Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Fismamman skrev 2011-04-27 19:53:46 följande:
    Längtar mycket: grattis vad härligt att se.

Lycklig vill ha mer: hoppas hoppas det går bra.

Tummarna hålles Lito.

I dag kom brevet från Calanderska. Två blastocyter till frysen. Hurra.
    Härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-04-28 10:31:13 följande:
    Fismamman: grattis till 2 blastisar i frysen!

Dallas: hoppas allt går fint idag på VUL.

jag har varit på VUL idag, v 9+1 och det såg fint ut. Vilken lättnad. Mini viftade med armarna!
    Härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-04-29 06:14:40 följande:
    Det gick bra igår, hjärtat slog finfint och lill*n var 17 mm
    Grattis
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-04-29 17:15:41 följande:
    Grattis dallas.

Tack för alla lyckönskningar. Nu börjar testnerven att rycka. Köpte två digitala cleareblue igår men tänkte se om jag klarar mig tills tisdag. 2v efter äp. Hur tidigt har ni andra testat?
    RD 8 testade jag plus med sonen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-05-01 06:42:29 följande:
    Jag tjuvtestade idag 14 dagar efter ägglossningssputan och det vlev ett plus. Hurra! Känns som att jag passerat ett hinder till i hinderbanan. Vågar inte tänka tanken fullt ut att det ska gå bra men det är ett steg närmre och i dag ska jag bara vara glad.
    Grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-05-01 10:35:37 följande:
    Stort grattis!!! Vad härligt. Kul med plus i tråden.

Ego: Jag är i vecka 18 nu och sedan i fredags har jag fått, vad jag tror är foglossning. Kan knappt röra mig och på nätterna har jag verkligen skitont! Får ringa till mödravården i morgon för jag känner att jag med denna värk inte klarar av mitt jobb.  Eftersom jag var hemma den här veckan som gick pga huvudvärk så måste jag ju få sjukintyg. Min arbetsgivare kommer bli galen på mig, men det struntar jag i!! 
    Foglossningar är ju tyvärr vanligare när man gjort IVF Det finns ju sånt där band man kan ha runt rygg och mage, en del tycker det hjälper andra inte.
    Akupunktur hjälpte mig bra under graviditeten!
    Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2011-05-01 19:06:28 följande:
    Samma här! Jag har bara känt av framfogen, tänk på att det KAN vara muskulär smärt om det sitter i bakfogarna. I så fall hjälper rump-stretching.

Hoppas det går bra för er alla och att det reder sig för er som det inte går bra för. Tänker på er.

Själv är jag jättetjock, i v 33. Skall på ett extra UL i morgon, det är tydligen rutin här i Jönköpings län att man gör ett tillväxtUL när man gjort IVF. Jag är lite tacksam fast från andra hållet, jag är rädd att det är en jätte-best jag väntar. Sonen vägde en bit över 4 kg men jag var inte på långa vägar så stor när jag väntade honom.

På tal om Jönköping: är Maya-mottagningen dem "bästa" om man skall ha en fertilitetsläkare i Jönköping? Har ett par kompisar som är på väg... 
     Är det nytt? Jag fick aldrig göra TUL och bor i jkpgs län!
    Jag går på Maya och tycker de är kanon där  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2011-05-01 14:54:06 följande:
    Har aldrig hört att det skulle vara vanligare med foglossning då man gjort IVF? Intressant, för min första graviditet som var på "vanligt" sätt så hade jag inga, men denna så har jag haft sen v.8
    Kommer inte ihåg vad jag läst det men var säkert här på fl Eller om det var min sjukgymnast som sa det?? Men tycker många IVFare får problem tidigt i graviditeten
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-05-01 21:04:08 följande:
    Tack alla vad ni är snälla. I dag har varit en toppen dag.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2011-05-01 21:32:13 följande:
    Tja, jag vet ju inte, kanske bara är i Värnamo sjukhus område? SÅ länge sedan är det ju inte som du fick barn ju?

Skönt att hör gott om Maya, jag vill så gärna att det skall gå bra för kompisarna. De har en son som lika gammal som vår och jag känner mig otrogen som är gravid utan att de också är det.  
    Ja värnamo gör ju tul.
    De är så himla goa och trevliga på Maya. Man känner sig alltid så välkommen där! Bosse som jobbar där är väldigt lugn och bra och barnmorskorna är så söta.
    Hoppas det går bra för kompisarna! 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19