Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-09-07 10:05:16 följande:
    Vädur & mmiaa: stora kramar till er. Så tråkigt att ni fått minus.

mmiaa: jag hade också gjort ett nytt färskförsök och sparat frysisarna.

Vädur: inte lätt att råda vad ni ska göra. Prata med en annan klinik och få andras läkare syn på era behandlingsresultat kanske kan bidra till nåt nytt, nu när ni kört en del försök på CA. Samtidigt har ni ett försök på CA som ni har betalt för, om ni inte har så bråttom kan ni utnyttja det först. Kan ni ställa er i kö för äggdonation under tiden? Blir det utomlands i så fall? Ge upp tycker jag inte ni ska göra!

Vad är det som händer i tråden, var är alla plussen??
    Jag är för dåligt påläst om ÄD för att veta vart vi skulle vända oss då, jag tror man kan stå i kö under tiden, men vi måste nog ändå vänta ett tag för att få ihop pengar till det!!!

Ja man kan undra vad alla plussen ärFörvånad men de ligger väl och väntar på senare tillfälle

Får sätta mig ner med mannen och diskutera lite i kväll hur vi ska göra, tack för din åsikt Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-09-07 10:44:30 följande:
    Jag ska göra mitt bästa för ett plus på fredag...
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-07 12:06:49 följande:
    Vädur och mmia - fy vad tråkigt att höra om fler minus.
    Vädur- varför överväger du att strunta i det sista i ert 3-pack?
    Själv satt jag i tio timmar igår och läste om immunologiska orsaker till misslyckade ivf missfall och infertilitet. Jag tycker varenda ord många beskriver om utländska utredningar stämmer in på mig. Nu känns det som att jag hittat en anledning till varför det inte funkar igen.. Nästan så jag tycker det var jobbigt att jag hittade det för nu känns det meningslöst att fortsätta. Behandlingar och utredningar utomlands känns inte aktuellt, det tär för mycket psykiskt och är alldeles för dyrt.
    Har någon tagit upp detta med immunologiska orsaker med Ca nån gång? Och i så fall hur ställer de dig till detta?

Jag börjar tänka i banorna adoption men den tanken skrämmer mig lite också.
    Usch vad jobbigt allt är nu.
    Vi har inte varit riktigt nöjda med CA, känns så stor skillnad jämfört när vi var där 2009. Då kändes det som de hade all tid i världen för en och nu känns det som en stressig landstingsklinik.
    Sen är det väl mycket att det blev så fel i våras när de sänkte min dos, visserligen har de ju erkänt att de gjort fel men det är ju ändå vi som förlorat tid och pengar och energi.
    Sen när det blir som sist och läkaren inte ens kommer in efter ÄP, tycker det är fruktansvärt dåligt. Men ska be mannen ringa och prata med dem och säga hur vi har upplevt det och så får vi väl ta en teletid till någon av läkarna.... vet inte vem man ska prata med?
    Tror de har mycket större koll på det här med immunologiska orsaker utomlands. Vad är det du har hittat som stämmer på dig?
    Vem var det av läkarna som satte Fostimon(hette det så) på dig eller var det du själv som föreslog det? KRAM KRAM KRAM  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa: Får väl ta en teletid till Torbjörn och höra lite om Fostimon..... men om äggkvalitén är dålig så kanske det inte spelar någon roll eller vad tror du?
    Jag tycker man får stela leder av alla behandlingar som man går igenom. Synd att svenska kliniker inte är längre fram när det gäller immunologi. Lyckades ni på första försöket med dottern? Eller blandar jag ihop det med någon annan? 

Hemflyttad: Får prata igenom med mannen lite mer om det här med ÄD, jag vet inte hur det fungerar med läkemedel om man gör det utomlands, men har för mig att jag hört dem som gjort utomlands som letat rätt på läkare som kan skriva ut åt dem.
    Ja tänk vilket liv man får när man slipper lägga pengar och energi på allt som har med IVF att göra  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-09-07 13:38:02 följande:
    Akupunktur har jag testat vid tre behandlingar men det har för mig i te gjort någon skillnad och en av gångerna fick jag en stor cysta på ena äggstocken istället för äggblåsor och hela slutresultatet blev kasst. Så dom pengarna lägger jag hellre på annat. Allt är ju dyrt ändå!
    Jag har ju gått på det 2 ggr och det är de gångerna jag fått fram fina embryo men om det beror på akupunkturen eller högre dos är inte lätt att veta..... Usch ja dyrt är det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-09-07 13:49:37 följande:
    Vädur och mmiaa: Tycker så synd om er! Skickar massor med styrkekramar!
    Majsanna: Hoppas du plussar på fredag!
    Så tråkigt med alla minus i tråden.
    Tack vännen
    Hur mår du? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-07 14:23:48 följande:
    Sötisa - nej, inte ivig utan Intralipid, som är mycket billigare och ingen blodprodukt. Det börjar komma mer och mer i England och USA. Jag gjorde tester på Fertility & Gynaecology Academy i London, där kan man göra tester och få immunbehandling även om man gör IVF någon annanstans. Men om man ska göra alla de tester som de erbjuder så går det på flera tusen pund (har själv bara gjort vissa). Om man behöver behandling sedan så blir det ännu mer, och så måste man åka utomlands.

Den här FAQ-tråden är mycket bra, men innan någon tittar där vill jag varna för att det lätt känns överväldigande! www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php?to...

Jag känner mig allmänt förvirrad just nu. I natt drömde jag till och med om att jag hade en lista över alla tester jag skulle göra i England och Grekland (jag är lite inne på Serum i Aten som ska vara mycket bra, både för egna ägg och ÄD, och satsar på immunbehandlingar också), och listan tog aldrig slut och allt bara snurrade.

Och jag som skulle slappna av och tänka på annat innan nästa försök. Rynkar på näsan
    Å IVF i Aten låter ju härligt.... älskar grekland Kan man ha lite semester samtidigt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-09-07 14:52:03 följande:
    Ha ha! Har aldrig varit i Aten, kanske kan vara något? Men man skulle säkert fastna i något uppror eller något om man åkte dit nu! Skrattande

Jag gjorde akupunktur rätt länge för ett par år sedan men tyckte inte att det gjorde någon skillnad. Blev mest stressad. Personligen tror jag att det kan hjälpa om man själv tror på det och kanske tycker att det är avslappnande, annars är det nog ingen idé. Kanske är det även så med immunbehandlingar osv. Men om det funkar så struntar i alla fall jag i om det bara var tack vare placeboeffekten! Flört
    Jag vågar knappt chansa och göra utan nu...... men tänkte om man startar i oktober igen så blir det ju inte så många behandlingar..... Jag blir mest trött och seg av akupunktur

♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-09-07 15:13:33 följande:
    Vädur: Jag mår sådär, ff hemsk huvudvärk. Vissa dagar bättre och vissa dagar kommer jag inte upp ur sängen. Det är jobbigt men det går, trots huvudvärk njuter jag i fulla drag. Jag går in i v 22 på fredag, har ff svårt att försåg att detta händer efter så lång väntan. Förstår att du har frågor när det gäller hur ni ska gå vidare, hoppas ni får ett bra samtal med Torbjörn och att ni kommer fram till något bra. Stora kramar!
    Usch jobbigt med huvudvärk. Är du fortfarande sjukskriven? å redan v 22, härligt Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-09-08 13:15:44 följande:
    Vädur: NEJ, skit också!!! Så ledsen för er...
    Vi var inne lite på ÄD när våra 3 försök i Malmö var slut och jag pratade med läkaren där om det. Men hon sa att det är väldigt lång kötid för det här i Sverige, och det är isf utlandet man får vända sig till. Tror AVA-kliniken i Riga är duktiga på det och väl använda av svenskar. Det trista med ÄD är ju att det inte heller "garanterar" någon graviditet eller barn. Med tanke på vad det kostar för ett försök (tror det var 6000 EUR!!), så satsade vi istället pengar på att ställa oss i adoptionskö, där man åtminstone kan vara nästan säker på att få ett barn i slutändan. Samtidigt som vi förstås la pengar på ytterligare ett 3-pack på CA. Det var så vi resonerade, iaf. Adoptionskön står vi fortfarande kvar i, och tänker fortsätta med det. Det kan ju vara så att det inte funkar att få ett biologiskt syskon, så då har vi adoption som back-up.

Majsanna: heja heja!!!
    Adoption orkar jag inte ge mig in på, sen har jag haft epilepsi(som vuxit bort) och det gör ju att man inte får adoptera från många länder tyvärr.
    Nej ÄD ger ju ingen garanti och är dyrt. Men tror inte köerna är så farligt långa i Linköping i alla fall för där har jag några vänner som gjort och det gick relativt snabbt.
    Men lutar nog åt sista försöket i 3 packet och försöka få ut mååånga ägg Vill inte CA höja så gör jag nog det själv Sen lägger vi nog ner syskonförsöken
    KRAM 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19