Carlanderskatöserna del 19
Du som har koll på ägglossning och allt, kommer mensen alltid 14 dagar efter eller hur var det?
Kryddan, har du fått svar på vad de menade när de sa att blastisen hade dragit ihop sig? Låter lurigt det där...
Kryddan: Snabba ryck är bara förnamnet. Ibland hinner man knappt avsluta meningen innan läkaren har dragit vidare. Trobyl är medför ju en ökad risk vid blödning, absolut. Det borde de ha sagt till dig. Om inte annat borde personalen på apoteket ha uppmärksammat detta. De måste väl haft mycket på CA och glömt av att ta upp detta med dig. Nu har jag varit på CA. En i personalen var sjuk så det var ganska stressigt där. Jag känner att samtalet inte blev riktigt bra eftersom jag kände mig så stressad. Men jag hann ta upp det viktigaste iallafall. Torbjörn tyckte att det såg bra ut och tyckte att jag skulle börja ÄL-testa fr.o.m. nu på måndag (det blir dag 10). Ska in på en sista kontroll strax efter ÄL-utslag så de kan konstatera att jag verkligen har ägglossat. Sen blir det FET Gud vad skönt att jag slapp vänta ett år. Nu gäller det bara att kroppen är med på noterna och ägglossar.
Phu...nu ska vi se om jag får med alla.
Danei: GRATTIS till ditt plus!! Underbart
Finns ingen ledig signatur: Grattis! Shit vad häftigt att få se dina bebisar på riktigt
34,an: Lycka till i morgon!!
Cotton: förstår att det är både glada och ledsamma känslor när du ser att gravhormonet lämnat kroppen. Men att kroppen hämtar sig snabbt betyder att Cornelius snart kan få ett syskon Hoppas du mår bra!
Släggan: Hoppas det snart går bättre med huvudet. Det är jobbigt när kroppen strular.
Och Vädur och Mom70: GRATTIS....vad skönt att det lossnade för er!
Har jag glömt något så förlåt förlåt förlåt. Jag har försökt läsa ikapp de dagarna jag har varit borta men det gör man inte på en kafferast direkt. Har varit och hälsat på släkten i Värmland. Trevligt att träffa alla och vääääldigt skönt att komma hem igen där det är lugnt och skönt.
I morgon är det dags att ÄL-testa. Hoppas inte kroppen strular nu.
Förhopptningsvis får jag utlslag någonstans dag 12-14. I morgon är det dag 10.
Kram till er alla!
34,an. Jag håller tummarna för dig. Visst är det konstigt hur nervös man kan bli trots att man redan har fått det mest värdefulla på jorden. Det kommer säkert gå bra Ska bli spännande att höra hur det gick i morgon.
Släggan. Jag har också hört om vissa som fått blödningar flera gånger men jag tror inte det är någon fara.
Lilla fröet, skönt att ni är på gång Inte säkert att ni behöver betala eftersom det kanske bakas in i övriga kostnader om ni väljer att köra vidare på CA. Vi gjorde utredning på CA och om vi gjorde IVF hos dom så sa de att de kunde bekosta vårt kromosomtest (vilket man måste göra innan man gör IVF). Det skulle ha kostat 4 000 tror jag.
34,an: Åh vad roligt att höra. STORT grattis. Nu håller vi tummarna för att dina 3 superägg blir 3 starka superembryon under natten. Krakram!
Cotton, visst har det gått snabbt. Helt underbart att IVF,en är över och att det är slut med hormonbehandlingar. Man lessnar ganska fort på sånt.
Negativt ÄL-test idag. Ganska väntat. Hoppas på en glad gubbe i morgon eller i övermorgon Kul med ny displaybild på CB digital...hihih
Mom70, ingen fara. Du är snart på banan och kan kommentera oss andra
Kul att du också ska börja nu på onsdag. Bekvämt att du slipper blanda sprutan. Jag har aldrig behövt göra det bortsett från nu när jag fick Suprecaft istället för vanligt ÄL-spruta inför ÄP.
Lilla fröet. Skönt att ni snart är igång
Av sprutorna får jag inga biverkningar direkt...det är väl mest svullnad och sånt på slutet. Av nässprayen däremot blir jag världens klimakteriekärring. Ska bli intressant att se om det blir någon nedreglering för dig.
sydney. Jag har samma problem med håret. Blir snart tokig! Det konstiga är att det började nu när jag sprutade. Vet inte om det hade hänt oavsett....det hade det förmodligen.