Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-09-08 13:48:06 följande:
    Va tråkigt att en sån sak som att man haft Epilepsi ska påverka om man får adoptera eller inte. Vilka idioter som helst (ursäkta språket) kan skaffa barn hit och dit och sen strunta i dem... men när man ska adoptera så får det väl inte vara något enda litet de kan anmärka på.
    Håller tummarna så för er att sista försöket ska bli ert lyckoförsök, det är ni väl värda!!
    Ja jag tror att Colombia är ända landet som man kan adoptera ifrån. Jag hade ju epilepsi under några år i tonåren sen har det växt bort, så det är ju helt sjukt egentligen....
    Tack för tummar, de hålls för dig med  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2011-09-08 20:09:36 följande:
    Hejja Majsanna! :) Jag håller tummar och tår :)

Idag har jag pratat med Margareta om hur vi ska gå vidare. Jag frågade om hon tyckte att jag borde låta operera bort min äggledare eftersom den varit vätskefylld vid alla tre syskonförsök. Inte vid riktigt alla ultraljud, men vid insättningarna åtminstone. Hon sa att studier visat att det ökade chanserna om man tog bort vätskefyllda äggledare så hon skulle ordna remiss till Sahlgrenska på studs. Hon hoppades att det skulle kunna gå så pass fort att vi kanske skulle kunna hinna med en behandling innan jul. Hoppas, hoppas!!! Jag ooooorkar inte vänta!!
    Vad bra Hoppas det går snabbt! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-09-09 07:31:28 följande:
    Har sett av vissa av er redan varit inne och kollat läget på min blogg, men för er andra: Jag plussade!!! Jag skulle ju göra mitt bästa för statistiken och jag lyckades.

Redan klockan 03.45 i natt Vaknade vid tre av att jag var kissnödig, men tyckte det var helt galet att gå upp då och försökte somna om vilket var omöjligt. Så efter en halvtimme väckte jag mannen och vi gick och testade. Plusset kom så fort! Det vi fick vänta på var kontrollstrecket....Snacka om att det var svårt att somna om sen!

Oron finns, men idag ska jag i alla fall försöka njuta!! 
    Såg i din blogg UNDERBART!!!  
    Stort GRATTIS!!! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Har ringt Mayamottagningen idag och meddelat minus, hon frågade om jag ville ha en teletid till läkaren där, men känns lite som det kvittar eftersom det ändå är CA som bestämmer sen. Så ringde dit istället och BM Annica ringde sen upp, hon är bara så himla bra tycker jag Så gullig Hon tyckte vi skulle försöka tänka positivt nu eftersom vi kom till ET med högre dos, hon tyckte även vi ska kolla om försöken i våras ska räknas eftersom vi var emot sänkt dos och Torbjörn sen erkände att det var fel..... så håll tummar för oss så kanske vi har 2 försök kvar
    På fredag har vi teletid!
    Mannen och jag har pratat med nu ordentligt så det blir fortsättning på CA och kommer köra gång om 4 veckor igen eller vad det blir.
    Vet inte hur vi ska göra med akupunkturen, ringde dit i fredags och hon menar på att jag inte har någon stress i kroppen längre så jag inte behöver behandlingar...... men är ju inte för stress jag vill ha det utan för min äggkvalité.... men så himla svårt att förstå och prata med henne på tele för hennes svenska är inte den bästa..... men kanske bara går varananan vecka eller nåt nu istället......

Kram kram till alla  

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-12 14:07:47 följande:
    Vädur - skönt med lite nya planer! Då kommer du ju att börja igen snart, spännande - vi håller tummarna för er allihopa!

Majsanna - har det börjat sjunka in än?
    Ja det kommer väl bli start runt 10 okt..... är ju snart juFörvånad
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-09-12 17:52:08 följande:
    Vädur: vad skönt att ni har bestämt er för en plan. Hoppas verkligen att ni kan få det misslyckade försöket i våras gratis, så ni har två försök kvar. Det borde ju vara skäl för "reklamation". Jag gillar också verkligen Annica, rätt tjej på rätt plats.
    Ja hon är verkligen underbar och Eva som är uppe på ÄP, hon är med rätt tjej på rätt plats
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2011-09-12 17:49:32 följande:
    Hej på er

Ville bara berätta att den 4/9 föddes ännu en liten CA bebis!
    En liten tjej på 3560g och 51 cm lång.

Kanske kan det muntra upp någon1

Hon är vårt andra CA mirakel och vi är så oerhört tacksamma!

Kram på er alla        
    Grattis
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-12 18:11:31 följande:
    Vädur: Håller tummarna att ni får försök tillbaka, vore inte mer än rättvist! 10 oktober är ju inte lånt borta!

Vi kommer nog starta ett par veckor senare. Var och pratade med vår distansläkare idag och varken han eller de i Göteborg kunde förstå varför inte embryona vill stanna kvar när allt ser så bra ut. Vi har möjlighet att önska att sätta in 2 embryon nästa gång, det är ingenting man kan kräva men man kan ha önskemål om det när man ändå gjort några insättningar som inte blivit någon graviditet (i vårt fall 4). Vi pratade även om AHA och vi kan lägga in önskemål om det när vi är i Göteborg. Känns lagom att ta en paus några veckor nu, samla lite energi och njuta av det andra i livet! Nästa gång ska det gå, det är bara så!
    Kramar till er alla
    Tycker med du ska testa AHA, fast kan man göra det på blastocyster med? Håller tummarna för er! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-09-12 22:03:44 följande:
    Så kanske det är. Vi har ju alltid haft tvådagars så då har det funkat. 
    Min var en 3 dagars, har bara för mig att det var någon här i tråden som frågade om AHA men att det inte gick med blastocyst????? Men kan ha drömt det med
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19