Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2011-09-05 16:07:24 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag på fredag kan bättra på plusstatistiken i den här tråden. Har på något sätt en bra känsla, men vet inte om den stämmer.
    Har väl varit på toa ungefär 100 gånger idag och kollat läget, men inget blod än så länge! 
    Bra känsla låter lovande Det måste ju bli några plus i tråden Ja undra hur många ggr man springer på toa sista ruvardagarna
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-05 18:10:27 följande:
    Vädur, mmia och majsanna- det måste bli plus för er eftersom vi andra har dragit ner statistiken så:)

Själv så känner jag mig extremt deppig nu och börjar fundera på hur mycket man klarar. Nästa gång är sista gången för oss, så måste det bli tyvärr. Tanken att det inte kommer bli fler barn skrämmer mig och jag får ont i magen av känslan..
    Jag skriver ner allt i en bok om varje behandling. Rubriken är alltid syskonförsök och vilket i ordningen. Att jag skulle behöva skriva "syskonförsök 17" trodde jag aldrig i min vildaste fantasi för tre år sedan. Och jag skrev det med tårar i ögonen denna gången. 17! Det är ju inte klokt, hur klarar man ännu fler? Tänk om jag aldrig kommer få skriva syskonförsök bl.a. Bl.a. - gravid med lillebror/syster?!
    Men jag tänker fan inte ge mig!!! Jag blir förbannad, ska alla tårar, smärta, väntan, sorg, förväntningar och pengar vara förgäves, aldrig i livet!!!!

Hoppas på er andra!
    Hoppas du har rätt
    17 försökFörvånad vilken resa ni gjort/gör, hoppas verkligen den får ett lyckligt slut Håller tummarna hårt för det!!! 

KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    strawberrymilkshake skrev 2011-09-06 17:34:56 följande:
    Hej tjejer!

VUL i fredags gick bra, vi sag ett litet embryo pa 6 mm och ett hjarta som fladdrade! Lycka! Har matt gravt illa hela helgen och igar, men idag ar det sparlost borta och ersatt av en ordentlig mens/molvark. Tank att man aldrig kan kanna sej glad och lugn; antingen har man inga symptom och oroar sej for det eller sa forsvinner eventuell symptom och da blir man ocksa livradd. Har surfat runt pa Familjeliv en stund och det later ju inte sa lovande att illamaendet forsvinner sa dar plotsligt, iallafall inte i vecka 8. Men den som lever far se.
    Grattis vad härligt När jag var gravid mådde jag illa från v 5-8 så mitt försvann tidigt och det gick ju vägen Läs inte för mycket på nätet för alla har olika symptom Försök och njut av din graviditet istället
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    strawberrymilkshake skrev 2011-09-06 18:28:48 följande:

Tack Vadur! Du har ratt, man ska inte lasa, Jag kunde aldrig forestalla mej att jag skulle vara sa har hysterisk, men varje gang nat bra hander (positivt test, positivt igen, lyckat VUL) sa sker ocksa nat som far mej att tvivla (brun flytning, brun flytning igen, forsvunna symptom). Jag ar sa trott pa mej sjalv och mitt elandes altande. Det blir liksom "vargen kommer" hela tiden eftersom jag analyserar precis allt.

Jag tror att det är nästan hälften av alla gravida som har bruna flytningar eller blödning så det är väldigt vanligt men förstår att det är jobbigt. När man har sett ett pickande hjärta så minskar missfallsrisken en hel del.
    Jag gjorde 2 vul i början av graviditeten så be om det om du går och oroar dig. Har man gjort 2 lyckade vul så sa läkaren till mig att det är samma som man har passerat v 12. Kram kram kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Här är det kört, minus och mens på g FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-07 08:40:23 följande:
    Testdag idag, minus. Inte en droppe blod men är det minus idag så är det så. Känns skit rent ut sagt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, idag känns allt bara grått. Att hoppet kan bytas mot förtvivlan på några få timmar. Vi får se hur vi går vidare nu, har ju 50% kvar av vårt 3-pack men bara en blastocyst i frysen. Hade hellre gjort en helt ny omgång och haft lite fler i frysen sen. Tror ni att man får göra så? Tack för alla tummar, ni är guld värda! Många kramar
    Beklagar ditt minus Skit rent utsagt
    Du får helt klart göra en ny behandling om du vill! Det väljer du helt själv!!! KRAAAAAM  
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Usch jag vet inte hur vi ska gå vidare....

Ge upp
    Gå vidare till CVL
    Göra sista försöket i 3 packet på CA
    Ställa oss i kö för äggdonation..... om man kunde veta vilket som blir bäst..... 

♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-09-07 08:45:45 följande:
    Vädur: men vad är detta för dålig start på hösten. Många kramar till dig.
    Du bara måste ju plussa nu!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-09-07 08:50:58 följande:
    NEJ!!! Usch och fy för minus!! Många kramar

Majsanna: det måste bli plus för dig nu!!!
    Ja usch och fy men lider mer med er, jag har ju ändå en underbar son även om det självklart är jobbigt med minus
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-07 09:25:25 följande:
    Mmiaa och Vädur - Gråter Fy sjutton, vad tråkigt.

Vädur - kan inte direkt komma med några råd, det finns ju inget rätt eller fel. Man känner nog själv när det är dags att ge upp, om man kan tänka sig äggdonation, prova en annan klinik, hur man har det ekonomiskt, om man orkar fysiskt och psykiskt osv. Ett samtal med någon av läkarna på CA kan kanske hjälpa.

Mmiaa - jag har två blastisar i frysen, en från varje omgång som jag redan har gjort av mitt trepack. Jag ska göra ett nytt helt försök i november och sparar eskimåerna till senare. Då får jag visserligen betala för FET separat, men det känns bättre på något vis. Dels för att jag inte direkt blir yngre, jag tror att jag är äldst på tråden just nu, så det känns som att det är lika bra att köra på. Eskimåerna blir ju inte äldre. Om jag var du skulle jag nog göra ett nytt färskförsök och hoppas på fler till frysen.

Inte ett enda plus här sedan vi började igen förra sommaren. Vad är det som pågår?

Majsanna, vi räknar med dig nu. Det låter ju väldigt positivt och om det är någon som förtjänar ett plus nu så måste det väl ändå vara du. Kram.

Strawberry - när man är van vid att det inte blir något och har väntat länge är det nog inte så konstigt att man nästan förväntar sig att något ska gå fel. Men det verkar ju som att allt går bra. Grattis!

Kram till alla!
    De sa ju innan, både Torbjörn på CA och Bosse på distanskliniken att vi inte skulle ge upp när vi inte kom till ET eftersom vi så nyligen fått barn och nu när vi kom till ET så tror jag ju inte de ändrar på det.
    Ekonomiskt sett är det ju bättre för oss att göra sista försöket på 3 packet på CA annars kommer det ju kosta 15000 kr extra för att få ett försök på CVL.
    jag har tappat lite förtroende för CA tyvärr, men skulle vilja öka på dosen ytterligare om jag ska göra ett försök till, tror jag behöver hög dos för att få fram något bra!
    Önskar jag kunde ringa till min distans läkare och få bestämma ihop med honom, men vet ju att det är CA som bestämmer dos, men eftersom de nu höjde till 300 kanske det inte är omöjligt att få starta med det.....
    Äggdonation skulle jag mycket väl kunna tänka mig, men det är ju såååå dyrt, men det är ju väntetid på det så då hinner man kanske spara ihop lite
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19