Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Cotton, vad skönt att ni har 2 blastocyster kvar i frysen, så ni slipper börja om från början igen.

Jag tror man bara får stimulerat FET om man har problem med ÄL. Om den uteblir eller är oregelbunden.
    Har du problem med ägglossning?

Jag själv har alltid gjort FET i ostimulerat cykel. Om ni kör med ostimulerad FET så kommer du få testa med ÄLstickor tills det ger utslag. Du kontaktar därefter CA som bokar in tid för återföring.

Jag fick över 50% chans att lyckas vid mina FET. Båda lyckades ju....men bara 1 FET resulterade i bebis. Det är så pass höga chanser att lyckas med FET med blastocyster eftersom de har så hög kvalitet på CA.

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-09-16 16:09:26 följande:
    Tack fru Naftra för ditt fina svar! Nej, jag har inga problem med min ägglossning utan den har alltid varit regelbunden och fungerat fint. Blev jätteglad när du berättar hur smidigt och snabbt det kan gå. Det är bara att köpa massor med ÄL stickor nu då med andra ord.

Vi ska träffa Torbjörn på fredag nästa vecka som sagt, och då ska vi säga att vi vill köra FET.

Ja visst är Cornelius ett fint namn! Vi hade aldrig ens pratat om det innan, men det kändes så självklart att vår son skulle heta det. Vare sig jag eller Carl vet varifrån vi fått namnet.  
    Det är jättesmidigt med FET...skönt att slippa gå på kontroller och sånt utan leva som vanligt.
    Ni behöver inte tänka på att köpa egna stickor för ni kommer få CB digital ÄL-test från CA

Ska bli intressant att höra hur länge Torbjörn vill att ni ska vänta. Om FET bli ostimulerad så är det ju bra om ÄL är hyfsat regelbunden och det blir den ju inte direkt kanske. Håller tummarna för att ni kommer igång snart så Cornelius kan få ett syskon!

Visst är det konstigt hur det kan bli med namn. Vi såg direkt att vår flicka var en Ella. Vi behövde bara titta på varandra och nicka....inget snack om saken.
  • FruNaftra
    Resande skrev 2010-09-16 16:43:39 följande:
    Cotton vilken mardröm!! Fy vad livet är orättvist. Gråter Vad bra att ni fick hålla i honom och se hur fin han är er lille pojke. Beklagar sorgen. Förstår att ni måste vara i fullständig chock och att det kommer att ta tid att landa i alla känslorna. Hoppas ni får köra igång med FET så snart kroppen är med på noterna. Jag har gjort både ostimulerade och ett stimulerat FET och har regelbunden cykel. Stor varm kram!
    Varför tyckte CA att du skulle göra stimulerad FET när du inte har problem med din ÄL?
  • FruNaftra
    Resande skrev 2010-09-16 16:50:58 följande:
    Fru Naftra för att jag redan gjort tre ostimulearde FET som inte fungerat av någon anledning. Tänkte att det kanske var lite hormoner som fattades. Fast idag var jag på Fertilitetscentrum i Sockholm och fick reda på att jag kanske har ett myom som trycker på livmodern. Det kan vara pga det som våra syskonförsök inte fungerat. Man önskar ju de (har gjort 5 vul på FC inför FET) kollat det lite bättre innan man lagt ner så mycket pengar, tid och slösat 4 fina embryon...
    Nääää men gud vad jobbigt!
    Jag tyckte ändå att CA var ganska noga med att kontrollera att allt stod rätt till efter mitt missfall. Göran tittade tex så att gulekroppen såg ut som den skulle i samband med ägglossningen vid nästkommande FET. Man litar ju på läkarna och orkar inte ifrågasätta allt. De borde ju förstå att det kanske vore på sin plats att utreda vidare när försök på försök misslyckas. Fy....samtidigt är det lätt att vara efterklok. Synd ändå..det är ju vi själva som får betala notan.

Men nu är ni iallafall ett steg närmare svaret. Myom...vad är det? Är detta lättåtgärdat?
    Kram!
  • FruNaftra

Calcaneus, KRAM!!!!

Skrippo: Håller tummarna så hårt det går för dig

Fiji: Låter verkligen jättejobbigt. Kram till dig!

Nu måste nog hormonerna gjort att det har slagit slint i huvudet för nu stortjuter jag för smågrejer. Jag orkar inte ens titta på min man utan att bli förbannad. kväll går jag till en kompis så får han klara sig själv med Ella. Orkar inte med karlskrället nått mer Skrikandes  Vafan, vill jag verkligen ge honom fler barn egentligen, undrar man nu. GUBBJÄVEL!!!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-17 06:45:28 följande:
    Gör det Du kan behöva komma iväg och få lite tid för dig själv vännen
    Dumma hormoner!

Önskar dig lycka till nu, åker iväg utomlands en vecka nu, hoppas jag hittar någon dator så jag kan logga in någon gång i veckan och se hur det går för dig..... och alla andra förstås

KRAM PÅ ER ALLA
    Å ta hand om dig och stoooor kram!!!
  • FruNaftra
    danei skrev 2010-09-17 11:43:11 följande:
    Blir så besviken på mig själv idag, vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag gick upp imorse. Hade en äl sticka kvar så jag tänkte att jag testar och ser ifall det blir utslag på den (vissa säger ju att det funkar) och det var väl klart att den inte gav nåt utslag! så nu sitter jag här och försöker intala mig att det var alldeles förtidigt är ju bara på RD4. Men det jag trodde skulle få mig att må bättre fick mig ju att må ännu sämre...

Har haft molvärk i magen sen FET dagen och nu är den ju helt borta, så ja ska man ta det som ett tecken? Usch va piss jag mår...går o lägger mig...
    Men vännen det är på tok för tidigt. Ta inte ut något i förskott nu. Håll ut några dagar till! Kram!
  • FruNaftra

Nu har jag varit på CA. Det tog ett tag eftersom det blev en del diskussioner kring hur vi ska gå vidare.

Tyvärr blir det ingen ET denna månad.
    Jag har alldeles för många äggblåsor. Gör vi en återföring så kommer jag bara hamna på sjukhus och kommer må jättedåligt säger Göran. Han räknade en stund och sa sen att det är typ 40 äggblåsor. Vid senaste IVF var det 16. Så jag kommer vara reält svullen och öm efter denna ÄP. De tyckte att jag skulle lämna över Ella till maken helt ett par dagar för jag kommer inte ha det så roligt dagarna efter. Nu blir jag orolig och nervös. Senaste ÄP gick ju bra men var ju jobbig eftersom jag hade så ont. Denna kommer bli mycket värre...snälla kan någon komma med några lugnande ord?

Så tyvärr blir det inget ruvande denna månad. Det får bli FET nästa månad istället, med en eskimå...om vi nu lyckas få några. Jag som hämtat ÄL-sprutan och typ tusen vagitorier. Jaja....nu får jag ingen användning för dom. Jag fick gå till apoteket igen och hämta ut  Suprefact som jag ska ta istället för Ovitrelle. Min kyl börjar se ut som ett apotek nu.....

Jag bad om att få något lugnande innan....Margareta sa att hon skulle ordna det. Skönt!
    På måndag är det alltså dags för ÄP!

• FruNaftra

Tack alla! {#emotions_dlg.flower}

Jag fattar inte hur det kunde bli så och sa till Göran att jag är förvånad över att det är en sån stor skillnad jämfört med sist. Han sa att det egentligen inte var så konstigt. Jag är tydligen lättstimulerad. Och jag håller med dig Mirakelbarn - helre för många än för få! Känns fånigt att gnälla över något sånt...åter igen är det monsterPMS-varning på hela mig. Jag har småmobbat maken hela dagen och han bara tar det med hänsyn till mitt labila tillstånd. Han tror väl att jag kommer börja kasta saker på honom som sist när han PMS,ade tillbaka på mig   Som ni säger så känns det tråkigt att behöva vänta en hel månad när man ställt in sig på att få börja ruva NU. Gah...det är ju inte roligt att behöva springa till kliniken hela tiden.

Mom70. Jag vet inte varför det blev sån skillnad. Jag nedreglerades ju inte ens denna gång. Körde korta metoden. Ändå blev det över dubelt så många ägg. Sen har tillväxten sjunkit ordentligt eftersom jag har behövt spruta 2 dagar längre än sist.  Sen får vi se om de hinner bli mogna till ÄP dagen också...den som lever får se. Hoppas vi lyckas få många till frysen så man slipper göra detta igen. 4 fotbollslag...MINST

Får bita ihop och köra på. Känner inte av svullnaden direkt eftersom ryggen krånglar då. Lite tur i oturen antar jag  

BLAAAAAAAAAHHHH!!!!   Så var det sagt. Gillar det ordet....Blah.

34,an. Vad härligt att mensen är igång! Jag vet tyvärr inte hur det är med Ovitrellen.

Cotton, det enda jag har hört är att vagitorier efter FET inte ska öka chanserna för mig personligen eftersom jag själv inte har fertilitetsproblem. Men tja....det är ju så olika.

HjärtaKram till er Hjärta

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-18 19:15:57 följande:
    22/9
    Men....jag hade ju sett fram emot att höra dig säga att du tjuvtestat idag och fått ett Plus
    Ska du inte testa idag?

Daniel, det blir nog ostimulerat. Har alltid kört FET i naturlig cykel.
    Hur mår du idag?

Mom70, GRATTIS till spraystart.

Hoppas jag inte glömde någon nu. Skickar en stor kram till er alla!!!
    KRAMKRAMKRAM!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19