• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    Happiness skrev 2010-04-19 22:24:24 följande:
    Blir nyfiken. Hur gammal är du? Jag är 39. Är det 15 procents chans för mig då? Eller menade margareta av andra orsaker? Ska spolas imorgon. Usch är nervös. Ska också ta Tsh prov igen för att se om levaxin dosen ska höjas. M prtade om att den ska ner under2 så jag håller tummarna för att den är på väg nr. Vill så gärna göraett försök innan sommaren.
    Gör man det på CA?  Lycka till!
    Tänker bli gravid den 20/4
  • Happiness
    mulan skrev 2010-04-19 22:36:26 följande:
    Gör man det på CA?  Lycka till!
    Tack så mycket! rapporterar imorgon !
  • mulan
    Happiness skrev 2010-04-19 22:38:46 följande:
    Tack så mycket! rapporterar imorgon !
    Jag ska oxå dit i morron så vi kanske ses
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-19 22:12:48 följande:
    Nu har jag pratat med Margareta på kliniken om hur våra chanser ser ut. Inte så upplyftande information måste jag säga. Vi har bara 15% säger statistiken, sen har man ganska stor missfallsrisk pga av ålder på de.......... Men vi inväntar att vi skall få starta behandling och göra ett nytt färskförsök igen. Men blir det inget då så kanske vi får omvärdera och försöka nöja oss med vår lilla tjej vi fått.
    Jobbigt men fortsätter hålla tummarna!
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Resande
    Mulan- stort lycka till idag! Tänker på dig och hoppas så på ett riktigt bra besked om en vecka eller två (du kanske är en sån som låter bli att tjuvtesta?! ).
    Happiness- lycka till med spolningen. Hopps du får bra besked och att genomspolningen hjälper er på traven.
    FILST- vad tråkigt att M gav er så tuffa besked. Men du- statistik är ju inte allt. Jag har vänner som fått besked om att det inte finns någon som helst möjlighet för dem att lyckas på egen hand (totalblockerade äggledare) men de har ändå blivit spontant gravida efter att ha fått första barnen via IVF! Våga tro på att det ska fungera och att ni ska få barn! 15% via hjälp är ju mer troligt än at köra själva från scratch. Förstår att du är ledsen men om ni orkar och vill och har möjlighet så tycker jag inte du ska ge upp än. Ni har ju lyckats en gång. Sen är det ju alltid lättare att peppa andra och våga tro åt dem, själv känner jag mig också pessimistisk och deppig över våra försök. Kram!
  • mulan

Tusen tack vänner!!!
    Jo jag erkänner {#lang_emotions_innocent}. Jag är en testoholic . Försöker dock trappa ner på mitt beroende men det är inte lätt. Och jag vet att jag inte är ensam.....

• Vädur 78
    mulan skrev 2010-04-20 09:26:10 följande:
    Tusen tack vänner!!! Jo jag erkänner . Jag är en testoholic . Försöker dock trappa ner på mitt beroende men det är inte lätt. Och jag vet att jag inte är ensam.....
    Nä det är du verkligen inte Det är nog många som är tjuvtestare.....
    Stort Lycka till idag
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-04-20 09:28:18 följande:
    Nä det är du verkligen inte Det är nog många som är tjuvtestare..... Stort Lycka till idag

Tackar tackar medmänninska
  • sydney

Smyger mig in i tråden. Är en kommande Carlanderska tjej, hoppas jag. Har kontaktat dem idag och hoppas hinna med en behandling innan de håller sommarstängt. Ska gå via distansklinik på min hemort. Känns som om man har många frågor. Har hört talas om långa och korta metoden. Är det någon som känner att de orkar förklarar det för mig, för och nackdelar med de olika metoderna?

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-20 10:30:16 följande:
    Smyger mig in i tråden. Är en kommande Carlanderska tjej, hoppas jag. Har kontaktat dem idag och hoppas hinna med en behandling innan de håller sommarstängt. Ska gå via distansklinik på min hemort. Känns som om man har många frågor. Har hört talas om långa och korta metoden. Är det någon som känner att de orkar förklarar det för mig, för och nackdelar med de olika metoderna?
    välkommen hit.
    Med långa metoden börjar man och tar nässpray på dag 21 i sin menscykel och sprayar i ca 2-3 veckor för att bli nedreglerad. När du är det börjar man injicerar sprutor i ca 8-14 dagar samtidigt som du fortsätter med nässprayen.
    Korta metoden börjar du direkt med sprutor på cykeldag 2 eller 3 och oftast går det lite fortare med sprutorna än vid långa metoden.
    Jag har kört både långa och korta metoden och föredrar den korta, mycket smidigare och sen gav den oss bättre resultat oxå.
    Man brukar oftast få färre antal ägg med korta metoden, men det gjorde ingen skillnad för oss.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19