Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-04-22 12:01:04 följande:
    30000:- då ingår infosamtal med läkare, ultraljud, ÄP och ET och om ytterligare kontroller behövs(överstimulering, vul vid graviditet, missfall osv)Kommer du inte till ET så dras väl några tusenlappar av och skulle man inte komma till ÄP vet jag inte om försöket räknas alls..... man borde ju få starta om behandlingen då skulle jag tro om det finns något annat sätt.Du kan köpa 3 pack, då får man 3 fulla behandlingar för 60000:- .Frys försök kostar 10000:- tror jag om det inte är höjt.... men det kanske det är??Gör du på distans kan du få ner priserna på en IVF behandling lite, kanske till ca 23000:-
    Eftersom jag är över 39 så kan jag dessvärre inte få 3-pack. Så det är nog 30.000 som gäller för mig. Det jag undrade egentligen var väl hur mycket måste man betala av dom 30.000 om dom inte ens kan ta ut några ägg?

Är det någonannan som vet?
  • Happiness
    Resande skrev 2010-04-22 12:24:34 följande:
    Frysförsök har höjts till 11.000 kr.
    Ja det såg jag på hemsidan men det står inget vad man betalar för egentligen och det är ju frågan. Hmmm{#lang_emotions_innocent}
  • Happiness

Hon jag pratade med i växeln var inte kunnig på priserna. hoppas nån kan svara i tråden.

• Happiness
    ceropegia skrev 2010-04-22 15:16:43 följande:
    Min kompis som var med här innan, princess77 kom bara till ÄP men aldrig till ET.. Dom fick tillbaka 15.000:-
    Ajaj det var det jag misstänkte....och befarade. Äggplock tar dom en slant för även om det inte blir något återförande. Så det innebär att ett ÄP kostar 15.000 kr. Alltså jag tycker det är lite fräckt att man betalar 15.000 kr för ingenting....Förstår att dom måste ha lite för jobbet, men som kund betalar jag för något jag inte får och det är ju ett återförande. tack för infot!
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-22 13:45:27 följande:
    ja det är det ju då om du inte vill göra på distans för att få ner priset
    Hur gör jag då?? jag bor bara två mil från GBG.
  • Happiness
    Resande skrev 2010-04-22 13:28:02 följande:
    Happiness- i de 11.000 ingår ultraljud, äl-test, själva återförandet och ett gravtest. Jag behövde inte betala något den månaden jag fick äl-test och gjorde vul men det aldrig blev något återförande.  Jag antar att du inte behöver betala för mer än något läkarbesök och möjligtvis ultraljud om försöket blir avbrutet. Fast ska ni fortsätta hos dem så behöver du ev. inte ens betala för det... De lär ju märka rätt fort om ifall att fösöket måste avbrytas av någon anledning och då borde ni inte behöva betala för mer än medicinerna du hämtat ut på apoteket. Men emaila och fråga så kan de säkert ge bättre svar.
    Hmmm jag är nog lite trög i kolan...Men jag fattar nog inte riktigt. Ett IVF försök kostar ju 30.000 kr. Om det är så att dom märker efter äggplock att det inte finns några ägg eller att det inte blir någon befrukting. Vad betalar man då?

Hur menar du fortsätta hos dom? betalar man först när man lyckas menar du eller? vad betyder försöket avbryts? Före eller efter äggplock? Menar du att man inte behöver betala hela 30.000 kr då?
  • Happiness
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:39:07 följande:
    Happiness: Man betalar alltid innan äggplocket. Sen får man tillbaka hälften av pengarna om äggplocket inte ger nått.. Förstår att du tycker det känns jobbigt om det är så att ni måste betala 15.000:- om det EV inte dkulle bli några användbara ägg..men tänk ändå på vad mkt tid och resurser de lägger ner..kan inte vara gratis att driva en IVF-klinik..men jag förstår helt klart vad du menar..men livet är tyvärr inte helt rättvist..
    Haha ja ok då är det väl så då....suck surt sa räven. men jag kommer göra det ändå. vet du om dom liksom på förhand kan se eller mäta om man har chans att få många äggblåsor ( hoppas det är så det heter) Eller är det en chansning?
  • Happiness
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:39:07 följande:
    Happiness: Man betalar alltid innan äggplocket. Sen får man tillbaka hälften av pengarna om äggplocket inte ger nått.. Förstår att du tycker det känns jobbigt om det är så att ni måste betala 15.000:- om det EV inte dkulle bli några användbara ägg..men tänk ändå på vad mkt tid och resurser de lägger ner..kan inte vara gratis att driva en IVF-klinik..men jag förstår helt klart vad du menar..men livet är tyvärr inte helt rättvist..
    Formulerade mig lite dumt. Jag menar om man blir stimulerad gör dom då ett ultraljud innan dom gör ett ÄP för att se så det finns något att ta?
  • Happiness
    ceropegia skrev 2010-04-22 17:05:35 följande:
    Happiness: Hur kommer det sig att du skall välja distansgyn? 2 mil är väl ingenting! Jag tror jag bor minst 2 mil bort jag med..tar typ 20-25 min att köra dit..och dom kan ju verkligen sin sak!Vädur: Tack! Tror inte jag kan hålla mig till nästa fre ;)
    Nej nej JAG ska inte välja distans gyn. Om du läser inläggen så ser du att det var Vädur78 idé...som jag också tycker låter lite konstig eftersom jag bor så nära. Tror inte dom skulle tillåta det. Men hon var gullig som försökte hjälpa mig att få ett billigt pris{#lang_emotions_laughing}
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-22 17:34:01 följande:
    Det var jag som föreslog det för prisets skull, så kan det ju bli 7000 billigare om man gör kontrollerna på distans. Bara ett förslag om man tycker det är dyrt
    Haha nu var det jag som inte läst inläggen. Tack ändå vädur!!!

men vad 17 händer med texten???
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19