• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Tjejer, kvalitet är allt! Det räcker med ett guldägg! Men jag förstår er frustration., Det känns ju tryggare med ett fotnbollslag i frysen.

Idag var vi på Östra och träffade ansvarig barnläkare för att höra om eventuella orsaker till Cornelius död. Och ja, vi fick svar att det egentligen inte finns något svar. Men det är ju ett svar det med. Det var en liten pojke med perfekt kromosomuppsättning och jag hade inga infektioner i kroppen. Moderkakan var jättefin också. Suck, så vad säger man, vi hade osannolik otur...  Men vi har blivit lovade fullt stöd under nästa (vågar man tänka så?) graviditet. Det känns otroligt skönt och viktigt.

Sedan utförde läkaren en undersökning på mig och hon var den mest hänsynsfulla och försiktiga undersökare "där nere" jag någonsin varit med om. Otroligt varsam. Hon var även väldigt noggrann och tittade på livmodern, kände, gjorde VUL och tittade på livmodern och på äggstockarna. Och då såg hon en slemhinna under uppbyggnad och att ett ägg höll på att mogna på höger äggstock. Så hon trodde på ÄL om några dagar och alltså mens (om vi inte lyckas själva då... om lite mer än två veckor. OM jag inte skulle få mens om två, tre veckor och inte var gravid, skulle jag ringa och så skulle jag få hormoner som satte igång min mens.

Jag är jättetrött nu och jag orkar inte läsa ikapp, men jag har läst om ert VUL Släggan och jag håller tummarna. Som 34an skriver, kvalieten är allt. Och 34an, jag håller alla tummar och tår och mina katters klor för att du får ett stort fett plus och en bebis som kikar ut sommaren 2011!!

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-14 06:46:22 följande:
    Min mens kom idag, så ska ringa till CA sen Trodde den skulle komma lite senare eftersom ägglossningen var lite senare.... är det normalt med en lutealfas på 11 dagar???
    Lutealfasen är ju individuell, även om det vanligaste är 14 dagar. Men allt över 10 dagar är tydligen okej.

Grattis till din mens!!! Å vad härligt, om några veckor får du status ruvare.
  • cotton
    sydney skrev 2010-10-14 09:23:50 följande:
    Grattis till mensen! Då är du ju på g snart.

Nu är mitt FET definitivt avbrutet, tyvärr. Jag lär få en låååång cykel denna månad också. CD 15 idag. Skit!
    Så det blir stimulerat FET nästa gång, ska börja med progynon första mensdagen.
    Bara att komma igen och ta nya tag.

Cotton: hoppas din kropp inte strular och jag hoppas ju på en spontan graviditet! OM inte så hoppas jag att din mens kommer om 2 veckor och att ni kan göra FET direkt. Kram till dig!
    Å beklagar Sydney, jag hoppas att det ändå trots allt känns okej att vänta bara nååågra få veckor till, sedan kör man stimulerat och då är det ju svårt att misslyckas. Håller tummarna för er!
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-14 10:15:19 följande:

Nu har jag pratat med CA och fy vilken tråkig Bm jag fick prata med Inte otrevlig, men inte direkt trevlig heller......man är så van vid att de är supertrevliga där

Ja ja ska in på koll måndagen den 25/10 blir på CD 12 var helt omöjligt att få komma på helgen för det var så krångligt ultraljud????? Fattar ingenting.....vad är det de kollar inför FET som är så krångligt????

Men Gud så trist! Jag tycker att bra bemötande är jätteviktigt!!! Speciellt när man ringer in och är så glad och full av förväntan över att få bli ruvare snart... det borde de förstå. Och jag tycker att CD 12 (antar att det är dag efter mens som avses, men vad STÅR CD för?) nog är helt okej, men man vill ju gärna kolla med lite god marginal. Men jag tror att rent praktiskt är nog inte det så stor skillnad.

Men jag undrar också hur hon definierar "krångligt" VUL egentligen... konstig kvinna.
  • cotton

Spammar tråden nu...

TACK Sydney förresten! Ja, man kan ju hoppas på spontan graviditet, men även om det inte blir så och mensen kommer, kommer jag inte att bli deppig (som man alltid blivit annars...). Tjohoo, nu känns det som att man är på gång i alla fall och det känns så skönt. Att ha en ungefärligt tidsperiod att röra sig med är så mycket skönare än alla "vi får se" och "när när när", man annars hör.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-14 10:23:35 följande:
    Nej man blir förvånadFörvånad De brukar ju alltid vara så himla glada och trevliga!
    Ja det blir inga problem dag 12, hon skulle skicka stickor hem till mig det ända som varit skönt var ju att mannen slapp ta ledigt från jobbet på helgen vi har ju 5 timmars resväg totalt......
    Men kan du inte ringa och säga det om att resvägen är lång för er plus att mannen sluppit ta ledigt från jobbet? Och har du tur kanske en annan person svarar på CA när du ringer andra gången? (om du orkar hålla på alltså, förstår om det känns skönt med ett datum ändå)
  • cotton
    Lilla fröet skrev 2010-10-14 10:43:56 följande:
    Idag va vi på CA o dom kollade upp min puregoneampull...o hon sa att den va utländsk så därför kunde det vara mera i den..det kändes ju lite lömskt förstås, men det verkar ju som om det int ehar blivit insprutat nån gång iaf men Torbjörn gjorde ett vul o det hade ju inte växt sådär mycket som jag trodde iaf, höjde dosen nu o ska in på ett till vul på söndag, det blir det 3 på 1 vecka, slemhinnan va på 10 mm..hur mycket bör den va på? Det fanns ju en del ägg, men dom på ena sidan hade inte vuxit till sig, men på den andra va dom större, men det fanns 5 st mellan 10-14 mm, finns det nån gräns som dom sätter på str? Eller som e den optimala? Först sa han att ett eventuellt ÄP skulle ske söndag eller måndag..undra när det blir nu då tro...
    Men oj, vad konstigt att du inte fått i dig rätt dos. Tur att du får komma in på VUL i helgen!

Vilken riktig PMS kärring det verkar ha varit på CA idag alltså...
  • cotton
    sydney skrev 2010-10-14 11:23:57 följande:
    Ann-Charlotte var den första vi träffade på CA, när vi kom dit för ÄP,  och jag fick ett bra intryck av henne. Men hon har kanske sämre dagar...
    Skratt, ja, kanske
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-14 14:23:20 följande:
    Släggan, stor kram till dig. Förstår att du känner dig trött och ledsen. Så tråkigt att ni måste kämpa så hårt för att få några få ägg medan andra får ut massor. Men som sagt, ett enda litet ägg kan göra all skillnad i världen. Håller tummarna för dig!

Cotton, vad konstigt att de inte hittade något fel. Jättetråkigt att detta skulle hända er....det är så orättvist! Skönt att du är nöjd med mottagandet och att det hela på sätt och vis är över, så ni slipper grubbla. Håller tummarna för att du får ett fett PLUS om några veckor!

Vädur, lutealfas på 11 dagar är nog inget ovanligt. Normalt ligger den på ca 14 dagar men min varierar lite på mellan 12-15 dagar. Så det är nog inget konstigt med det   Gud vad kul att du snart ska ruva!

Vad trist att höra om det tråkiga bemötandet. Jag har aldrig upplevt det så. Jag är nog inte så säker på om jag någonsin har pratat med henne tidigare. Men det är klart, betalar man en massa dyra pengar och lägger sina problem i sina händer så är det viktigt att de är trevliga rakt igenom.

Att de hade svårt att ge dig en tid berodde nog på att de har ont om tider och inte att VUL skulle vara krångligt (för det är det ju verkligen inte inför FET ). Jag har knappt haft några valmöjligheter på tid när jag har fått tid hos dom utan jag får ta det som erbjuds i princip vilket inte är sådär jättekul eftersom man är hemma med en lilltjej.

Lilla fröet, vad bra att de har höjt dosen. Nu får vi hoppas att du svarar bättre på den nya dosen.

Nu är jag på dag 20 och fortfarande inte fått något utslag på ÄL-testet. Gaaaah....
    Nu börjar jag känna mig jäkligt frustrerad på hela situationen. Har testat både morgon och kväll i 10 dagar nu och börjar bli less på det eviga testandet.
    Å vad frustrerande att du inte får utslag! Men varje dag är ju en dag närmare? Hur långa cykler brukar du ha? Eller är din kropp lite busig nu efter förra månadens ÄP?

Håller tummarna för en glad gubbe snart!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-14 14:34:17 följande:
    Sjuuukt frustrerande. Min cykel är ju vanligtvis på 28-30 dagar men efter graviditeten så har den inte blivit regelbunden. Kroppen lever sitt eget liv. Speciellt efter IVF,en.

Om den gär gubben inte dyker upp i morrn så går jag nog upp på taget och vrålar eller nått UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHH!!!!
    Ha ha ha, upp på taken och vråla.

Men jag förstår din frustration och jag hoppas innerligt att din kropp känner för att samarbeta snart.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19