• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Det är helt fantastiskt vilka apparater det finns nu och att man kan hitta hjärtslag så tidigt. Skulle vi dock besöka läkaren för tidigt utan att de hittade hjärtljud, även om orsaken hade kunnat vara att det är för tidigt, skulle jag må fruktansvärt dåligt, därav får jag VUL med lite marginal (7+1 som vanligt på CA). Ska sedan på samtal på spec MVC veckan efter och då hoppas jag på ett VUL till kanske. Vi får se. Jag tror att jag kanske kan känna mig lugnare om jag får prata med någon.

När kör du igång med ÄP och liknande Sydney?

• cotton
    sydney skrev 2010-11-22 12:29:45 följande:
    Inget ÄP men FET snart...hoppas jag. Ska på VUL på onsdag. Är lite nervös för det även om det bara är ett VUL; nervös för att läkaren ska säga att det inte ser bra ut och inte blir nåt denna månad heller. Gör ju stimulerat denna gång men behöver ju inte vara bra för det. Antar att det blir FET nästa vecka om det ser bra ut, har inte förstått vilken cykeldag man gör stimulerade FET.
    Å så spännande! Men jag förstår fullt din oro. Man blir psykiskt utmattad då varje besök på sjukhuset kan innebära grusade förhoppningar och ytterligare väntan. Det är inte "bara" ett VUL och jag förstår din oro fullt ut. Men denna gång går det nog bra! Vid stimulerade FET kan man ju styra kroppen mycket bättre.  Hm, du har du tvådagars, så troligen får du FET tre dagar efter den "falska ägglossningen" antar jag.  Och har du tur, ser väl allt bra ut på onsdag och då kanske du får köra redan nästa vecka?
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-22 19:08:05 följande:
    Hej brudar

Har idag haft telesamtal med Göran och känner mig fortfarande lite förvirrad och behöver eran hjälp hur vi ska göra Här inne är vi ju experter

Han började direkt prata om Gonal f men att sänka dosen. Jag frågade om Menopur och då frågade han vad jag hade läst för något han sa att jag fick testa det om jag ville men att man inte brukade ändra på ett vinnande koncept. Utan att vi skulle sänka från 225 till 150 ie gonal f. Då sa jag att vi körde med 150 våran första behandling i Linköping då vi inte kom till ET och att de då sa att när jag hade 150 så var östraradiolvärdet för lågt.... han började läsa i min journal och sa sen att vi skulle testa Menopur istället 225ie.....

Men det är ju så veligtFörvånad och känns inte som man han med att fråga allt man ville...... Tycker det är så svårt när man ska bestämma så snabbt och gillar inte att ta det över telefon...... För en annan rör det ju sig om ganska mycket pengar.....

Hur hade ni gjort????

Så här har mina resultat varit

IVF 1: långa med Gonal f 150ie, 12 ägg, 2 befruktade men för mycket fragmentering så inget tillbaka

IVF2, långa Gonalf 225ie, 14 ägg, 4 befruktade, dålig kvalité, 2 tillbaka, minus

IVF3, Långa gonal f 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, dålig kvalité, 2 tillbaka, minus

IVF 4 Korta metoden, 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, 1 tillbaka(toppkvalité), gravid, 1 blastocyst till frysen(minus)
    Oj vad svårt! Du verkar ju ha fått bra antal med ägg varje gång. Men det kanske inte är dumt att byta och prova? Nu har ni ju testat GonalF och det gick bra med korta metoden - varför inte köra det igen? Sedan ser jag att du körde långa metoden med GonalF 150ie - men om du kör korta med 150 ie kanske du får 12 ägg men mycket bättre kvalitet på dem alla? Drömmen är ju att inte få för många ägg (utan lagom runt en 10-15 st) men en hög befruktningsprocent.

Annars hade jag nog bytt till Menopur eller Puregon om det inte känns okej ändå. Du måste ju känna dig säker och trygg. Det är ju mycket pengar som du skriver.  Jag antar att ni köper 3 pack? (det kan jag starkt rekommendera för att allt ska "stå och falla" på ett försök.
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-22 19:09:12 följande:
    bra att du får extra stöd nu Känner du av några symptom?
    Jag mår förvånandsvärt bra (vilket oroar i sig, typiskt, man är aldrig nöjd). Jag är lite tröttare än vanligt och har tyngre och lite småömma bröst, men inga "blåmärken" som vissa verkar ha.

Det är ju verkligen så, ett plus är ju inte slutet på resan, utan en fortsättning som innebär mycket oro och en väldigt lång väntan där man är helt utelämnad till yttre omständigheter... Men jag är LYCKLIG i alla fall! Och det är det viktigaste.
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-22 19:33:50 följande:
    Ja jag har ju fått ut mycket ägg men dålig befruktning och oftast dålig kvalité, men kvalitén blev ju bättre med korta metoden.
    Han sa att Menopur skulle ge mindre antal ägg. Puregon och Gonal f tror jag är precis samma fast olika läkemedelsföretag, om jag fattat det hela rätt
    Det lutar nog åt 3 pack om vi hinner få ihop pengar till det innan jan, ska kolla lite vad det kostar till distansgyn för antar att det tillkommer på dessa 40000:-
    Vad jag förstår ska det ändå vara viss skillnad på Puregon och GonalF? Men fråga Göran. Du ska INTE känna dig osäker innan. Oavsett, kan du väl fråga om kvalitet på äggen kan bli bättre med korta metoden om du kör 150ie... Samla på dig frågor och ring tillbaka.
  • cotton

Ceropeiga, visst sker mirakel! Och du bär på ett nu!

Det är väldigt härligt att höra att allt gått så bra ändå och att du är så nära målsnöret!

• cotton

Å grattis Kryddan till snart FET! Dessa sex dagars väntan är olidlig, men sedan går man hem med sin bebisi magen. Jag håller tummar och tår för er denna gång! Vet du vem som gör ditt FET?

Här i Gbg har det snöat, och snön ligger kvar, men inget som orsakat bekymmer i trafiken än. Så kommer ni bara till stadsgränsen blir det nog lugnt.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-23 12:59:26 följande:
    Ringde distansgyn idag och bokade in ett besök i början av januari, de ville träffas oss innan start och är väl lika bra att ta om de där infektionsproverna så de är nytagna.
    Kostade 40000 kr till CA för 3 pack och sen 4000:- till dem per behandling. Bm jag pratade med var jättetrevlig så blir nog bra att göra på distans oxå samt skönt att slippa de långa resorna.
    Å vad skönt att ni kommit igång så snabbt igen! Låter otroligt skönt att ni fått så bra bemötande och att allt sker så snabbt.
  • cotton

Fru Naftra, jag är så ledsen för er skull. Förstår att du inte ens orkar hoppas på VULet nästa vecka. Bebisar KAN växa lite i otakt och det kan gå snabbt från en dag till en annan. När jag gjorde VUL med Cornelius på CA var han 7,9 mm lång i vecka 7+0 (inte så står skillnad från din räka) men vid VUL i vecka 8+1 var han 19 mm. Då hade han vuxit massor och det var inte alls ovanligt enligt BM.

Kan tillägga att Göran tyckte att det såg jätteefint ut när Cornelius var 7,9 mm lång i vecka 7+0 och anledningen till det andra VULet i vecka 8+1 var egen oro.

Jag menar inte att dra ut din plåga eller att ge dig falska förhoppningar, men som några skrivit ovan, så kan det vända. Vi får se på nästa VUL. Men jag hade liksom du varit väldigt reserverad och inte hoppats på mycket. En "tröst" i allt är ju att ni har många blastisar i frysen.

Grattis Majsanna till lyckat ÄP! Vad skönt att allt gick så bra! Spännande med ET om två dagar då...

• cotton
    FruNaftra skrev 2010-11-23 15:55:33 följande:
    Oj....men varför fick jag intrycket att det var så gott som kört då? Hon sa ju inte rakt ut att det VAR kört men ändå underströk hon att 5 mm är vääääldit litet och att det inte borde vara så för att det ska vara normalt. Sen pratade vi om missfall och hur man ska hantera det. Om man kan få tabletter osv. Alt hopp åkte ut genom fönstret vid det ögonblicket.

Fan också...vill inte få falska förhoppningar.

Kram på er. Skönt att ni finns här!
    Jag förstår att du känner dig kluven - du vill kunna samla styrka och gå vidare, men självklart är hoppet det sista som lämnar en.

Hantera detta på DITT sätt, det är ju det bästa sättet, men jag tror liksom många andra här att det absolut inte måste vara kört.  

Jag håller alla tummar jag har för er Fru Naftra!  
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19