• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • ceropegia

Wow! 57% chans! :) Känns hoppfullt!
    Är toppennöjd med CA verkligen! Så trevliga och hjälpsamma! Ingen stress... 100% bättre än Sahlgrenska enl min mening... (med Sahlgrenska skall ändå ha all cred eftersom min dotter blev till där...)

• mulan
    ceropegia skrev 2010-04-19 19:29:08 följande:
    Wow! 57% chans! :) Känns hoppfullt!Är toppennöjd med CA verkligen! Så trevliga och hjälpsamma! Ingen stress... 100% bättre än Sahlgrenska enl min mening... (med Sahlgrenska skall ändå ha all cred eftersom min dotter blev till där...)
    Under mina år här på FL har jag hört om en enda som inte gillat CA men hon klagar iofs på allt och alla. Annars är alla supernöjda
    Tänker bli gravid den 20/4
  • Vädur 78

CA är toppen Har oxå bara hört en och det är samma som Mulan hört men där vet i tusan vad som hände egentligen......

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • ceropegia

Jaja..det finns alltid sånna över allt :P Inget att bry sig om..

Måste bara säga att om ni vill ha syskon till era barn..så tänk inte för länge... Jag var 28 år förra gången..nu är jag 30 år.. läkaren sa att det märks stor skillnad på dessa 2 år på stimulering etc etc. Behövde ju höja dosen, mer svårstimulerad. Själv kännde jag verkligen att det inte fanns mkt att vänta på...visst är lilltjejen bara 2 år när hon blir storasyster om detta fungerar..men jag tror hon klarar delad uppmärksamhet..och om ja väntar 3 år till...hur mkt mer har mina chanser försämmrats då?

• mulan
    ceropegia skrev 2010-04-19 20:34:50 följande:
    Jaja..det finns alltid sånna över allt :P Inget att bry sig om..Måste bara säga att om ni vill ha syskon till era barn..så tänk inte för länge... Jag var 28 år förra gången..nu är jag 30 år.. läkaren sa att det märks stor skillnad på dessa 2 år på stimulering etc etc. Behövde ju höja dosen, mer svårstimulerad. Själv kännde jag verkligen att det inte fanns mkt att vänta på...visst är lilltjejen bara 2 år när hon blir storasyster om detta fungerar..men jag tror hon klarar delad uppmärksamhet..och om ja väntar 3 år till...hur mkt mer har mina chanser försämmrats då?
    Nä jag tänker inte vänta. Vi har fler här i tråden som är bevis på att det kan gå väldigt fort
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-19 20:34:50 följande:
    Jaja..det finns alltid sånna över allt :P Inget att bry sig om.. Måste bara säga att om ni vill ha syskon till era barn..så tänk inte för länge... Jag var 28 år förra gången..nu är jag 30 år.. läkaren sa att det märks stor skillnad på dessa 2 år på stimulering etc etc. Behövde ju höja dosen, mer svårstimulerad. Själv kännde jag verkligen att det inte fanns mkt att vänta på...visst är lilltjejen bara 2 år när hon blir storasyster om detta fungerar..men jag tror hon klarar delad uppmärksamhet..och om ja väntar 3 år till...hur mkt mer har mina chanser försämmrats då?
    Ska ha nu i slutet av maj och börjar nog med syskon försök efter Nyår. Har en i frysen som jag hoppas på
    Men sen ska man få tillbaka mensen innan oxå så man känner ju att man inte kan amma för länge om det gör så mensen håller sig borta...... mycket att tänka på...
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Finns ingen ledig signatur
    ceropegia skrev 2010-04-19 19:29:08 följande:
    Wow! 57% chans! :) Känns hoppfullt!Är toppennöjd med CA verkligen! Så trevliga och hjälpsamma! Ingen stress... 100% bättre än Sahlgrenska enl min mening... (med Sahlgrenska skall ändå ha all cred eftersom min dotter blev till där...)
    Grattis till ditt toppen ägg, hoppas verkligen du har % på din sida.
  • Finns ingen ledig signatur

Nu har jag pratat med Margareta på kliniken om hur våra chanser ser ut. Inte så upplyftande information måste jag säga. Vi har bara 15% säger statistiken, sen har man ganska stor missfallsrisk pga av ålder på de..........
    {#lang_emotions_frown}
    Men vi inväntar att vi skall få starta behandling och göra ett nytt färskförsök igen. Men blir det inget då så kanske vi får omvärdera och försöka nöja oss med vår lilla tjej vi fått.

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-19 22:12:48 följande:
    Nu har jag pratat med Margareta på kliniken om hur våra chanser ser ut. Inte så upplyftande information måste jag säga. Vi har bara 15% säger statistiken, sen har man ganska stor missfallsrisk pga av ålder på de..........Men vi inväntar att vi skall få starta behandling och göra ett nytt färskförsök igen. Men blir det inget då så kanske vi får omvärdera och försöka nöja oss med vår lilla tjej vi fått.
    Usch vad jobbigt besked . Men hoppet är det sista som överger oss. Jag håller tummarna stenhårt!! Kramar!!!
  • Happiness
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-19 22:12:48 följande:
    Nu har jag pratat med Margareta på kliniken om hur våra chanser ser ut. Inte så upplyftande information måste jag säga. Vi har bara 15% säger statistiken, sen har man ganska stor missfallsrisk pga av ålder på de..........Men vi inväntar att vi skall få starta behandling och göra ett nytt färskförsök igen. Men blir det inget då så kanske vi får omvärdera och försöka nöja oss med vår lilla tjej vi fått.
    Blir nyfiken. Hur gammal är du? Jag är 39. Är det 15 procents chans för mig då? Eller menade margareta av andra orsaker?
    Ska spolas imorgon. Usch är nervös. Ska också ta Tsh prov igen för att se om levaxin dosen ska höjas. M prtade om att den ska ner under2 så jag håller tummarna för att den är på väg nr. Vill så gärna göraett försök innan sommaren.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19