Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Love is everything skrev 2011-08-30 11:03:17 följande:
    Vädur78: Grattis!!! Vilka underbara nyheter! Nu ska jag hålla tummarna för dig!!! {#emotions_dlg.flower}

Sötisa: Många som testar dag 5 får supersvaga pluss och då är det inte pga sprutan vi pratar om.... Flört Ska hålla tummarna för dig att det blir starkare och starkare!! Lycka till!

EGO: Själv testade jag minus idag igen med testet från CA, dag 13. Räknar med att mensen kommer ikväll.... Usch, för det här. Inga blastisar kvar så nu får vi börja om igen med ny IVF. Blir så förbaskad att vi inte får det bekostat av Landstinget. Är inte det diskreminering att man räknas som FÖR ung om man vill ha barn innan man fyllt 25? Vi har ändå varit tillsammans i 9 år, bor i hus, ska gifta oss och har en barnlöshet med behandlingar på 4 år..... Tycker livet är orättvist! Skrikandes Vi ska som sagt gifta oss nu i Oktober!!!! Känns underbart! Det ska bli så skönt att rå om varandra och göra nånting (vi faktiskt kan styra över) för oss själva. Ska bli skönt med bröllopsresa i vinter med.... Cool Kanske blir en ny IVF i november/december. Vi får se!!! Håller ett ständigt öga på er här inne, förmodligen varje dag! Skrattande
    Vad tråkigt men är det sant.... ska åldern spela någon roll... inte klokt juFörvånad Mysigt med bröllopHjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-08-30 11:24:12 följande:
    Love is - Verkligen ledsen att det inte blev något den här gången. Tycker absolut att det är dåligt att ni inte får behandlingen bekostad, verkar helt ologiskt. Kan man inte överklaga? Ni har ju tiden på er sida, även om det är en klen tröst när man vill att det ska hända NU. Men det kommer att bli barn en vacker dag, den saken är säker!

Låter underbart med bröllop i alla fall, och bröllopsresa, det är nog precis vad ni behöver! Låter som en bra plan att rå om varandra och njuta av livet och sedan försöka igen senare i år.

Jag testade också minus idag, 14 dagar efter ÄP, så nu är nog hoppet ute. Jag har en gång kvar av trepacket och två blastisar i frysen, så det är ju bra, men det börjar kännas hopplöst. Något är det ju som inte fungerar. Får boka in en tid hos Torbjörn och se vad de säger. Men det blir väl ett nytt försök om en eller två månader. Vi sparar eskimåerna så länge.

Kram till alla och hoppas på plus i tråden snart!
    Å nej Dumma minus! Skönt att du har ett försök kvar och eskimåer, håller tummarna för det istället! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-30 12:08:39 följande:
    Hemflyttad och Love is- lider med er. Usch och fy och skit att det ska vara såhär! Love is, njut av ditt kommande bröllop!!

Hur mår ni andra som ruvar? Jag känner mig enbart nere och har inga som helst symptom. Imorse testade jag igen och nu var det minus så sprutan är ur kroppen helt! Nu kan jag börja testa och lite på resultaten. Börjar nog imorgon, vi får se.
    Nån mer än jag som är test-narkoman?
    Jag känner inte så mycket än.... är mest i chock att jag faktiskt får ruva å så glad Jag är test-narkoman Har ju en hög som vi fått på CA och inte använt och idag beställde jag hem billiga test stickor med, 12 st så har 16 test nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-08-30 15:46:57 följande:
    Love is & Hemflyttad: Beklagar era minus

Känns som om det blir samma här tyvärr, har precis samma känsla som de andra gångerna jag har ruvat.
    Usch, så trist det är det här! Det skulle ju bli majbebisar till oss, va tusan....
    Håller tummarna för att du har fel. kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    olivia: När jag plussade testade jag på egen hand men hade beställt hem billiga tester och skulle bara se hur de fungerade.... det var på RD 8 och kunde ju inte tro att det skulle bli plus då.... och blev ju helt galen när det visade svagt plus och mannen var iväg på möte på jobbet. Vid FET i nov testade vi mest ihop förutom på TD men då visste vi ju att det var minus.
    Låter ju väldigt lovande för er Håller tummarna  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-08-31 10:13:16 följande:
    Vädur; Vad kul att läsa att du ruvar!!! håller tummarna!!!!

och ni andra oxå såklart!!
    Tack
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-31 12:19:50 följande:
    Loppan, vilken härlig berättelse. Så underbart det kan vara med en liten sticka med kiss på;)
    När jag gjorde min första ivf så testade jag på rd 17 en dag innan td. Testade själv för min sambo fyllde år och ville överraska honom om det var positivt, vilket det blev. Då skrev jag ett kort och la i våran brevlåda där det stod ungefär " grattis pappa, jag är pytteliten men mitt hjärta har just börjat slå. Ta hand om mamma så ses vi om 8 månader" . Jag kan säga att det tog ett tag innan han fattade:)
    Nu med syskonförsöken har jag börjat testa supertidigt, mest för att jag är så otålig och kan inte hålla mig.

Olivia- det låter lovande med dina symptom! Själv känner jag nada. Men hoppet lever jag på ett par dagar till.

MEN, jag fick tydligen två blastocyster till frysen. Sååå lättad och glad, då har vi iaf några chanser kvar. Vi har ju sagt att detta trepack måste vara det sista i ordningen. Vi har helt enkelt inte råd mer och vi måste börja leva lite snart också. 3 år och över 300 000:- fattigare pga alla försök så nån gång måste man sätta stop... Vi har ju ett försök kvar i trepacket också.
    Tjoho vad bra 2 blasto till frysen Brukar du få till frysen???
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-31 12:38:03 följande:
    Vädur- nej det hände inte allt för ofta. Vid det första syskonförsöket vi gjorde fick vi faktiskt också två blastocyster till frysen och en annan gång fick vi två som inte klarade upptiningen ( 2-dagars) . Så generellt för oss så är det en väldig bonus och absolut inget jag ens vågat hoppas på. Jag är superglad:)
    Härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-31 12:39:47 följande:
    Hur är det, kostar det att frysa eller ingår det? Visst var det nya regler. Vi köpte vårt 3-pack i januari. Vad kostar fet?
    Priserna ändrades väl i april så du ska väl inte behöva betala för att frysa då FET kostar 11000 kr du kan även byta ett försök i 3 pack mot 2 FET
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-31 12:48:42 följande:
    Tack vädur. Vad kostar det med de nya reglerna?
    Då kostar det 2000 kr för att frysa in
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19