sydney skrev 2010-09-13 08:34:23 följande:
Nu har jag läst tillbaka några dagar, ni har skrivit så mycket. jag var på jobbresa ons-tors och i helgen har dottern just lärt sig ett datorspel så datorn har varit ockuperad en del...
Läser att Skrippo & Calanceus blivit ruvare, grattis och lycka till!
FruNaftra: den studien var vi med i när vi gjorde IVF i juni. Tänkte som du, det var glasklart att skriva på papperna. Det kunde ju inte gå sämre. Vi blev ju gravida, även om det sen blev MA.
Akita06: välkommen till CA. Jag har gjort ett försök, väntar på FET. Har inget att jämföra med men hittills tycker jag det är kanon på CA. jag går också på distans så har bara varit på CA för ÄP och ET.
Amorosa: jag bor också i Halmstad och har gjort ett IVF på CA. jag antar att det är Tudor kliniken du tänker på? de har ju samarbete med CA. jag tycker det är skönt att inte behöva åka till CA för kontrollerna, sparar så mycket tid och pengar på att inte åka. Men är inte jättenöjd med Tudor. han kan säkert sin sak men är otrevlig och stressad och aldrig i tid. sköterskan är också oftast rätt tjurig. har ni bestämt er om det blir CA? Vad jag förstått kan man inte köpa 3 pack om man gör på distans, men det blir lite billigare för ett försök. Ett försök kostade 25000 kr för oss (20 000 kr till CA och 5000 kr till Tudor), 30000 kr om man bara gör det på CA. FET blir ungefär samma pris, 9000 kr till CA och sedan 900 kr till Tudor för varje kontroll.
jag väntar och väntar, verkar inte som om mensen vill dyka upp.
Ni som haft MA, när har mensen kommit igång efter missfallsblödningen?
När jag haft min missfallsblödning så började jag testa med ÄL-stickor ganska tidigt för att se när ÄL kom igång. Sen räknade jag 14 dagar från ÄL och då kom mensen. Perioden mellan blödning och ÄL varierar men tiden mellan ÄL och mens är alltid densamma.
Min mens kom lite senare än tidigare (jag har alltid haft 28 dagarscykel) men det berodde ju på att det tog lite längre tid för ÄL att komma.
Trist att vänta
Hoppas det kommer igång snart!