Äggallergitråden
Inskolningen började idag och det kändes bra. Första måltiden är på fredag och det är min dag att vara där då, så inför det ska jag be barnets pappa höra hur de tänkt mer i detalj.
Pratade med en av pedagogerna och hon hade erfarenhet från en tidigare fsk att alla barn som hade födoämnesallergier satt vid ett särskilt bord, det lät som ett bra upplägg på sitt sätt.
Pratade med en barnläkare i fredags som lugnade mig. Jag har varit orolig för att allergin kan ge värre reaktioner när (förhoppningsvis: om) han får fler framöver, emn hon sa att vanligen reagerar man exakt likadant nästföljande gånger. Så eftersom han inte reagerade med att få andningssvårigheter på DET sättet (bara syresatte sig dåligt men svullnade inte igen i luftrören, bara i ansiktet och på läpparna) så kommer han sannolikt inte göra det framöver heller.
Får även ta tillbaka det där med att läkarintyg inte skulle behövas. Eller rättare sagt, det har fortf. inte efterfrågats men läkaren skrev ett ändå som vi ska lämna där.
Fick också nytt recept där hon fyllt i att vi alltid kan hämta ut två uppsättningar samtidigt för att ha en på fsk. Dessutom får han nu Aerius istället för Tavegyl. Vilken antihistamin får era barn?
Har själv ätit Aerius mot min pollenallergi förut och tyckte den var bra.