Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-09-28 20:14:36 följande:
    Tänkte väl det.....

Du som har koll på ägglossning och allt, kommer mensen alltid 14 dagar efter eller hur var det?
    De säger att den tiden alltid ska vara regelbunden men ni vet ju lika väl som jag att kroppen lever sitt eget liv ibland   För mig är det alltid 12-14 dagar mellan ÄL och mens.
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-28 21:15:45 följande:
    Snabba ryck! Kul att det händer positiva saker i tråden!

Jag har varit hos distansgyn i går och kollat inför nästa FET. Allt såg bra ut, han hittade en stor cysta bland alla små och bedömde att det skulle ta tre dagar till ÄL, dvs på torsdag, exakt som månaden innan. Ikväll skall jag beställa fler ÄL-tester för säkerhets skull.
    Passade på att fråga om bantning. Jag skulle vilja gå ner 3-4 kg men han tyckte inte att jag skall banta på riktigt utan möjligen hålla igen. Skönt på flera sätt... 
    Oj då, hoppas cystan inte ställer till med något.
    Alltså jag gillar verkligen inte ordet "Banta" eftersom det ordet inte säger så mycket. Vill man gå ner i vikt så kan man ju dra ner på fett och socker, äta vettiga portioner och motionera. Är det att banta för dig? Eler är det sånna där dietshakes du tänker på...eller andra extrema dietprodukter? Jag har aldrig bantat så jag vet inte riktigt vad folk syftar på när de säger så. Jag har bara ätit vettigt och rört på mig och klarat mig på det.....
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-28 22:19:18 följande:
    Kolla, nu känner jag mig så hemma här i tråden att jag tom skaffat mig en profilbild! Ett stort steg för FL-skeptiska mig!
  • FruNaftra
    didda skrev 2010-09-29 08:59:51 följande:
    Släggan: idag är beräknad dag för min "vanliga" mens så jag gjorde faktiskt ett grav-test imorse. Jag tänkte att om ifall så vill man ju inte spraya mer än vad man redan gjort.....negativt förstås Tänk att man aldrig slutar hoppas....och att man aldrig slutar bli besviken...jag menar- man borde ju vara härdad vid det här laget men ändå blev jag skitledsen.....jävla skitdag!

Och ingen jävla bortfallsblödning i sikte heller. Usch!
    Ja urs visst är det konstigt hur man fortfarande kan bli så besviken. Att man ens hoppas. Man lär sig aldrig verkar det som. Men snart är du ju en vettig chans att bli gravid och då kommer du bli gravid på direkten. Jag kikade i min spåkula i morse och såg det faktiskt   Hoppas det vänder under dagen och att du får en bra dag....trots det negativa skittestet. Kram!
  • FruNaftra

Kryddan, har du fått svar på vad de menade när de sa att blastisen hade dragit ihop sig? Låter lurigt det där...

• FruNaftra

Kryddan: Snabba ryck är bara förnamnet. Ibland hinner man knappt avsluta meningen innan läkaren har dragit vidare. Trobyl är medför ju en ökad risk vid blödning, absolut. Det borde de ha sagt till dig. Om inte annat borde personalen på apoteket ha uppmärksammat detta. De måste väl haft mycket på CA och glömt av att ta upp detta med dig. Nu har jag varit på CA. En i personalen var sjuk så det var ganska stressigt där. Jag känner att samtalet inte blev riktigt bra eftersom jag kände mig så stressad. Men jag hann ta upp det viktigaste iallafall. Torbjörn tyckte att det såg bra ut och tyckte att jag skulle börja ÄL-testa fr.o.m. nu på måndag (det blir dag 10). Ska in på en sista kontroll strax efter ÄL-utslag så de kan konstatera att jag verkligen har ägglossat. Sen blir det FET Gud vad skönt att jag slapp vänta ett år. Nu gäller det bara att kroppen är med på noterna och ägglossar.

• FruNaftra

Phu...nu ska vi se om jag får med alla.

Danei: GRATTIS till ditt plus!! Underbart
    Finns ingen ledig signatur: Grattis! Shit vad häftigt att få se dina bebisar på riktigt
    34,an: Lycka till i morgon!!
    Cotton: förstår att det är både glada och ledsamma känslor när du ser att gravhormonet lämnat kroppen. Men att kroppen hämtar sig snabbt betyder att Cornelius snart kan få ett syskon Hoppas du mår bra!
    Släggan: Hoppas det snart går bättre med huvudet. Det är jobbigt när kroppen strular.
    Och Vädur och Mom70: GRATTIS....vad skönt att det lossnade för er! 

Har jag glömt något så förlåt förlåt förlåt. Jag har försökt läsa ikapp de dagarna jag har varit borta men det gör man inte på en kafferast direkt. Har varit och hälsat på släkten i Värmland. Trevligt att träffa alla och vääääldigt skönt att komma hem igen där det är lugnt och skönt.

I morgon är det dags att ÄL-testa. Hoppas inte kroppen strular nu.
    Förhopptningsvis får jag utlslag någonstans dag 12-14. I morgon är det dag 10.

Kram till er alla!

• FruNaftra

34,an. Jag håller tummarna för dig. Visst är det konstigt hur nervös man kan bli trots att man redan har fått det mest värdefulla på jorden. Det kommer säkert gå bra    Ska bli spännande att höra hur det gick i morgon.

Släggan. Jag har också hört om vissa som fått blödningar flera gånger men jag tror inte det är någon fara.

Lilla fröet, skönt att ni är på gång Inte säkert att ni behöver betala eftersom det kanske bakas in i övriga kostnader om ni väljer att köra vidare på CA. Vi gjorde utredning på CA och om vi gjorde IVF hos dom så sa de att de kunde bekosta vårt kromosomtest (vilket man måste göra innan man gör IVF). Det skulle ha kostat 4 000 tror jag.

• FruNaftra

34,an: Åh vad roligt att höra. STORT grattis. Nu håller vi tummarna för att dina 3 superägg blir 3 starka superembryon under natten. Krakram!

Cotton, visst har det gått snabbt. Helt underbart att IVF,en är över och att det är slut med hormonbehandlingar. Man lessnar ganska fort på sånt.

Negativt ÄL-test idag. Ganska väntat. Hoppas på en glad gubbe i morgon eller i övermorgon   Kul med ny displaybild på CB digital...hihih

• FruNaftra

Mom70, ingen fara. Du är snart på banan och kan kommentera oss andra 
    Kul att du också ska börja nu på onsdag. Bekvämt att du slipper blanda sprutan. Jag har aldrig behövt göra det bortsett från nu när jag fick Suprecaft istället för vanligt ÄL-spruta inför ÄP.

Lilla fröet. Skönt att ni snart är igång
    Av sprutorna får jag inga biverkningar direkt...det är väl mest svullnad och sånt på slutet. Av nässprayen däremot blir jag världens klimakteriekärring. Ska bli intressant att se om det blir någon nedreglering för dig.

sydney. Jag har samma problem med håret. Blir snart tokig! Det konstiga är att det började nu när jag sprutade. Vet inte om det hade hänt oavsett....det hade det förmodligen.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19