• mulan

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-05-04 12:01:21 följande:
    Mulan: tack för info, ska dubbelkolla med min gynläkare. Men det är säkert 3*2 som han sa vid besöket. Hur mår du, känner du dig gravid? När ska du göra VUL?
    Glömde en sak. VUL den 20:e
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-04 12:57:54 följande:
    Åh det blir redan runt den 7 maj...vad blir det? Fredag....jag och mannen ska ta en snack till hemma ikväll. Vi har inte rikitgt bestämt oss än. De inte inget fel på oss (förutom TSH) annars var allt fint. Vad tycker ni ska vi starta? Som sagt jag är 39,5 och jaaa tiden rinner ut. har ni fått några siffror på hur stor chans det är att lyckas själva kontra IVF?
    Som sagt tiden rinner ut så jag hade gjort IVF:en. Hur längre har ni försökt på egen hand??
  • mulan
    ceropegia skrev 2010-05-04 13:23:45 följande:
    mulan: Jag känner precis som du...inte mkt alls :P Men det kommer! Minns hur illa jag mådde sist.. Var tvungen att äta en riskkaka i sängen innan jag gick upp på morgonen..för ja mådde så illa och spydde annars.. Ändå längtar jag..haha :) Synd att du har VUL 20/5! Jag har 19/5! Då kanske vi hade träffat på varandra.
    Ja lite illamående vill jag bli . Vi hade inte setts på VUL. Jag gör inte det på CA utan hos min distansgyn. Nästa gång jag ska till CA är när det är dax för syskon
    Fylgja skrev 2010-05-04 13:50:19 följande:
     MULAN: Det är ju early days fortfarande och du verkar ju redan ha lite symptom Det sägs ju att man kan likna sin mamma i "kvinnorelaterade" frågor, och för min del skulle det innebära våldsamt illamående tidigt i graviditeten. Mina föräldrar hade en minnesvärd jul där mamma kämpade med en jobbig "magsjuka" medan pappa fick henne att ta en rad gravtest som alla visade negativt. Trots att det var jag som låg där och stökade runt. Gravtesten var inte lika känsliga på 70-talet...
    Inte kul med "magsjuka" vid jul .
    Det var en tjej som skrev i en annan tråd igår att i de landet hon bodde hade de bara gravtest som visade plus först 10 dagar efter BIM
  • mulan
    ceropegia skrev 2010-05-04 17:31:39 följande:
    mulan: Ah..det har jag inte hängt med på... :P *sorry*
    Annars kunde vi haft trådfika vid kaffeautomaten
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-04 21:41:34 följande:
    Jag tror jag har fått en komplimang? Jag var hos distansgyn i måndags och kollade hur det  går med äggproduktionen.  Gyn:-Vilken dos tar du? Jag:-225 Jag fattar det som att han tycker det är mycket men eftersom det är vad Torbjörn rekommendrar för kvinnor över 36 på "internetmedicin" är jag inte förvånad. Jag:-Jag är ju halvgammal... Gyn et är i vaert fall icke dina äggstockar. Så jag skall minska dosen till 150 enheter, har börjat med oralgutran (eller vad den nu heter), skall till distansgyn på torsdag igen och har ungefär tio blåsor på varje äggstock.
    Oj det är ju ett kanonresultat . Gissar dock att du kommer bli överstimmulerad. Då får du nog ÄP på måndag
  • mulan
    Fylgja skrev 2010-05-05 07:03:42 följande:
    Grattis Calcaneus - det är inte alltid det stämmer det där med ålder och äggproduktion   Jag var också oväntat lättstimulerad.Fick mitt förväntade minus på stickan idag så nu gör vi en paus med det här över sommaren. Det var nog klokt att bestämma det innan, för i besvikelsen blir jag ju alltid lite panikslagen och vill sätta igång igen. Och jag orkar faktiskt inte det just nu.Tar nog en liten paus från FL också men tittar säkert in då och då och ser hur det går för er, och håller förstås tummarna för er allihop!!
    Jag är ledsen gumman . Pause kan vara rätt bra. Jag hade en i vintras och det var rätt skönt. Ta väl hand om dig nu i sommar. Kramar!!!!!
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 07:45:58 följande:
    gick oxå på akupunktur den gången vi lyckades, kinesisk även här i växjö. våran lille pojk kom till oss i söndags 2980 g och 49 cm lång, han hade lite bråttom och kom 25 dagar för tidigt!!!
    Grattis här oxå vännen min !!!!!
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-06 17:31:44 följande:
    Joho, överstimulerad var jag. Antagligen blir det bara ÄP (på måndag) och sedan insättning en annan cykel. Äggstockarna såg ut som... HÅL! Det var bara blåsor, nästan inget emellan, inte konstigt att jag börjar känna mig lite svullen om magen... Minst 15 i varje.  Jag skall inte få äggen att mogna med Ovitrelle som väl är vanligt (och som jag fick recept på först) utan med något som hette ungefär Suprafakt. När jag kollar FASS är det behandling på prostatacancer? Någon som vet något? Jag är lite besviken över att det blir ÄP på måndag, då skulle jag varit på kurs med kvällsaktivitet och annat skoj. Om det nu inte blir insättning direkt känns det liksom lite snopet, då kunde ju det hela väntat till nästa cykel... Äh, det reder sig... Kryddan: Synd, mitt deltagande! Vädur: Jättegrattis! (Fast det är smidigt med stort överjäst barn också, jag lovar!)
    Oj vad det växer hos dig nu . Förstår mycket väl att det inte blir tillbakasättning med alla dom äggen. Jag blev översimmulerad med halva antalet. Om du är svullen nu får du räkna med att det blir ännu värre efter ÄP så se till att inte ha för mycket inplanerat de närmaste dagarna efter där. Då kan du behöva vila på sofflocket.
    Jag har hört talas om suprafakt innan men det är nog inte så vanligt.

Lycka till på måndag!!!!
  • mulan

Det blir till att ta fram tunikorna . Men jag tycker inte att den hade vuxit så mycket.
    Min närmaste granne, dom som vi delar infart med, fick barn i måndags . Jag har inte sett att hon var gravid ens. En kompis berättade det för mig för nån månad sedan att dom skulle ha barn. När jag pratade med henne för kanske 2 veckor sedan tänkte jag att antingen har hon fått MF eller så är hon inte långt gången för gravidmage hade hon inte. Och nu är barnet fött

• mulan

Mirakelbarn: Ja jag har ju bara sett dig med platt mage men tycker fortfarande att din mage är platt. Om man jämnför med min iaf

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19