• cotton

Carlanderskatöserna del 19

34an, härligt att ni kan köra igång! Jag vet inte riktigt hur ni kan göra med er Ovitrelle.. hm, ring CA och hör för säkerhets skull...

Fru Nafta, 40 ägg är jobbigt, men ta det lugnt och så hoppas jag att ni får fyra fotbollslag till frysen.

Tack alla för alla kramar! De värmer otroligt mycket!

• cotton

FruNaftra, håller alla tummar och tår för er och jag hoppas du orkar uppdatera här inom kort. Även om det är en pärs att plocka så många ägg, kommer ni att ha en av de mest välfyllda kylarna på CA och det tror jag kommer innebära en stor trygghet för er.

Vi har två ägg i frysen, lite för få för att man ska våga känna sig helt trygg. Men jag pratade med Torbjörn i morse och vi ska köra igång ostimulerat FET så snart jag har fått nästa mens. Nu har jag avslag efter förlossningen och de brukar rekommendera att man väntar ut det. Nu håller jag alla tummar och tår att min "riktiga" mens kommer igång ordentligt och det ganska snart.

• cotton

FruNaftra, 10 ägg är ändå ett bra resultat. Det var vad vi hade, och då fick vi tre fina blastocyster av dem! (varav två är i frysen nu och en blev vår fina son). Visst är det stor skillnad mot 40 ägg, men det kanske är bättre att få lite färre men av god kvalitet än tvärtom? I och med att det inte blev 40 ägg, kan man göra ET den här cykeln eller måste ni vänta in FET?

Sydney, 3 ägg är inget dåligt resultat. Men jag förstår dig som känner dig osäker. Torbjörn berättade för oss idag att det är 80% chans att blastocysten klarar upptiningen och då vi har två, har vi väldigt goda chanser. Vet inte hur oddsen är med 2 dagarsodlade, men kan inte tänka mig att det är sämre odds. Och då innebär det att ni har goda möjligheter (mycket bättre än våra) att något ägg klarar upptiningen. Tyvärr är det så, man måste prata chanser och odds i dessa lägen, men kryddar man på med mängder av hopp, känns det mycket bättre.

• cotton

Å tjejer, vad många vi blir som hänger på CA i höst! Jag tror det kommer att bli många plus i tråden.

10 ägg har jag också hört är toppen och förhoppningsvis mognar så många som möjligt (typ alla) FruNaftra! En månad går snabbt, men jag håller med, tick tack, tick tack...

Ja, jag är sjukskriven, fram till den 3 oktober, längre om jag vill. Men jag har bestämt mig för att gå till jobbet i nästa vecka. Jag behöver vardag i livet. Sorgen finns i hjärtat ändå och kärleken får hjärtat att svämma över, men dåliga tankar har en tendens att komma när man är hemma...

Trombyl märker jag att många nämner här... vad är det och när kan det vara aktuellt?

• cotton

Danei, jag avundas dig inte alls. Jag har ju bara gjort ett IVF försök och då vanlig ET. I och med att man tog progesteronet, kände man otroligt mycket (kände efter är kanske en mer rättvis beskrivning) men blev lurad över vad som kunde vara riktig graviditet och vad som kunde vara progesteronet. Jag förstår att varje dag är en långsam plåga, jag känner med dig. Ruvningen är underbar på det sättet att man faktiskt bär på sitt barn! Men sedan kommer domedagen om barnet kunde stanna i magen och den väntan är ytterst plågsam.

Jag tjuvtestade på RD 7 (om ET räknas som RD 0 ) och fick ett mycket svagt plus. Sedan fick jag starkare plus för varje dag jag tog till det riktigaTD vilket var RD 11.  Men man läser ofta om kvinnor som får minus till och med dagen före TD, bara för att välsignas med ett plus på sjävla TD. Vet inte om du ruvar på en blastis eller ett två-tre dagars? Tänk på att det är fler RD med två-tre dagars. Så stressa inte upp dig över att andra får plus på sina RD 7-8 om du inte fått det... Antar att du redan läst liknande inlägg tusen gånger, men jag drog mitt strå av uppmuntran till stacken.

FruNaftra - GRATTIS till en fantastisk skörd! Med nio befruktade ägg kan du säkert få flera blastisar! Jag är verkligen jätteglad för din skull! Och nästa månad kommer världens finaste lilla eskimå vänta på att flytta in hos dig.

Tack alla för alla fina ord och kloka inlägg. Jag tror att jag kanske kan ha för bråttom ibland, att jag bara koncentrerar mig på glädjen över att ha fått en son som vakar över mig istället för att minnas att jag faktiskt förlorat honom också.... men jag försöker tänka som så att jag är en vacker och underbar son RIKARE, inte fattigare. Han hade en uppgift under sin korta tid här på jorden, och jag har lärt mig mycket av honom. Hans tid och hans död ska inte vara meningslös om jag inte lär mig av de nya insikter han lärt mig.

Men jag kommer inte att gå till jobbet tidigare än vad jag känner mig redo för. Jag har tack och lov väldigt fina arbetskamrater som stöttar. Men visst, jag bävar inför första dagen, allas blickar, allas tysta frågor. Men någon dag måste jag ju möta denna hemska dag. Jag hoppas att jag är redo redan nästa vecka. Annars väntar jag ett litet tag till.

*kramar om er alla*

• cotton

Kryddan71, kan du inte ringa CA redan idag och höra med dem? Du ska absolut inte missa din ÄL och de måste kunna finnas där och hjälpa dig. Kanske att du får åka in på ett extra VUL om det är praktiskt möjligt för dig? Ska du göra ett  FET? Stimulerat eller inte stimulerat?

• cotton

mom70, tack så mycket! Jag är stark för min sons skull och varje gång jag skriver om / tänker på honom, svämmar kärleken över i mitt bröst och det är säkert det som lyser igenom i mina inlägg.

Jag hoppas också att vi får en möjlighet att snart utöka vår familj med ytterligare en familjemedlem. Vi har en mens att vänta in och sedan ska vi börja med FET och det är ett stort steg. Kanske för stort, men som sagt, någon gång måste man ta alla jobbiga steg, och då kan vi gå igenom allt det nu.

Kramar om er allihop och jag både hoppas och tror vi får massor av plus i tråden. Och då hoppas jag att vi ses på fika-trådar med våra sommar och höstbebisar längre fram.

• cotton

Danei, jag TROR att tiden fram till ÄL är den tid som kan variera mest. Själva tiden efter ÄL brukar oftast ligga runt 12-14 dagar. Men visst, även denna tid kan variera. Och självklart ska du inte sluta hoppas, inte förrän hoppet är ute. Och då får man ju blicka framåt igen...

• cotton

Calcaneus, håller tummarna så att de vitnar å era vägnar... TD imorgon alltså?!

Fru Naftra, jag har ingen erfarenhet av suprefact, men jag tror absolut att missat utslag på ÄL stickorna kan bero på att du inte hann producera tilräckligt mycket ÄLhormon pga av suprefacten...

Jag hoppas att du får mens supersnart så att du får tillbaka en liten blastis.

• cotton

Calcaneus, jag håller tummarna till dess du vet helt säkert. Men du har en stark inställning och du har rätt, blir det inte denna gång, kan du mycket väl få ditt plus nästa gång. Det är ju så vi måste tänka, och att inte sluta kämpa och hoppas så länge ork finns kvar.

Kryddan71, tänk att det ska vara så otroligt komplicerat med ägglossning ändå. Väldigt mycket att tänka på och hålla reda på. Men ring på torsdag om det känns bäst. Och skulle det bli så att din ÄL uteblir denna gång, tycker jag gott att Torbjörn kan kika på alternativ för dig. Denna väntan vi tvingas igenom är otroligt påfrestande och inte ens en så klok IVF-läkare som Torbjörn kan nog förstå det alla gånger...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19