Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2011-06-14 16:25:45 följande:
    Nu har jag pratat med Torbjörn och de ord jag främst tar med mig från samtalet är "upprepningsfrekvensen för en sådan missbildning är extremt låg".
    Han kunde inte se att varken ivf, aha, akupunktur eller de mediciner jag ätit skulle ha något som helst samband med Dutts missbildning. Det är "bara" den där jävla slumpen och oturen.

Han önskade oss välkomna tillbaka till carlanderska när vi kände oss redo i höst. 
    Vad skönt kRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-06-14 19:22:35 följande:
    Härligt!
    Det betyder mycket att få höra sånt. Jag vet när vi gick på RMC så sa de inte mycket alls när man hade frågor kring embryokvalitet osv, nu när vi var på Carlanderska första gången så förklarade Torbjörn mycket kring embryon, hur de skulle se ut osv och sa att vi hade väldigt fina blastocyster. Det var som ljuv musik i våra öron och för oss kändes det så som om detta någon gång kommer funka.
    Skön att det finns bra folk på rätt ställe!!
    Ja infon i Linköping var inte så bra Det ända de sa var att det inte var topp sen när man frågade hur många celler de hade så visste de inte det. Men sen när vi fick ut vår journal så stod det där i alla fall. Men en av gångerna stod det i journalen att vi fick tillbaka ett embryo men vi fick tillbaka 2 båda gångerna...
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-06-15 11:47:23 följande:
    Låter bra! Fick du inga blödningar alls när det lyckades?
    Nä inget alls då
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-07-27 16:29:04 följande:
    Jättemärkligt det här.... Fick spontan mens efter MF. Började med Provera 2 veckor efter mens, dvs 1 vecka för tidigt ungefär. Jag får ALLTID mensen 2-3 dagar efter den 10:e tabletten. Denna gången fick jag mens dag 9! Och så ska jag ju börja med Progynonen dag 2, men väntar till dag 3 istället så att jag är i fas när jag ska till doktorn den 8/8.

Var även på akupunktur igår med för första gången! En kinesisk i Växjö, så vi har 12 mil att åka enkel resa(!) Men det är det värt om det fungerar! Hon verkar mycket lärd och påläst! Ska köra 3-4 gånger nu innan insättning, beroende på när den blir av. Har även pratat med en klinik i Sthlm som gör akupunktur och som kör mycket med örter så de ska skicka hem örtte´till mig som jag ska drick nu innan insättning för att göra det så behagligt som möjligt(!) i min livmoder och minska risken för missfall!

Låter väl bra? Titta här om ni är intresserade: (Och inte är några språkpoliser) Flört
    www.chinesemedicine.se/
    www.akupunkturen.info/

Hoppas ni njuter av sommaren ni som har semester! En annnan har ju börjat jobba igen! Rynkar på näsan
    Går du hos Judy i Växjö? Det gör jag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-07-29 11:32:52 följande:
    Yes, det gör jag!! Skrattande Vad roligt! Då har du lika långt att åka som jag då?? Mindre roligt.... Men ganska skönt att sambon kör så man kan ligga och gotta sig lite. Var sätter hon dem på dig och i vilket syfte? Har du gjort inför ett FET nångång?
    Vi har 7,5 mil dit enkel resa. Hon sätter lite olika, men oftast någon i fot, vid knäet, magen, örat, handled och i huvudet. Gör det Inför våran IVF behandling. Gick hos henne när vi lyckades sist. När jag gjorde FET i nov gick jag inte på akupunktur. Har fått 6 behandlingar nu och hinner väl med 2-3 st till innan start
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-08-23 14:18:45 följande:
    Jaha, jag trodde det alltid var 16 dagar efter ÄP på CA. Det har jag haft i alla fall, både med tvådagars och femdagars ET. Men jag har inte gjort FET där, så det är möjligt att de lägger testdagen något senare då. Någon som vet varför i så fall???
    Testdag efter FET är alltid senare på CA. Jag tror det beror på att frysta embryo kan vara lite sega i starten. Jag hade testdag 2 veckor efter FET med blastocyst
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Håller tummarna för alla som behöver det

Vinterland: Stor kram till dig!

majsanna: Ja de kan tina upp ett av dina frysta embryo om ditt guldägg ger vika 

♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-08-25 10:38:40 följande:
    Pratade precis med Torbjörn och ägget blev inte befruktat. Istället ska vi i morgon få tillbaka ett av de frusna.

Det ska jag absolut ta upp i morgon - om det verkligen kan klassas som ett fullvärdigt försök. Speciellt nu när inte det enda ägg blev befruktat. 
    Kommer nog räknas som ett halvt försök eftersom du nu kan göra ett FET. Kommer man inte till ET räknas det inte som ett försök. lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-25 17:23:35 följande:
    Tjooohoo, allt har gått strålande idag. Fick två finfina embryon tillbaka, ett 7-celligt och ett 8-celligt. Jag fick välja på att få två tillbaka idag eller vänta på en ev blastocyst på lördag. Vill ju gärna ha två och när vi väl var där kändes det helt rätt och så går vi hoppas på att nån går att frysa på lördag också, det var 5 till som delat sig bra. Har aldrig fått så här bra resultat och tror ju stenhårt på Fostimon i dagsläget.

Majsanna- lycka till imorgon!

Hemflyttad- när ska du testa? Inte för att sätta griller i huvudet på dig men sist plussade jag på rd 6 efter 3-dagars odling. En annan gång iförsig inte förrän rd 10 så det kan ju absolut skilja sig åt.
    Grattis till ruvning Vad skiljer fostimon jämfört med de andra??? Nyfiken
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-25 18:14:13 följande:
    Jag tror att det är snarlikt Menopur men Fostimon har lite mer kolhydrater i sig. ( vad det nu har för betydelse vet jag inte helt säkert) Det var dags att testa något nytt och uppenbarligen passade detta oss:)

Hur går det för er Vädur, ni hade ju också en kämpigt vår vill jag minnas?
    Har varit på ÄP idag. Men är så grymt missnöjd med bemötande där idag Kändes som man var på en landstings klinik idag ÄP gjorde fruktansvärt ont idag, kändes när de gick in i varje blåsa. Men när läkaren är så stressad så de inte ens hinner vänta tills bedövningen tagit då undrar man ju vad de håller på med..... Sen tömde de ju inte alla blåsor heller.... jag är fortfarande i chock tror jag efter dagens bemötande där.
    Fostimon låter ju spännande, bra det kommer lite nytt att testa
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19