Inlägg från: Mirakelbarn |Visa alla inlägg
  • Mirakelbarn

Carlanderskatöserna del 19

Tack för alla tummar här också!!
    Vi fick se ett fint tickande hjärta med 116 slag/ minut och vår lilla var ca 13-14 mm! 
    Jag är lyckligast i världen och har dessutom beställt ett lika fint hjärta åt mulans bebis på torsdag!

HURRA!!!!!!
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    ceropegia skrev 2010-05-17 14:54:31 följande:
    Vädur: TACK! :) Är han fortfarande lika snäll och sover mkt? Molly är i en riktig trotsålder nu, det tär på krafterna att vara trött-gravid..och ha nån som slänger sig på marken och gapar hela tiden...tur att hon e så söt ;)
    Klart du har mina tummar! Jag känner absolut igen detta med trött/gravid o ha en som är i trotsåldern.   
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    ceropegia skrev 2010-05-17 14:47:51 följande:
    Mirakelbarn: GRATTIS! Måste kännas skönt! Håll tummarna för mig på onsdag också..där är det tillbaka till CA för VUL för min del...*nervös*
    Håller mina tummar stenhårt i dag!!!
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    ceropegia skrev 2010-05-19 17:01:24 följande:
    Mirakelbarn: Tack! :) Det gick superbra!!! Liten i magen var idag 8,5 mm och vi såg hjärtat picka så fint.. MEN............................................... ... Han tyckte sig se en skugga....... Så det blev ett nytt VUL inbokat 31/5 för att utesluta enäggstvillingar.... blev lite chockad..... Har inte ens tänkt tanken..eftersom de bara satte tillbaka en blasto..men det är klart att det alltis kan bli enäggs....tror dock inte att det är nått..men kan inte släppa det för ens efter nästa VUL..
    Grattis!!!
    Tänk om det är 2, dubbel lycka!!!
    Kram
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    Resande skrev 2010-05-23 20:49:48 följande:
    Hej har inte varit inne på dryga veckan. Grattis till lyckade ÄP, till er som ruvar och haft lyckade Vul. Var på Carlanderska förra veckan och är nu ruvare igen. Hoppas detta embryo vill fästa... Mulan: stort grattis!! Låter verkligen lovande med detta lilla mirakel. N var 11 mm vid vårt första vul...
    Grattis till ruvarstatus, nu får vi se till att hålla våra tummar för att du ska få uppdatera till gravid! 
    Kram
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    Happiness skrev 2010-05-23 21:47:38 följande:
    Japp då har jag ett litet embryo i magen Tack för tipset med kameran Vädur . Embryologen var gullig och fotade. MW sa att det var ett väldigt fint embryo och jag såg 5 st bubblor. Dom andra 2 skulle dom långtidsodla. Så nu är man ruvare då....tänk vad fort och bra allt har gått ändå. Kramade om Maggan
    Grattis! Min lilla prick i magen var 5-cellig när jag fick tillbaka så det är nog ett gott tecken!! Lycka till, håller tummarna för dig!
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    mulan skrev 2010-05-24 12:26:31 följande:
    Nätet beställer jag inte på i första taget. Har väldigt svårt att få rätt storlek
    Vi får ta en shoppingdag tillsammans, jag är grym på det!! Har ju lite kvar sedan sonen men har inte vågat ta fram dessa ännu!
    Vi har blivit avslöjade av min bror o hans fru. Vi var där häromdagen o de hade sett att jag var gravid så fort jag kom in. Jag tyckte att jag hade klätt mig skitbra men icke !! De såg att det lyste gravid om mig men de sade inget. De hade däremot satt sig hos mamma igår och leende frågat när vår bebis är beräknad! Där fick man för att man planerat hur man ska berätta om vår nykomling i familjen! Jag undrar hur många utav våra vänner som vet men som inget säger ?
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    ceropegia skrev 2010-05-26 21:36:04 följande:
    Inte tittat in på några dagar... I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :( Happiness: Håller tummarna!!
    Fy vad jobbigt men tur att allt såg bra ut. Min mamma hade störtblödning i tre dagar när hon väntade min bror och han är 36 år nu
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn

Sluta inte med vaggisarna för hela världen, de är till för att hjälpa kroppen med graviditeten. Du kan säkert testa plus redan nu, tror inte att det är optimalt att tro på testet men kolla med mulan. Hon är expert i området tjuvtestning o vet säkert mer. Tycker det låter lovande o viskar ett svagt grattis.

Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    ceropegia skrev 2010-06-01 21:36:57 följande:
    Jag kan ställa upp som levande bevis på att man aldrig skall ge upp, att mirakel faktiskt sker.... Blodet har forsat längs mina ben...stora klumpar har kommit ut..jag har haft skitont...ändå levde den lilla rackaren där inne när vi var på VUL imorse..och verkade må bra........ Thorbjörn tror att graviditeten kommer gå vägen.... Jag är lycklig, med chockad... och nervositeten kommer inte lägga sig för ens jag slutat blöda o slutar ha ont.....
    Underbara nyheter! Har varit såå nervös för din skull men hållt tummarna stenhårt! Grattis till att lilla kämparen i magen verkar må fint!! 

Min mamma hade också en sån blödning tidigt i graviditeten med min bror och det gick fint men de kunde se på moderkakan att hon hade ett ärr från blödningen!

Kramar 
    Äntligen gravid!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19