Hemflyttad skrev 2011-09-07 09:25:25 följande:
Mmiaa och Vädur -
Fy sjutton, vad tråkigt.
Vädur - kan inte direkt komma med några råd, det finns ju inget rätt eller fel. Man känner nog själv när det är dags att ge upp, om man kan tänka sig äggdonation, prova en annan klinik, hur man har det ekonomiskt, om man orkar fysiskt och psykiskt osv. Ett samtal med någon av läkarna på CA kan kanske hjälpa.
Mmiaa - jag har två blastisar i frysen, en från varje omgång som jag redan har gjort av mitt trepack. Jag ska göra ett nytt helt försök i november och sparar eskimåerna till senare. Då får jag visserligen betala för FET separat, men det känns bättre på något vis. Dels för att jag inte direkt blir yngre, jag tror att jag är äldst på tråden just nu, så det känns som att det är lika bra att köra på. Eskimåerna blir ju inte äldre. Om jag var du skulle jag nog göra ett nytt färskförsök och hoppas på fler till frysen.
Inte ett enda plus här sedan vi började igen förra sommaren. Vad är det som pågår?
Majsanna, vi räknar med dig nu. Det låter ju väldigt positivt och om det är någon som förtjänar ett plus nu så måste det väl ändå vara du. Kram.
Strawberry - när man är van vid att det inte blir något och har väntat länge är det nog inte så konstigt att man nästan förväntar sig att något ska gå fel. Men det verkar ju som att allt går bra. Grattis!
Kram till alla!
De sa ju innan, både Torbjörn på CA och Bosse på distanskliniken att vi inte skulle ge upp när vi inte kom till ET eftersom vi så nyligen fått barn och nu när vi kom till ET så tror jag ju inte de ändrar på det.
Ekonomiskt sett är det ju bättre för oss att göra sista försöket på 3 packet på CA annars kommer det ju kosta 15000 kr extra för att få ett försök på CVL.
jag har tappat lite förtroende för CA tyvärr, men skulle vilja öka på dosen ytterligare om jag ska göra ett försök till, tror jag behöver hög dos för att få fram något bra!
Önskar jag kunde ringa till min distans läkare och få bestämma ihop med honom, men vet ju att det är CA som bestämmer dos, men eftersom de nu höjde till 300 kanske det inte är omöjligt att få starta med det.....
Äggdonation skulle jag mycket väl kunna tänka mig, men det är ju såååå dyrt, men det är ju väntetid på det så då hinner man kanske spara ihop lite