Inlägg från: Mirakelbarn |Visa alla inlägg
  • Mirakelbarn

Carlanderskatöserna del 19

mulan: Klart att hjärtat slår, nu måste vi vara positiva och inte tänka om utan när vi på ultraljudet får se våra bebisars små hjärtan bulta! Tänk vad vi kan fika med magarna i vädret sen Vi kanske skulle försöka få till en fika nu snart eller vad säger du?? 

Kram
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn

Kryddan- såå ledsen för din skull, hoppas att ni orkar ta nya tag snart igen!

Vädur- Stort grattis här också, din kille var lika snabb som min så jag känner igen detta med att att han somnar när han ska äta. Jag hade precis samma problem men jag kämpade på och efter ca en vecka gick det bra. Tuff vecka men värt det i längden. Tips är att stimulera sugreflexen genom att massera sonens handflatan med din tumme när han äter och att vara lite taskig med våta servetter i pannan när han somnar till. 
    Min mage skvallrar redan om bebbe, det är tidigt och lite jobbigt när man tänkt dölja det länge ännu.
    Kram till alla
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    mulan skrev 2010-05-06 19:22:15 följande:
    Det blir till att ta fram tunikorna . Men jag tycker inte att den hade vuxit så mycket. Min närmaste granne, dom som vi delar infart med, fick barn i måndags . Jag har inte sett att hon var gravid ens. En kompis berättade det för mig för nån månad sedan att dom skulle ha barn. När jag pratade med henne för kanske 2 veckor sedan tänkte jag att antingen har hon fått MF eller så är hon inte långt gången för gravidmage hade hon inte. Och nu är barnet fött
    Min mage som är platt i vanliga fall har växt en hel del så man kan ju knappast säga att det inte syns. Min kompis såg det direkt när vi träffades i går och då hade jag ändå inget tajt. Förra graviditeten syntes det kanske så här tydligt i v 9 men inte v 7, detta är alldeles för tidigt!!! Vi har fått berätta för svärföräldrarna idag pga olika anledningar och de blev glada och när de tittade på magen frågade de direkt om vi var säkra på att det inte är 2.
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 19:31:55 följande:
    Ja det är inte lätt att amma honom och nu pumpar man ju ut och han får på flaska och känns inte som han har tålamod med att äta via bröstet Men det är bara och kämpa på och hoppas det ger sig den närmsta tiden. Kommer ju aldrig orka hålla på såhär sen när sambon går tillbaka till jobbet. De tipsade om att ta av kläderna på honom om han sov när vi skulle mata honom och då brukar han vakna till. I morgon kommer BB hemvård hit och väger honom Gick din ner mycket i vikt i början??? Hur stor var han och vilken vecka föddes han i?? Kram kram
    Lilleman skulle ju komma den 27 maj men kom den 1 maj så det är ju nästan exakt som din lille. Han vägde 2895 och var 48 cm lång. Han gick ned till 2600 men sedan ökade han bra, han ligger fortfarande lite under på kurvan men han är också väldigt aktiv så att det finns nog ingen chans att han lägger på sig nåt hull, det hinner han liksom inte med
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 19:34:13 följande:
    Ja det är ju jobbigt om det syns innan man vill gå ut med det och börjar man ändra klädstil totalt så fattar ju folk det oxå Har du ¨några symptom??
    Jag har inte speciellt mycket symtom, lite svårt att sova mellan 03-04 på morgonen och det hade jag sist också annars lite lite illamående men det kan också vara inbillning eftersom det är på nätterna. Skönt att det inte är så mycket ännu då jag gärna vill se att det verkar vara ok i magen innan folk börjar undra. Jag är ju smal i vanliga fall så folk undrar nog ändå varför jag inte går i mina vanliga kläder, skyller dock på att jag slutat träna på gymmet o lagt på mig fett istället för muskler vilket också är sant
    Kram Kram
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    calcaneus skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant. De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in  Jag vill ju fortsätta nu! Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
    Grattis till lyckat äggplock, skönt att det gick så bra!
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn

Jag måste få lite tummar här också för i morrn är det dags för första VUL, är så orolig att få dåliga besked

Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    Happiness skrev 2010-05-16 20:15:57 följande:
    Vad bra...börjar känna mig lite lugnare Har blivit röd på huden där det kliar...jaja det går väl över. Läste någonstans att man kan få en allergisk reaktion.
    Jag tror inte heller att det är ngn fara, jag gjorde likadant en gång och det som blev fel var att det läckte ut medicin i det första hålet när jag tog spruta 2. Det är säkert för att man inte ska få ont av flera stick på samma ställe och för att man inte ska läcka som jag gjprde!
    Kram
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    sushikatten skrev 2010-05-16 20:20:38 följande:
    Happiness: Jag tror inte heller att det är någon fara.  Ring och fråga för säkerhetesskull.  Ring kliniken varje gång du är osäker på något. De finns där för oss och det är alltid bra att få direkt svar. Samtidigt är det skönt att fråga här också. Mirakelbarn: Håller allt det går att hålla och det är klart att det ska gå bra! jag förstår oron. Skit att man ska gå och oroa sig hela den här perioden. Först blir det några ägg, hur många blir befruktade? Någon till frysen? börja blöda, farligt? Testdag? Och så håller det på! Puhhhhh att man orkar. Så be strong;) Mulan: hur aär det med dej?  
    Ja, ska inte denna oro ta slut snart?? Har ju en tvååring o är fortfarande orolig att nåt ska hända med honom + att jag är orolig för bebben i magen. Jag kommer väl bli galen snart! men det är bara att hålla tummar o tår för att allt går bra hela livet från befruktningen tills de blir gamla o hamnar på hemmet
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    mulan skrev 2010-05-16 20:32:40 följande:
    Det är bra med mig hoppas jag. VUL på torsdag. Jag och Mirakelbarn verkar tävla om vem som har störst mage. Jag ser ut att vara i ungefär 5:e månaden . Egentligen är jag i v 6+4
    Ähh jag är smal som en jakthund!
    Äntligen gravid!!
  • Mirakelbarn
    calcaneus skrev 2010-05-16 20:48:03 följande:
    När vi var på MVC när vi väntade kisen sa jag något om att man oroade sig ju tills man passerade 12v. Då sa hon att sedan oroar man sig för 24 v, sedan för 30, 35, förlossningen, amningen, utvecklingen, skolan, puberteten, moppen osv. Det är så livet är när man knyter an som man gör till ett barn menade hon. Jag tror att hon har helt rätt! Men jag oroar mig hellre för ett barn som finns än ett som inte gör det. Lätt skrivet men o så svårt att leva efter.
    Så sant, det är nog en del av att bli förälder. Jag tror att om man inte oroade sig alls för sina barn så hade det nog varit något som varit fel! 
    Äntligen gravid!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19