Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Neeej...CA har ju stängt tills på fredag. Då går det ju inte att ringa dom

• FruNaftra

Jag mailade dom nu och sa att jag har fått mens. Kollar de mailen, tror ni?
    Jag är övertygad om att det är mensen....kan inte vara något annat.
    Brukar man få komma på VUL för att se att det verkligen är mensen som kommit....kan man se det?

• FruNaftra

Åh...ok...men då är det väl ingen panik med att göra VUL nu med en gång, så då kan jag väl slappna av lite. Nu vid närmare eftertanke så stämmer det nog ganska bra. Jag gjorde VUL några dagar innan jag började med stickorna sist, det var ungefär 1 vecka efter mensstart.

Fasen vilken överraskning....detta var verkligen INTE väntat. Trodde det skulle dröja iallafall 1 månad innan mensen kom liksom Vad glad jag blir! Och vilken bra tajming

• FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-02 23:06:19 följande:
    Eller hur! Men det är ju bestämt, 2011 ska ju bli bästa året hittills!
    Hell YEA!!! 
  • FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-02 22:53:18 följande:
    Ingen fara! Jag vet för att jag var hos läkaren precis innan (någon dag) och sedan två dagar in på den nya mensen. Sedan var jag på CA precis när blödningen slutade och då såg ju Torbjörn att min slemhinna och äggblåsor var på tillväxt. Sedan fick jag ju utslag på ÄL stickan efter 16 dagar

Så kroppen kan luras ibland.... speciellt efter missfall/ma/födslar.
    Hur var din mens när den kom? Var den som vanligt? Jag har ju spottings både innan och efter min mens och i denna tank så känns det som att mina spottings aldrig kommer försvinna. Har ju haft dom i flera veckor nu.

Utslag 16 dagar senare...vilken dag fick du utslag på då? Gud jag hoppas verkligen det ser bra ut på kollen...hoppas kroppen är lite mer samarbetsvillig denna gång.
  • FruNaftra
    sydney skrev 2011-01-03 12:11:07 följande:
    hoppas det är mensen som har kommit nu! Låter ju som det i alla fall.
    Har du fått tid för kontroll? Kanon om du hinner med ett FET i januari.
    Visst vore det!
    Jag mailade igår eftersom de har juluppehåll nu. Inte fått tid för VUL än.
    Är det nödvändigt att prata in på telesvararen också?
  • FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-03 12:56:17 följande:
    Jag kan ju också ha lite spottings före mens, men jag märkte verkligen av mensen. Det kom rött blod och jag fick mensvärk. En riktigt klassisk mens. Inga spottings där inte...

Jag hade nog talat in på telefonsvararen och sagt att jag fått mens om jag vore du. Sedan får det väl vara så att de ger dig hundraprocentigt svar vid VULet. Men jag tror din kropp tänkte samarbeta rejält denna gång
    Oki, nu har jag lämnat ett meddelande på deras telefonsvarare. De sa inget om att de har helt stängt t.o.m. den 7,de så med lite tur kanske de hör av sig i veckan
  • FruNaftra

Tack Cotton....börjar tappa modet lite för idag kommer det väldigt lite blod. Om det var riktig mens borde väl blöda rikligt idag också? Blödde ju som en stucken gris igår och inatt liksom Baaaah....frustrerande!

• FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-03 15:21:08 följande:
    Jo men du har inge inte en särskilt tjock slemhinna, säkert därför mensen är lite konstig. Min mens höll inte alls på länge om jag minns rätt.
    Hoppas verkligen du har rätt. Har inte hört talas om en mens som bara varat i 1-2 dagar. Hoppas de hör av sig snart.
  • FruNaftra
    Shibby 78 skrev 2011-01-03 22:09:23 följande:
    Nu har jag tagit första dosen Gonal-F Satt ett bra tag med den innan jag vågade, men nu är det gjort. Antar att det blir lättare för varje gång. Började fundera på nästa steg i behandlingen oxå.
    Ni som tar/tagit orgalutran, har ni gjort det i låret? Kom inte ihåg vad Elisabeth sa nu, så jag roade mig med att läsa bruksanvisningen. Där står att man helst ska ta den i låret. Förhoppningsvis hinner jag prata med henne innan, då jag inte ska börja med den förrän på fredag, blev bara nyfiken. Har fått sprutor i låret förut, men det har gjort väldigt ont. Vet inte om jag fixar det...?!?
    Ta det i magen....alla gånger! Klart det gör ont för där finns det ju en massa muskler.
    Ta det i magen du, där finns det säkert en skön lovehandle att ta tag i   Jag kände knappt något alls
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19