• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

Happiness skrev 2010-04-22 17:04:58 följande:
    Formulerade mig lite dumt. Jag menar om man blir stimulerad gör dom då ett ultraljud innan dom gör ett ÄP för att se så det finns något att ta?
    Ja de kollar dig med jämna mellanrum. ÄP görs inte om inte äggblåsorna utvecklats tillräckligt. Däremot går det ju inte att garantera att blåsorna innehåller ägg, eller att äggen blir befruktade osv osv.

Nånstans tycker ändå jag det är rimligt att de tar betalt för arbetet de gör, oavsett om det leder till ett ET.
  • Fylgja
    Mirakelbarn skrev 2010-04-24 07:21:59 följande:
    Jag är sååå lycklig och hostar ut massor av gravidbaciller till de som vill bli smittade jag håller mina tummar för att alla ska få plus snart, det är så oerhört jobbigt med all väntan o alla behandlingar! Kram till alla. Ge inte upp, jag lyckades ju nu o det tog 2 FET + 5 IVF/ICSI innan det blev något. Jag har dessutom en urkass äggreserv. 2011 blir det babyboom i tråden. Puss
    Grattis! Du, Mulan och alla andra som kämpat på trots så många motgångar är verkligen mina idoler.  Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra hela vägen!
  • Fylgja

Hej och välkommen Längtans stina!

Vet inte om du hittade en gammal lista, eller vad som hände. Jag försvann iallafall som ruvare..  Ger mig inte på att ändra för jag vet faktiskt inte vilken som är rätt nu längre - det var väl någon annan nyss som hade försvunnit?

• Fylgja
    Happiness skrev 2010-04-26 12:43:14 följande:
    Vad ni är söta!!! tusen tack för hjälpne. Nu får ni hålla tummarna för mig.
    Tumhållning här med!
  • Fylgja
    mulan skrev 2010-04-27 10:15:58 följande:
    ME 2!!!!!!!!!!!!!!!! JAG HAR TESTAT !!!!!!!!!! Mirakelbarn: Nu kan vi ha gravidfika . Ska bli kul att förhoppningsvis får se våra magar växa ikapp med varandra  
    Men åh så roligt!!! Där ser man vad man missar när man inte kollar FL varje dag!
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen även i fortsättningen!
  • Fylgja
    Happiness skrev 2010-04-28 19:11:40 följande:
    Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.
    Bedövningssprutan kändes faktiskt inte särskilt mycket alls och du får morfin direkt när de börjar och sedan vid minsta antydan om att du har ont.

Jag är också smärtkänslig och lite räddhågsen, men det gick bra. Utan lugnande, men det tycker jag du ska be om ifall du är såpass orolig.
    Tänkte mycket på andningen, att fokusera på den och inte på eventuell smärta. Och det är ett snabbt ingrepp. Jag försökte tänka att det var en slags förberedelse för att föda barn - ska jag klara den smärtan måste jag klara denna typ {#lang_emotions_wink} Och det hjälpte att de förklarar vad de gör, jag fokuserade på mina fina små ägg och vad de kunde tänkas bli.

Sedan känns väl iofs narkos inte lockande heller tycker jag, man är ju groggy så länge och de gånger jag opererats har jag inte uppskattat uppvaket speciellt.
  • Fylgja
    ceropegia skrev 2010-05-01 10:31:41 följande:
    MULAN! GRATTIS!! Kram på dig! :) :) Och...här är en till som plussat!!! :) *dansar runt av glädje*
    Grattis!!!

Tänk om alla plus här i tråden kunde smitta av sig lite. Tyvärr tror jag inte det.. Tjuvtestade idag, RD 10 och fick ett ilsket minus. Så det är väl kört den här gången med antar jag.{#lang_emotions_cry}   Nåja, antar att jag får köra på med medicinering fram till officiella testdagen iallafall.
  • Fylgja
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-05-01 21:35:59 följande:
    Grattis till er som plussat . Men Kryddan71; vad tråkigt!! Det verkar som om du och jag får göra varandra sällskap i denna tråden ett tag till.........
    Ja, det blir nog så. Fast vi har bestämt oss för att göra en paus över sommaren för att orka vidare - och vi får väl hoppas att du hunnit plussa innan dess{#lang_emotions_wink}
  • Fylgja
    Happiness skrev 2010-05-04 12:57:54 följande:
    Åh det blir redan runt den 7 maj...vad blir det? Fredag....jag och mannen ska ta en snack till hemma ikväll. Vi har inte rikitgt bestämt oss än. De inte inget fel på oss (förutom TSH) annars var allt fint. Vad tycker ni ska vi starta? Som sagt jag är 39,5 och jaaa tiden rinner ut. har ni fått några siffror på hur stor chans det är att lyckas själva kontra IVF?
    Jag skulle nog satt igång med IVF. För jag antar att ni försökt ett litet tag själva utan att det funkat? Annars skulle ni väl inte sökt hjälp. Jag har vänner som var oförklarligt barnlösa - dvs "inget fel" hittades. Men de hade trots allt försökt bra länge själv och eftersom vi är jämnåringa (hon är 38) var det inte mycket att vänta på.

Fertiliteten minskar ju med åldern för de flesta.
  • Fylgja

MULAN: Det är ju early days fortfarande och du verkar ju redan ha lite symptom {#lang_emotions_smile}
    Det sägs ju att man kan likna sin mamma i "kvinnorelaterade" frågor, och för min del skulle det innebära våldsamt illamående tidigt i graviditeten. Mina föräldrar hade en minnesvärd jul där mamma kämpade med en jobbig "magsjuka" {#lang_emotions_cool} medan pappa fick henne att ta en rad gravtest som alla visade negativt. Trots att det var jag som låg där och stökade runt. Gravtesten var inte lika känsliga på 70-talet...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19