Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Jag börjar känna mig sprickfärdig. Ska bli skönt att få ÄP överstökat i morgon men jag är såååååååååååååååååååå nervööööööööööös 

• FruNaftra

TACK tjejer. Ni vet inte hur skönt det är att få höra det.

Jag är så mäktigt irriterad på folk. INGEN har frågat mig hur jag mår eller hur det går med IVF behandlingen. Ingen har önskat oss lycka till på ÄP imorgon. Ingen i familjen. Inte ens våra närmaste vänner. Fy fan vad ledsen man blir....detta är ju en jättestor grej för oss. Vi är nervösa och så känns det inte som att det finns någon som vill lyssna. Det är som att folk tror att all ens oro och motstånd försvinner bara man fått ett barn. Sen flyter det där med IVF på och allt är frid och fröjd, inget är jobbigt eller svårt eller ens värt att prata om. Hur tänker folk?

Ikväll blir det soppa och sen valvaka. Kanske lite sömn också
    Hoppas ni mår bra och att ni får en jätteskön kväll tjejer. STOR kram till er!

• FruNaftra

Hej alla, nu är jag hemma igen.
    ÄP gick OK.
    Tyvärr var det inte så många ägg i äggblåsorna. 23 äggblåsor var mogna och kunde tömmas. 10 ägg blev det totalt. Mycket sämre resulat än sist. Makens prov var som sist så det är oförändrat. Nu gäller det bara att vänta tills på lördag när vi får reda på om något klarar sig hela resan till frysen.

• FruNaftra
    sydney skrev 2010-09-20 12:52:34 följande:
    Cotton: hoppas din mens kommer igång efter förlossningen! Skönt att ni kan komma igång så fort och att ni orkar. Vi har 3 ägg i frysen, som är 2 dagarsodlade, känner inte alls mig trygg med det. Men hoppas... Nu är det vår tur att lyckas!

FruNaftra: kan förstå att du känner dig lite besviken men om det är 10 ägg med toppkvalitet så är det ju kanon! Bättre med färre ägg med bra kvalitet än många som inte är så bra. Håller tummarna att det blir flera fina till frysen!
    Glömde nämna att vissa ägg fortfarande var omogna men Torbjörn hoppades på att de skulle hinna mogna under dagen innan befruktningstillfället. Vi har ganska dålig befruktnings- och nedfrysningsstatistik så därför känns det lite surt just nu men loppet är inte kört än!

KRAM
  • FruNaftra
    cotton skrev 2010-09-20 13:01:14 följande:
    FruNaftra, 10 ägg är ändå ett bra resultat. Det var vad vi hade, och då fick vi tre fina blastocyster av dem! (varav två är i frysen nu och en blev vår fina son). Visst är det stor skillnad mot 40 ägg, men det kanske är bättre att få lite färre men av god kvalitet än tvärtom? I och med att det inte blev 40 ägg, kan man göra ET den här cykeln eller måste ni vänta in FET?
    Jo, nu får vi se om alla hinner mogna för alla 10 var tyvärr inte mogna än sa Torbjörn.
    Det får bli FET i nästa cykel om allt går vägen.
    Tick tack tick tack
  • FruNaftra
    danei skrev 2010-09-21 09:20:09 följande:
    Är på RD 8 och ännu inga känningar. Sist jag gjorde FET hade jag inga känningar heller och det var negativt då.
    & dagar kvar till TD och jag vågar inte tjuvtesta igen...Jösses vad tiden går långsamt
    Håller med. Är INTE avundsjuk för fem öre. Även om man har tusen saker att göra så går tiden så långsamt. Jättekonstigt eftersom man kan få tiden att gå hyfsat snabbt under andra delar av behandlingen...men när man ruvar så går tiden fruktansvärt långsamt oavsett vad man gör. Håller tummarna stenhrt. Kram!

Cotton, bra att du tar det lugnt och inte pressar dig at gå tillbaka för tidigt. Det måste vara jobbigt att behöva möta andras blickar på jobbet och ju mer man har hunnit bearbeta inom en själv tills dess desto bättre.

Sushikatten. När ska ni till CA? Tänk...3 veckor. Det går så jäkla snabbt

CA ringde redan nu.
    9 av 10 ägg är befruktade!!!!  Jag höll på att ramla baklänges när hon sa det. Herre guuuud!!
    Det måste vara precis som ni sa att 10 är optimalt och ger bäst kvalitet. Sist blev ju bara ca hälften befruktade och endast 25% av de som klarade sig kunde frysas ner. Om detta håller i sig kanske vi får fler till frysen.
    På lördag ska Torbjörn ringa och berätta om något klarade sig hela vägen.

Har någon av er fått Suprefact och upplevt att ni har mått bra efter ÄP? Jag mår oförskämt bra. Lite svullen är jag väl men jag har inte ont på något sätt. Det försvann redan igår eftermiddag, bara några timmar efter ÄP. Sist hade jag ju ont i en vecka efter ÄP. Nu har jag inte ont alls. Gud vad skönt  

Jag sa till maken att han inte behöver vara hemma med Ella i morgon utan att han kan gå tillbaka till jobbet. Men idag ska jag inte utmana ödet utan ta det lugnt.

KRAM på er!
  • FruNaftra
    Fylgja skrev 2010-09-21 12:23:19 följande:
    Äsch, jag glömde ju att jag loggade in här för att gnälla lite... Jag var ju på VUL i fredags och allt såg fint ut. Äggblåsor runt 15 mm och Göran trodde jag kunde se fram emot ÄL till helgen eller måndag, tisdag. Idag är det tisdag, inget utslag på stickan och strecket blir bara svagare Skrikandes    Känns välbekant, och frustrerande - tänk om det inte funkar den här gången heller, trots Pergotime??

Känner att jag är på helspänn hela tiden även om jag försöker tänka att det blir som det blir. Sover urdåligt och har svårt att slappna av - och så blir jag orolig att det ska påverka ägglossningen. Gah, all denna oro.

Nåja, får väl testa på några dagar. Har jag inte fått något utslag på torsdag tror jag att jag ringer Carlanderska och kollar även om det är en sticka kvar då.
    Men gud vad trist
    Testar du både morgon och kväll?
    Hoppas du får utslag snart. Ibland kan jag få utslag på kvällen men inte samma morgon.
  • FruNaftra

Daniel, som jag förstår det är det tiden mellan ÄL och mens som är hyfsat regelbunden (för mig har det alltid varierat mellan 12-14 dagar) medan tiden mellan mens och ÄL är den som kan variera. Sen vet jag inte om det alltid är så.

Tack alla!
    Har en fråga till er.
    Jag är ganska säker på att jag inte hade ÄL igår eller idag. Jag har ÄL testat båda dagar. Torbjörn sa på ÄP igår att jag ska ägglossa senare på eftermiddagen men jag tror faktiskt inte att jag gjorde det. Jag tog ju liksom ingen ägglossningsspruta denna gång ju + att ÄL testet har visat negativt . Kan kroppen hoppa över ÄL eller vad är det som händer??? Vill så gärna ha koll på min ÄL så jag vet när mensen kommer.

• FruNaftra
    Mirakelbarn skrev 2010-09-21 19:58:54 följande:
    Man har ju inte alltid ägglossning varje månad efter vad jag har förstått. Jag kan ju inte svara av erfarenhet nu längre för jag har ju väldigt dålig reserv kvar o väldigt sällan ägglossning!
    Mmm...jag har också förstått att det kan hoppa över vissa månader men min ÄL har aldrig uteblivit de senaste åren när jag har ÄL-testat nämligen.
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-21 20:02:24 följande:
    Fru Naftra: Jag tog också suprefact och mådde hur bra som helst efteråt. Det är faktiskt bara genom vad andra skriver här i tråden som jag har förstått att man kan få ont före och efter ÄP, själv kände jag på sin höjd mig lite svullen om magen.

Jag fick mens fem dagar efter ÄP. Jag tror att man får det av suprefact (som är en sorts ägglossningsspruta ju, annars hade de ju inte varit mogna) och att det är därför man inte kan göra ET efter suprefact. 

Vad skönt att det gick så bra med befruktningen!

Cotton: jag har också fantastiska kollegor som jag tror att jag skulle få stort stöd av, men kan du inte åka och hälsa på dem innan du börjar jobba? För att förbereda dig och dem? Tag det lugnt och tag dig tid!

Testdag i morgon, men jag har som sagt aldrig haft så normal mens som förra veckan Skrikandes 
    Tack för ditt svar vännen!
    Jag frågade CA när mensen kommer och de sa 10-15 dagar senare. Men eftersom du fick den så snabbt efter så känns det som att det kan komma mycket snart. Tydligen skulle  ju slemhinnan "braka ihop" av suprefacten, som Göran sa. Och desto snabbare den gör det desto bättre. Det betyder ju att det snart blir FET i sådana fall (om det blir några eskimåer av denna behandlingen). Det förklarar nog varför jag inte fick utslag på stickorna....kanske kroppen inte hann producera ÄL-hormonet en längre tid så det var mätbart på stickan.

Jag håller tummarna stenhårt för dig. I morgon gäller det alltså?   
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19