Happiness skrev 2010-04-28 19:11:40 följande:
Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.
Bedövningssprutan kändes faktiskt inte särskilt mycket alls och du får morfin direkt när de börjar och sedan vid minsta antydan om att du har ont.
Jag är också smärtkänslig och lite räddhågsen, men det gick bra. Utan lugnande, men det tycker jag du ska be om ifall du är såpass orolig.
Tänkte mycket på andningen, att fokusera på den och inte på eventuell smärta. Och det är ett snabbt ingrepp. Jag försökte tänka att det var en slags förberedelse för att föda barn - ska jag klara den smärtan måste jag klara denna typ
Och det hjälpte att de förklarar vad de gör, jag fokuserade på mina fina små ägg och vad de kunde tänkas bli.
Sedan känns väl iofs narkos inte lockande heller tycker jag, man är ju groggy så länge och de gånger jag opererats har jag inte uppskattat uppvaket speciellt.