Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2011-08-26 20:35:15 följande:
    Nu är vi hemma i Norrköping igen. Alltid lika skönt att komma hem.

Nu är jag ruvare till en liten frysis. Den första som de tinat upp överlevde så vi har nu fortfarande tre stycken i frysen. Precis vid återföringen sa embryologen att embryot fått en ny cell (var då alltså 5-cellig). Antar att det är positivt. Aha är gjort även den här gången.

Hade Torbjörn idag och jag tycker att han är lugn och saklig. Oerhört tråkigt att ni är missnöjda. Orkar ni så tycker jag att det är bra att de får veta kritiken så att de kan förbättra sig. 
    Grattis till ruvning Härligt att den fortsatte dela på sig Lycka till nu!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-27 11:55:50 följande:
    Vädur, skit också!!! Men som sagt, det behövs bara ett. Det har du säkert hört tusen ggr och jag vet att det inte hjälper i dagsläget när man hoppats så. Men det är ju sant. Min dotter är gjord på en skörd av 19 ägg varav endast ett dugligt på dag 2. Kommer inte ihåg befruktningsgraden men det var en kass omgång. Blir det et imorgon eller måndag?
    Jo sonen är gjord på 4 av 22 och då är ju detta bättre egentligen Vet att det bara behövs ett guldägg men man blir så besviken när man börjar hoppas.
    De ska ringa i morgon igen och sen på måndag.Planerat ET måndag em.
    Ja ja vi får vara lyckliga av att vi har en underbar son....ett riktigt mirakel
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-08-27 12:14:39 följande:
    Vädur - kram, hoppas du kan fokusera på att det som sagt bara behövs ett bra embryo.

Men tjejer, visst har det inte börjat bra nu efter sommaren? Tycker det mesta har gått rätt dåligt här på tråden sedan vi satte igång igen. Kom igen nu, vi behöver lite goda nyheter!
    Tack, ja jag vet ju att det bara behövs ett guldägg men vet ju med att 3 ggr tidgare har vi inte kommit till ET.

Hoppas det vänder snart  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-08-27 12:18:13 följande:
    Känner detsamma Vädur, att det förstfödda man har är ett sånt mirakel till underverk kunde jag aldrig tro. Är lycklig och tacksam varje dag för henne!
    Ja verkligen Har ju fått ut över 100 ägg nu .... det är ju över 8 år om man tänker att det släpper ett i månaden.... 2 toppembryo har det blivit av det...chans på 2 till nu då....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-08-28 11:44:35 följande:
    Testade också minus idag (rd 11). Ska testa imon igen och om det inte är pluss då så kommer nog mensen på tisdag.

Förresten, hur vanligt är det med spökstreck?? Har fått det på testerna 2 dagar i rad! Det kommer tyvärr en halvtimme efter testandet.... Och är absolut inte rosa! SUCK! Rynkar på näsan
    Håller fortfarande tummarna! En vecka efter ET är ju fortfarande tidigt. kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Hoppet lever Ett av embryona har stannat av men det andra är 4 celligt och av toppkvalité...... Nu undrar man bara varför de inte gör ET idag....livmodern är ju bästa platsen och det finns ju inget att välja på.
    Margareta var hoppfull i alla fall men jag vågar inte andas ut än...... de ringer runt 10 i morgon igen och säger hur det ser ut 

♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-08-28 12:49:12 följande:
    Ååååå, så spännande!! 4 celler är ju super Detta ska gå bra! Kramar
    Behövs ju bara 1 guldägg..... men fy vad nervöst det är att vänta........... man blir ju galen.....Förvånad
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-08-28 11:44:35 följande:
    Testade också minus idag (rd 11). Ska testa imon igen och om det inte är pluss då så kommer nog mensen på tisdag.

Förresten, hur vanligt är det med spökstreck?? Har fått det på testerna 2 dagar i rad! Det kommer tyvärr en halvtimme efter testandet.... Och är absolut inte rosa! SUCK! Rynkar på näsan
    jag tror det alltid blir ett så kallat spökstreck på testen när det gått för lång tid. Det är så med de billiga testerna i alla fall. Tror man ska läsa av dem efter 5 min och sen slänga dem
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-08-28 12:54:43 följande:
    Precis, helt rätt inställning där Ja fy tusan, väntan är något vi IVF:are är experter på; vänta på behandlingsstart, äggplock, befruktning, återföring, testdag, plus eller minus, väntan på nytt försök eller 9 månader på en bebis.
    Usch ja väntan är hemsk...... känns som man aldrig lär sig hantera den
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19