Carlanderskatöserna del 19
kryddan71: du som gjort stimulerat FET. Hur går det till? när ungefär i cykeln görs insättningen?
34:an: fint skrivet om karusellen, visst är det så! Skönt att ha er här i tråden så man får hjälp och stöd på vägen när man inte själv orkar dra!
Om mensen av någon anledning hakar upp sig och inte vill komma igång kan man få en tablett som sätter igång det, namnet är bortfluget just nu.. Provera tror jag den hette. Det fick jag göra och det funkade bra.
34:an: Kramar om!
jag ska ta min sista spruta idag, ovitrell, men det slog mig nu precis..måste man ta den på nåt speciellt ställe? Under naveln..men sidan spelar ingen roll eller?
Ush jag e lite nervös nu...gör det verkligen så ont som man säger?
Jag e extra känslig nertill..fast i tarmarna o man stökar ju omkring i närheten...då jag har ibs, läste att du (kryddan) oxå har det..hur har all denna medicinering o så fungerat för dig? Eftersom min mage e så orolig så e jag orolig inför plocket, om man verkligen skulle behöva, kan man avbryta då för att uppsöka toalett o sen fortsätta?
Och oroa dig inte för ÄP! Däremot kan du ju berätta om din IBS så att de är medvetna om att du är exta känslig. Jag brydde mig aldrig om det eftersom jag just då tyckte jag hade koll på läget. Jag tror det är svårt att avbryta för ett toabesök men de är ju faktiskt vårdpersonal och nog van vid de flesta kroppsvätskor om det skulle bli så illa
Medicineringen har stökat till det en del, framförallt Progynongen, men sedan är det ju svårt att veta vad som orsakar vad.. Under IVF-behandlingen var det nog mer överstimuleringen jag kände av. IBS:en var väl som den brukar vara när jag är lite under press.
Lycka till!!