• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Liss skrev 2010-03-18 18:55:13 följande:
    En liten snabbrapport bara. Liten lever! Hjärtat slog och den lill* hade växt som den skulle sen förra veckan. Läkaren trodde att jag haft en liten liten blödning tidigare som visade sig som brunaktig flytning nu. En helt enorm lättnad att se det lilla tickande hjärtat! Är så glad Stor stor kram till er alla!
    Åh stort grattis gumman! ♥ Kram ♥
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    Vill bara titta in och önska er alla en riktigt trevlig helg {#lang_emotions_sunny}

Stora kramar på er alla {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    Cali: Jag tycker nu i efterhand att det var helt klart värt de biverkningar jag fick av Pergotime, men det är nu i efterhand Biverkningarna kunde vara trötthet, deppig, huvudvärk och väldigt dåligt humör. Oftast släppte detta någon dag efter sista tabletten. Jag har alltid haft 1 eller 2 ägg vid VUL, men vissa reagerar mer än andra (som tex icka). Jag hade mens varje månad innan jag började med Pergotime men min menscykel kunde vara alldeles för lång (ca 40-45 dagar). Pga Pergotime fick jag en mer regelbunden mens, eller jag kunde lättare räkna ut min lutealfas som aldrig ändrades. (menscyckel allt från 28 till 35 dagar)
    Undrar du något mer så svarar jag gärna

Ninni: Inte så mycket illamående här men desto mer halsbränna och sura uppstötningar. Ja på onsdag är det dags för mitt nästa VUL och jag kan inte beskriva min nervositet. Hoppas allt ser bra ut nu bara! (tror Liss också ska på VUL då)

icka: Japp, onsdag är det dags. 10.15 tror jag det är. Sambon har tagit ledigt för att följa med. Känns skönt att ha honom med sig
    Nu hoppas man på goda nyheter som gör att man kanske kan koppla av lite...
  • LuPeRo
    icka: Jag blev alldeles kall när jag först läste vad som hänt. Men sedan slog hjärtat ett dubbelt slag av glädje! Men jag kan bara tänka mig hur du mått.
    Och det måste varit skönt med sympatiskt läkare som inte avfärdade en.
    Men nu såg allt bra ut med er lilla "näsapa" och det är ju det som räknas
  • LuPeRo
    icka: Nä men usch vad tråkigt att du började blöda Men nu vet du iallafall vart blödningen kom ifrån. Tror dom att du kommer att blöda mer eller det är färdigt med det nu? Skönt att allt såg bra ut med den lill* iallafall {#lang_emotions_sunny}
  • LuPeRo
    Liss: Håller tummarna att allt ser bra ut imorgon {#lang_emotions_innocent}
  • LuPeRo
    mayan skrev 2010-03-23 11:14:22 följande:
    Det är ett PLUS, idag på morgonen var det tydligt. Kunde inte hålla mig till på tors. Nu är det bara att hålla tummarna!
    Stort grattis tjejen {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo

Snabb uppdatering!
    En liten "blobb" på 19,3 mm fick vi se idag. Man kunde även skymta ett ben och en liten arm. Precis som förra gången fick vi lyssna på hjärtljuden och denna gången finns hjärtljuden med på bild. Allt såg bra ut annars och jag flyttades fram 2 dagar.
    Återbesök hos läkaren på VUL och besök hos BM om exakt 2 veckor.

Cali: Har glömt att svara dig på din fråga {#lang_emotions_embarassed} Sker spolningen innan din ÄL så ska det vara fritt fram att försöka samma månad, enligt min läkare iallafall

• LuPeRo
    icka: Tack gumman {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    mayan: Jag är nu i vecka 9, 8+4 för att vara exakt
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3