-
GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!akita06 skrev 2010-09-26 12:57:36 följande:Ääääntligen är blödningen på G....
-
Ja det är ganska vanligt med huvudvärk när man sprayar liksom andra obehag. Men det brukar släppa när man får börja spruta.Släggan skrev 2010-09-27 16:48:07 följande:hoho! Sprayar på dag 9. Haft en irriterande huvudvärk två dagar....kan tänka mej att det kan ha med hormonerna att göra.? Det kan ju även vara det trista vädret, stress, brist på träning mmmm vad vet jag. Ska en bortfallsblödning vara annorlunda än en vanlig mens? Mindre?
Sköt om er alla tappra!!
Bortfallsblödningen var lite annorlunda för mig iallafall. Jag fick inga spottings, nästan ingen mensvärk och jag blödde inte lika länge (eller lika mycket heler för den delen). Men det är säkert olika för alla
Kram på dig! -
Som jag har fattat det så är det inte superviktigt att blöda ut ordentligt innan sprutstart. Men Göran ville att jag skulle göra det innan jag började spruta vid min förra IVF. Jag vet inte riktigt varför han ville det....akita06 skrev 2010-09-27 19:13:01 följande:En liten fråga...Är det viktigt att man blött klart helt innan man startar med sprutorna eller räcker det att man har börjat blöda?? hur har ni andra fårr göra.
Min blödning började igår lite grann och imorse var det rejält rött blod men nu under dagen har det varit mindre, nästan som bruna flytningar bara...betyder det att jag inte kan börja med sprutorna på onsdagkväll som planerat.??
Ring och fråga dom på onsdag om du fortfarande blöder lite. Men är det så lite redan nu så lär det nog vara helt över på onsdag -
Jag veeeeet!! Tycker jag borde få nobelpris eller nåttakita06 skrev 2010-09-27 19:21:16 följande:Tack FruNaftra..du är en klok kvinna du! =).
-
Åbybadet har jag aldrig varit på men vill ni åka till ett ställe där en 4-åring kommer trivas så säger jag bara en sak - lek och buslandet!!!!sydney skrev 2010-09-27 19:38:34 följande:
En kompis till mig som går på RMC i Malmö började spruta på blödningsdag 2.
Är det någon som varit på Åbybadet i GBG? finns det cafe/restaurang där? Mannen ska till GBG på ett möte på onsdag och jag har ledig dag. Funderar på om jag & dottern ska följa med. Tänkte att vi kunde bada och sedan äta nåt på badet efteråt. Finns det nåt annat kul att göra med en 4 årig tjej i GBG?
-
Beviljat? Jag förstår inte riktigt hur du menar.....det finns ju inga krav att uppfylla för att få köra på 3-pack. Bara att köra på om man vill.majsanna skrev 2010-09-27 20:46:56 följande:Ni som köpt trepack: Är det några speciella kriterier för att få det beviljat?
-
Oj vad besvärligt att vara så svårstimulerad.42an skrev 2010-09-27 21:40:46 följande:Hej, på er tappra, kloka kvinnor! Har idag varit på vul hos min distansläk efter att ha sprutat en vecka.
Han hittade 2 hyfsat stora äggblåsor + ngn liten på vä sida samt ett par små på hö sida. Efter att de kontaktat CA så hade de tydl fått till svar att jag var svårstimuleras, tror tom att hon sa mycket) och ny koll på fre. Vet att jag har rätt dåliga odds men blev ändå lite deppig.
Ni som varit med i svängen ett tag, hur har det varit för er? Hur många blåsor har ni haft efter en vecka och hur länge har ni fått spruta för att få fart på äggen?
Min erfarenhet hjälper dig nog inte eftersom jag tvärtom dig är ganska lättstimulerad. Men jag håller tummarna för dig och hoppas ni får riktiga guldägg ut av det hela -
Enligt kliniken är inte mensen igång förrän det kommer rikligt med rött blod. Sen räknar de första mensdagen (mensdag 1) som den dagen man vaknar med mens (även om du fick mensen på kvällen dagen därpå så räknas det alltså inte som mensdag 1 utan som mensdag 0). Låter inte som att din mens har kommit än. Men det borde vara nära nu!sydney skrev 2010-09-28 11:02:11 följande:
Vilken dag hade ni räknat som mensens första dag? den dag det börjar komma lite blod, eller när det kommer mycket? svårdefinierat, jag vet. Jag brukar ju har lite spottings 2-3 dagar innan det börjar blöda på riktigt, har haft det söndag & måndag, idag kommer det mer men ändå inte så att jag behöver trosskydd, ännu.
Jag ringer distanskliniken imorgon och hoppas den är igång på riktigt då, lättare att göra det när jag är ledig än från jobbet.
-
Mom70, snart borde mensen komma då. Skönt!
Skrippo pratade jag med för ett tag sedan och då var allt bra med henne. Hon dyker väl upp här snart hoppas jag
Idag kom brevet från CA där de informerar om hur många embryon som frusits ner - 6 stycken totalt. Ytterligare en blastocyst måste ha frusits ner efter vidareodlingen. GLAAAAAAAAD
Känns pirrigt inför morgondagen då vi ska se om svullnaden har gått ner. Jag borde ha tagit det mer lugnt den senaste tiden men jag hoppas att det inte har gjort någon skada. -
Hoppsan jag missade ju nästan din fantastiska nyhet. GRATTIS till ruvningen. Håller tummarnaFylgja skrev 2010-09-28 15:42:43 följande:Allt verkar vara bra med Skrippo, sist jag hörde iallafall. Hon har däremot inte varit aktiv i tråden på ett tag. Det blir ju så ibland.
Nu är jag ruvare igen. Fjärde gången gillt...kanske. Är lite frustrerad så här i efterhand - embryologen sa något om att blastisen hade dragit ihop sig lite och jag tänkte att det ska jag fråga om sen. När jag inte är så kissnödig och snurrig i bollen (varmt och förkyld och det gjorde lite ont). Men det glömde jag förstås. Och nu undrar jag förstås vad hon menade med det.. Hå hå ja ja. Bara att vänta och se.
Vädur, det blir en gratis FET
Kram på er