Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Majsanna: Tänker på digHjärta

♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-05-17 14:12:41 följande:
    Nu är vi hemma igen från förlossning. Klockan 00.20 i natt kom en liten pojke som var 19 cm lång och vägde 150 gram. Så ofantligt overkligt hela den här processen varit.

Tack för er tankar. Det betyder jättemycket för mig och min man. 
    Så ledsen för eran skull! KramHjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-05-17 16:00:03 följande:

Hej!

Detta inlägg skriver jag i flera trådar så en del av er har redan läst det en gång

Senaste veckan har jag helt legat däckad av någon otäck infektion. Har varit på sjukhuset en massa gånger, tagit prover, gjort röntgen av lungorna, ultraljud av hjärtat och träffat en massa läkare. Ingen vet riktigt vad som gjort mig så sjuk, snabbsänkan = CRP har varit 190 vilket talar för en kraftig bakterieinfektion men var den sitter vet man inte. Man har konstaterat en bihåleinflammation men den borde inte ge så hög sänka, och en skum knöl i tungan som äntligen börjar krympa! De har stuckit rakt in i tungan för att se om det kom ut var....AJ!!!!

Har knappt orkar ta mig från sängen till soffan, inte kunnat äta pga av att tungan varit så extremt svullen och öm och så massa hosta, snor, feber....min kropp tillhör inte de som "blommar" under graviditeten inte

NU är febern borta, sänkan lägre på 170 (ska vara <8) så det verkar ha vänt och idag kunde jag äta potatismos och inte bara dricka O'boy med sugrör!

Igår bad jag om UL av Sesam och en urgullig kvinnlig gynekolog tittade. H*n sov men såg så fin ut så den oron har lagt sig iaf! Även jag har ju undrat hur Sesam kan må när jag känt mig närmast döende och varit sjuk i mer än 2 veckor.....men jodå, ingen fara!

Nu blir det sjukskrivning i minst en vecka till, jag äter, sover, äter och sover igen. Börjar orka titta på TV och idag öppnade jag datorn

Usch då Krya på dig! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-17 16:14:16 följande:
    Äggplock idag, 15 ägg fick vi ut, innan har vi fått max 7. Nu satsar de på långtidsodling så ET är planerat på söndag. Vi hade Torbjörn som läkare idag, gud vilken underbar människa. Och de andra ocksp såklart, vi förstår varför ni tycker så bra om Carlanderska
    Grattis till en härlig äggskörd Visst är personalen underbar och Torbjörn är ju kanon Vila nu och ta hand om dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-05-17 19:22:05 följande:
    Jag och mannen är sjukskrivna till och med den 30 maj. Jag tror inte att jag är redo att gå tillbaka till jobbet då, men vi har en tid hos kurator dagarna innan så då kan vi känna efter hur vi vill ha det.
    Hoppas ni får massa stöd nu. Vi finns här för dig när du vill! kRAM KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-17 21:45:38 följande:
    majsanna: beklagar även här, och är så ledsen för er son som ni inte fick behålla. Kram till er!

loppan: usch, det låter verkligen som en pärs! Hoppas du repar dig snart! Vad skönt att Sesam inte tar skada iaf!

mmiaa: det låter ju strålande! Grattis!

Imorgon em är det vul för min del. Mannen kan inte följa med pga jobbet, så en mycket god vän hänger med som sällskap i bilen istället. Är ju ändå 2 tim enkel resa... HÅll tummarna för många fina äggblåsor!
    Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-18 13:54:39 följande:
    6 av 15 hade blivit normalt befruktade så nu blir det långtidsodling och förhoppningsvis ET på söndag
    grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-18 21:36:27 följande:
    Tack tjejer! Det gick bra! Det var ca 14 äggblåsor i bra storlek. Det blir ÄP på måndag, som planerat. Första gången jag träffade Göran. Han ville sänka min dos nu de sista dagarna, eftersom det fanns tillräckligt med blåsor. Men eftersom jag varit på den här dosen två behandlingar förut, och aldrig haft ont eller problem, så ville jag absolut inte ändra på något. Så jag sa att jag inte alls ville sänka dosen. Han gav med sig till slut. Han erbjöd oss att ingå i en studie med vitrifikation, dvs nedfrysning av ägg. Intressant! Det blir aktuellt om vi får ut mer än 10 ägg på måndag, och så får vi en liten slant i ersättning.

mmiaa: det är ju jättebra! Härligt!
    Härligt att det såg bra ut och bra att du inte gick med på hans sänkning Spännande med studie, hur mycket fick man i ersättning då?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-22 10:52:51 följande:
    majsanna: mina tankar finns hos er...

För vår del är det ÄP imorgon. Är lite nervös för att det inte ska bli så många ägg, trots 14 äggblåsor i onsdags. Jag känner nämligen inte särskilt mycket i magen... Åker upp till Gbg ikväll och bor på SGS Veckobostäder på Utlandagatan i natt. Smidigt, nära och billigt.
    Håller tummarna Lycka till nu! Kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19