• mulan

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-05-06 22:26:00 följande:
    Skönt ändå att höra att det är fler som fått det! Tack för upplysningen! Jag mår inte så dåligt, är mest sur för att jag inte påminde distansgyn om hur mina äggstockar såg ut första gången jag var hos honom och han sa att jag antagligen var lättstimulerad. Då hade han kanske inte givit mig standarddos och så hade det kanske inte blivit riktigt så många ägg. Jaja, som sagt. Det löser sig...
    Ja det är ett tips att uppdatera honom innan för jag tror inte att han läser i journalen innan man kommer.
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan
    sydney skrev 2010-05-07 11:28:57 följande:
    På måndag börjar jag spraya, känns bra att komma igång. Pratade med distanskliniken nyss och jag ska spraya 3 ggr om dagen, 2 puffar åt gången. 4 sprayningar om dagen gällde tydligen IVF kliniken i Malmö som de också har avtal med. Man vill ju inte göra fel när man väl kommer igång.
    Grattis till blivande spraystarten
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-07 20:47:27 följande:
    Jag lyder själv under journallagen på jobbet och vet att det inte alltid blir av att läsa innan och inte alltid blir skrivet vad det borde så jag klandrar inte honom. Men jag borde tagit mitt eget ansvar. Hmf.
    Nä jag gissar att tiden inte räcker till mellan alla patienter.

Sen vi började med IVF:en har jag haft små almanackor som jag bara använt till detta. Där har jag skrivit upp allt om hur jag sprayat och sprutat. Antalet äggblåsor, hur tjock slemhinnan varit. Antalet plockade ägg, befruktade osv. Hur det gått vid ruvningarna. När jag haft blödningar. Vilka dagar jag testat plus eller minus osv. Väldigt bra att ha och gå tillbaka till. Jag har haft stor användning av dom
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-05-08 10:46:33 följande:
    Vädur: jätte grattis till killen! Kryddan: skit att det blir så! Beklagar!Själv har jag börjat på kliniken och det kändes jätte bra och min man blev väldigt nöjd med besöket. Vi kommer att köra den korta metoden som jag har gjort innan. Så vill bara att mensen ska komma. Eller inte! Alltid lika nervöst att sätta igång igen. Man får så mycket tankar och oroar sig hela tiden. Ska det fästa? Är det någon som vet varför det inte fäster? Har det med slemhinnan att göra? Ska försöka tänka positivt denna gången. Sist på den andra kliniken tog de ut äggen för tid och endast två blev befruktade och inga till frysen. Mulan: jag har även bloggat en del här och skrivit mina resultat! alltså ett bra alternativ till almanackan. Med dagens telefoner finns det alltid med.  
    GRATTIS! Skönt att du får komma igång snart . Det är med någon slags skräckblandad förtjusning som man ger sig in i det

Anledningen till att det inte fäster kan nog vara flera. Jag vet egenligen inte. En kan vara att ägget helt enkelt inte varit tillräckligt liskraftig trots att det varit en tiopoängare från början.  Att den inte trivs i miljön i livmodern kanske? Eller som jag hade innan OP, Myom som var i vägen. För hård träning under ruvningen kan tydligen göra så att ägget inte fäster.

Jag har oxå bloggat och skrivit där samt ganska mycket i min pres, men det är almanackan som man har mest användning för. Betydligt enklare att räkna tex dagar som man sprayat/sprutat
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-08 11:57:39 följande:
    Liten rapport från mig: Väntar på mens är på dag 24..vet ej hur lång cykeln är. Har känt dragningar och molvärk i livmoder och ljumskar. Brösten har spänt men jag tycker ändå att symtomen börjar klinga av. Ska ringa till CA så fort mensen kommer...HATAR denna väntan..KRAM!!
    Spännande ! Var det långa eller korta metoden du skulle göra??
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-08 12:23:49 följande:
    Korta metoden blev det. Kan inte så mycket om detta eftersom det är första gången, men eftersom läkaren rek. det så antar jag att det är den bästa metoden.
    Med den korta metoden har man inte riktigt samma koll på kroppen.  Man kan styra det lite mer när man sprayar. Jag har gjort båda men gillar korta bäst. Det går ju så mycket snabbare . Jag fastnade dessutom i nedregleringen en gång med långa metoden och det höll på att bli äggdonation för oss. Så därför gör jag inte långa nån mer gång
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-08 19:32:17 följande:
    Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund  Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
    Ja nålen till Äggmognadssprutan är grövre. Stor skillnad om man haft gonal-f.

Lycka till på måndag
  • mulan
    sydney skrev 2010-05-10 07:57:42 följande:
    Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen. Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.
    Sprayen smakar apa. Tror vi alla har fått ner den i halsen
    calcaneus skrev 2010-05-08 19:32:17 följande:
    Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund  Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
    Hur har det gått idag?????? Ta det nu lugnt när du kommer hem.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant. De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in  Jag vill ju fortsätta nu! Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
    Grattis till lyckat ÄP . Då får vi se hur stort fotbollslag du får till frysen nu . Kan ju bli ett gäng .

Förstår att det blir segt att vänta nu. Men ni hinner FET innan sommaren då iaf?
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 18:08:25 följande:
    Det är väl gränsfall, beror på hur kroppen reagerat och så... Vore ju skittrist om det inte blev så.
    Ja med så många får man väldigt stora förhoppningar. Ibland slår de in, ibland blir man väldigt besviken. Nu får vi hoppas på party i provrören och senare en välfylld frys
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19