Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Fylgja skrev 2011-01-08 13:51:50 följande:
    Fy vad jobbigt! Kan du inte kolla om det "ska vara så"? Jag vet ju att man kan blöda olika länge osv,  men det låter ju lite knepigt ändå.
    Ja jag önskar det fanns något sätt att ta reda på det men det går nog inte. Har hört att vissa blöder mer och andra mindre efter MF/MA...men nu har min mens hållit på i över 1 vecka och det kommer ändå jättemängder. Kan ju inte kom huuur mycket som helst kan man tycka. Lite tråkigt att missa Ellas sim för femtielfte gången på raken Försöker se detta positivt och att det är bättre att det blöder rikligt nu så att slemhinnan snart kan byggas upp igen och ÄL kommer igång men ibland vill jag bara spy på allt....
  • FruNaftra

Amorosa, jag tror det är mensen men vet inte helt säkert eftersom jag har blött mer eller mindre konstant de senaste 5 veckorna. Vissa dagar har det varit spottings, men så för 7 dagar sedan (4 veckor efter mf) så brakade det lös med en kraftig blödning + mensvärk. Därför antog jag att det var mensen. Sen avtog blödningen och gick över till spottings och i fredags så kom det en störtblödning som heter duga. Jag tycker inte ens jag blödde så mycket under missfallet! Förvånad  Det forsar konstant. Har använt alla "blöjbindor" jag fick från gynakuten när jag fick cytotecen. Vanliga bindor och tamponger räcker inte på långa vägar  

Börjar bli trött och hängig och har svårt att orka hålla efter Ella. Jag vill mest bara sova. Har väl fått järnbrist. Men jag tänkte vänta ut detta och hoppas CA ringer mig när de har tid. Är ändå inte så sugen på att göra VUL nu när jag blöder så kraftigt. Kanske avtar blödningen snart. Hoppas det!  Borde jag vara orolig? Hade jag haft mer ork kanske jag hade bekymrat mig mer men just nu orkar jag inte.....

Lilla fröet, jag förstår din oro. Ta detta med CA när de ringer dig. De kanske kan ge dig en tid väldigt snart, så du slipper gå och oroa dig.

Shibby, du har kommit ganska långt i sprutandet och har många äggblåsor växt till sig så borde du känna något. Jag kände ordentlig aktivitet på båda sidorna eftersom jag är så lättstimulerad. Ibland värkte det, ibland stack det mer och ibland kunde det mola lite underligt. Jag tror inte det är någon fara

Nu ska jag däcka. Är helt utmattad.
    Kram till er!  Hjärta

• FruNaftra

Amarosa och Shibby, tack! Jag fick sova ut idag så nu känner jag mig lite piggare

Läkaren som gjorde kontrollen på mig 1 vecka efter att jag tog cytotecen tyckte inte skrapning var nödvändig. Slemhinnan var tillräckligt tunn (hinnsäcken och det mesta var reda kommit ut) men slemhinnan hade växt sig väldigt lång däremot....och eftersom jag inte blödde så mycket efter det så kan en förklaring vara att den byggdes på igen. Det kan förklara varför jag blöder så fasligt mycket.

Jag hoppas att CA ringer idag. Vill inte att de ska säga att jag måste vänta en menscykel till. Är sååå trött på att vänta.

Kram på er alla och hoppas ni får en bra dag.

• FruNaftra

Nu har CA ringt.  Hon rådfrågade andra på kliniken och sa sedan att hon rekommenderade att jag sökte mig till gynakuten direkt. Jag känner personligen att jag inte orkar sitta där 4-5 timmar som sist men en rastlös liten tjej och sen låta en främmande person gynkolla mig när jag störtblöder. Urs och blä.....
    Jag kommer hellre till CA till min egen läkare när de har tid för mig. Så jag fick en tid i morgon på förmiddagen. Känns mycket bättre.

• FruNaftra
    amorosa skrev 2011-01-10 15:10:09 följande:
    Förresten, hur har ni tänkt med syskonförsök? Ser att både FruNaftra och Vädur har första barnet 2010, och ni är redan på gång med syskonförsök. Så snabbt?! Är det pga er ålder, eller av andra anledningar? Det finns ju klart ingen anledning att skydda sig efter man fått sitt barn, eftersom det inte blivit något på 3 år nu för vår del... Men att aktivt köra igång med ivf så snart igen, orkar man det? Jag skulle nog kunna tänka mig att göra så, men tror maken är lite tveksam. Men nu ska vi först och främst ha vårt första ivf-barn...
    Jag är inte alls uppe i åren direkt (28 år och manlig faktor) men vi har alltid velat ha barn relativt tätt (kanske sådär 2 år mellan barnen). Dessutom sliter det mycket mindre på kroppet och psyket om man kan göra IVF medan man redan är föräldraledig och skruttar runt hemma. Man slipper åka från jobbet stup i kvarten och hitta på vita lögner för kollegor. Man slipper mycket krångel med andra ord. Dessutom mår jag så hiskeligt illa i början av graviditeten. Jobbade ute på Volvo som konsult  när jag väntade Ella och de toaletterna var ingen höjdare att spy i om man säger så. Fy jag får rysningar bara jag tänker på det. Sen vet man aldrig hur länge man får hålla på innan man lyckas få barn nr 2. Så vi såg bara fördelar med att sätta igång tidigt. Man kan njuta av barn man redan har samtidigt som man jobbar för att få ett till Framför allt har man en liten växande parvel att trösta sig med när försöken inte går vägen. Ella är 11 månader nu och vi har försökt bli gravida i ca 3 månader...och det lär vara en bit kvar. Så länge det känns bra och man längtar så finns det inget som hindrar en   På ett lustigt sätt så kändes det som att komma hem igen, när man klev in på CA igen efter sommaren. Kändes bra, naturligt och framför allt spännande. Kraften kommer när man längtar.

Ni får känna efter när ni känner att det är dags. Det är säkert naturligt att kvinnan har den största driften till en början med. Min man ville vänta lite men jag kände att min kropp var redo och att det var lika bra att köra igång nu när det var mest praktiskt (eftersom jag inte jobbar). Nu i efterhand, efter vårt MA, är han jätteglad att vi satte igång direkt. För man vet ju aldrig hur länge man får kämpa.

Tack alla för era fina svar förresten  
    Känns så pirrigt för i morgon. Hoppas att jag inte får negativa besked igen.
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2011-01-10 18:08:19 följande:
    jösses va ni skriver, missar ju flera sidor när man e på jobbet
    Det ringde ingen från CA till mig idag, kan ju tyckas lite dåligt, med tanke på att dom bara avbokade min tid sådär, men dom har väl kanske mycket att göra

men fru naftra, vill ju inte skrämma dig, men så va det för mig efter mitt ma..men jag hade iofs lite ont oxå, men läkaren på gynakuten bedömde att det kommit ut tillräckligt så det inte behövdes nån skrapning, men när jag sen träffade min läkare på fertilitetsutredning på sahlgrenska så la hon in mig direkt..o skrapning

Men hoppas dom kan ge dig ett bra besked i morgon
    Oj.... Förvånad  Jag hoppas verkligen det inte är så för mig. Hur var din blödning? Höll den på konstant några veckor innan du var på en ytterligare kontroll och kunde konstatera att det krävdes skrapning?

Skit alltså....jag hoppas det inte är mer krångel framför mig. Jag hinner ju liksom inte eftersom min man måste jobba. Har ju gått runt och hoppats så på att vi ska få försöka igen snart.

Har tappar räkningen på hur många gånger jag fått byta tampong och binda idag.
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2011-01-10 18:08:19 följande:
    men fru naftra, vill ju inte skrämma dig, men så va det för mig efter mitt ma..men jag hade iofs lite ont oxå, men läkaren på gynakuten bedömde att det kommit ut tillräckligt så det inte behövdes nån skrapning, men när jag sen träffade min läkare på fertilitetsutredning på sahlgrenska så la hon in mig direkt..o skrapning
    En fråga till: om det är skrapning som måste göras...borde inte blodet lukta illa då? En kompis sa att hon inte trodde skrapning var aktuellt för mig eftersom jag inte tycker det luktar illa.
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2011-01-10 19:45:42 följande:
    fru naftra...helt ärlgt så minns jag inte om det luktade illa eller inte, förlåt, menade inte att skrämma upp dig..
    men jag blödde ett tag, men det e ju6 år sen så minnet sviktar lite, har mina journaler nånstans..ska leta efter dom,
    Tack snälla du för att du hjälper mig. Klart man blir orolig men på ett sätt så behöver jag förberedas inför vad som kanske kan komma i morgon, om jag har otur. Vilken chock jag hade fått om det visar sig att jag måste skrapas och jag innan trott att det är frid och fröjd och snart dags för återföring.
  • FruNaftra

Nu är jag tillbaka.
    Fick både glada och tråkiga besked.
    Det trevliga är att jag slipper skrapning! TJOHOOOOO!!!

Men..... slemhinnan ser inte bra ut + att jag har fått en stor cysta på ena äggstocken, så det blir tyvärr ingen återföring denna månad. Blev besviken men samtidigt lättad eftersom jag slipper skrapning. Jag ska tillbaka om en månad för att se om cystan har försvunnit av sig själv. Slutar jag inte blöda måste jag tillbaka tidigare för ytterligare kontroll. Cystan kan medföra hormonrubbningar som ställer till det lite (vilket jag delvis känt av nu i dagarna eftersom jag fått ont i ryggen).

Lilla fröet, jättesurt att få ställa sig sist i kön när man ändå betalar så mycket som man gör. Men nu har du ju en tid i morgon. Håller tummarna för att det går bra

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19