på dag 7-10 och även min läkare sa att den borde komma inom 14 dagar men kanske det inte är helt ovanligt att det dröjer längre alltså.....enligt planen så ska jag börja med sprutorna på onsdag (6/10) så det är ju inte så många dagar kvar...kommer den inte får jag ju inte börja med sprutorna... 
    Det är nog vanligast att få blödning mellan 7-10 men jag har hört många som fått senare Hoppas den kommer snart, drygt att vänta! Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Nu har jag fått utslag, var tvungen att testade för nu nästan kände jag att det var på g och jag hade rätt Så min mens kommer nog dyka upp på dag 30 eller möjligtvis 31 sen...... skönt att kroppen fungerar

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-02 21:15:28 följande:
    Tack för pepp tjejer! Blödningen har äntligen kommit! SÅ skönt, nu behöver jag inte vara orolig för sprutstarten! Yippieee!

Vädur 78: grattis till utslag! Vad skönt!
    Vad härligt! När får du börja med sprutor? Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    akita06 skrev 2010-10-03 11:06:39 följande:
    Igår när maken skulle sätta (den 4e) sprutan på mig hade jag druckit 1 glas vin o behövde inte ens bita i kudden!!! Hahaha...kanske är det som e hemligheten för oss spruträdda!?
    Ja du får ta ett glas vin nu varje kväll För sen lär det dröja
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19