Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

ceropegia skrev 2010-05-31 11:41:41 följande:
    Hoppet är nog ute nu...blöder ganska mkt igen... Har fått en ny tid 08.30 imorgon på CA....men nu känns allt bara svart och deppigt... Liten verkar vara påväg att lämna oss...
    Åh vad jag hoppas på den lille kämpar på därinne. Tänker på dig!!!

*********************KRAM********************************
  • Happiness
    Mirakelbarn skrev 2010-05-31 07:24:22 följande:
    Sluta inte med vaggisarna för hela världen, de är till för att hjälpa kroppen med graviditeten. Du kan säkert testa plus redan nu, tror inte att det är optimalt att tro på testet men kolla med mulan. Hon är expert i området tjuvtestning o vet säkert mer. Tycker det låter lovande o viskar ett svagt grattis.
    vad du är söt...TACK!!!!! Ok men då vet jag att det finns en testfanatiker till härinne. Börjar kännas lite ensamt

Testade idag igen! (självklart whats new liksom) Dom där billighetssmåstickorna är bra jobbiga alltså. Nu var det hekt plötsligt massor av färgpigment i dom...HAHA kontrollstrecket blev ju knallrött. Tacka vet jag CB!!!! Iallafall teststrecket kom och det syntes....svagt. Ska vi se hmmm idag är jag på RD 8...om det skulle vara i riktiga livet med en cykel på 28 dagar blirdet dag 24 om jag räknat rätt.

Ursäkta att jag tar upp tråden med mitt testtjaffs men jag håller verkligen på att bryta ihop snart. Mitt psyke pallar inte mer känns det som. Förlåt igen...

Är det någon som fått svagt pluss på stickan innan TD för att sen på TD visa blankt?
  • Happiness
    Glittran skrev 2010-05-31 12:53:04 följande:
    Ceropegia: Kram! Hoppas allt går bra ändå. Känner verkligen med dig.Happiness: Inte konstigt att du få svaga streck med småstickor RD 7, de är ju inte så känsliga.  Du kan ju ta ett test varje dag och se om strecket blir starkare!Men sluta för inte vaggisarna! De behövs ju om emryot har fäst! Annars kanske du blöder ut det. Man tar vaggisarna för att stödja progesteronnivåerna i kroppen. Med ett färskförsök så har man ju lite progesterontillverkning själv, men med ex ett stimulerat FET så har man ingen alls förrän kroppen fattat att man är gravid. Denna gången (stim FET) tog jag progesteron fram till v9, tror jag det var.
    Ok...ojoj nä då förstår jag att jag verkligen inte ska sluta hur jobbigt det är är. TACK!
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-31 16:22:26 följande:
    Happines: Om man testar inom 10 dagar efter ÄL sprutan kan resultatet ge missvisande svar. Den kan ge ett falskt plus. Men sen kan man testa hur mycket man vill . Dock ska man komma ihåg att endel plussar väldigt sent så om det på RD 10 blir minus kan det bli plus på RD 16 tex
    Ja precis det är ju detta man sitter och funderar på ( i vårsolen).{#lang_emotions_sunny} med Ovitrellen menar jag. Tog ÄL sprutan i onsdagskväll..det blir alltså 12 dagar sen. Men frågan är hur FASS menar där. Som jag fattar det ska det basolut vara ute efter 10 dagar..men det var som min man sa lovar dom typ att det inte går att spåra i kroppen..och nja nä det tror jag ju iof inte FASS kan lova.

Ringde ju och prtade med CA för att få deras syn på saken. (Jag är för övrigt grymt vetgirig och har jobbat med läkemedel) därav det lilla specialintresset. Men gulliga BN Annika trodde ändå det kunde vara Ovitrellen som spökade tolv dagar senare. Hmmm.

Fidji: Jag tror absolut att du kan plussa lika väl som jag. Jag håller ALLA tummar för oss. Våran lilla ödla håller sina klor också. Grodynglen vet jag inte vad dom gör.

*************************KRAM**************************************
  • Happiness
    cotton skrev 2010-06-02 16:09:42 följande:
    TACK vädur78!   Jag har inte riktigt fattat det än, därav det många antalet test. Och gratis själv! Såg att du också plusat! Har du fattat de än?

FruErik, kan du se ifall strecken blir starkare? Jag jämförde onsdagen med måndagen ochdå var det skillnad! Så jämför om du är osäker! Jag hållar alla tummar!!!
    Åh vad roligt!!!!!!!!!!!!!!! Ett stort GRATTIS till dig. Gud vad underbart!!!!!

HURRA!HURRA!!

Alltså dom har varit lika starka sen RD 6. Det är det som är så himla konstigt. Idag tyckte jag det hade blivit aningens starkare. Men vi pratar fortfarande tunt tunt... Hur är/ var ditt streck . Lika starkt som kontrollstrecket eller svagare? Testade du någongång innan RD 8? Vad visade det isåfall? Något är det ju som avger hCG hos mig. Men jag tror det är så här att det finns olika fästningsgrad i endometriet. Embryot kan fästa lite eller helt. Har det fäst bara lite ja då blir det lite hCG och kan följas av ett MF. Därför blir det inte starkare.Eller så växer det in sig mer därmed starkare hCG. Grejen hos mig är ju att strecket finns där men blir liksom inte rikigt starakre så jag sitter beredd på det värsta

*********************************KRAM*************************************************
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-06-02 19:14:40 följande:
    Vad är det för tester du använder?? Jag tycker det tog längre tid på de billiga teststickorna man tog jämnfört med Clearblue, där blev det tydligare streck snabbare...
    Milo♥ 20100502
    Ok Vädur...ja så kan det absolut vara....jag har sånna där pyttesmå från testlagret. bara som en tunnpappersticka med blått/grönt i ena änden. Dom absolut billigaste man kan få tag på (5kr...nått) Är det dom du tänker på? Håller med dig CB visar både snabbare och känns säkrare,men ack vad dom gör stora hål i plånboken för en som testar varje dag.
  • Happiness

Sydney: Grattis till alla dina ägg.Vad roligt! Äggen växer fort så du behöver inte oroa dig. kan hända att dom höjer dosen men tänk på att äggen kan växa med 2 mm/dygn.

• Happiness

Funderar vad som händer när man slutar med proggisarna....kan man börja blöda pga att man slutar med dom?

• Happiness

Nejnej stoppa upp kan dom inte göra så länge du tar Menopuren. Det läk. kan göra är att öka dosen, men det är inte säkert heller. Fredag idag...och vi säger 1,5 mm, då är dom på 10 mm 16 mm på måndag redan och då tar jag i i underkant. För mig dom kan plocka vid 17-18. Så du ser det är lugnt. All tid i världen!  När skulle dom ringa dig och berätta om du ska öka?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19