• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

icka: Glucosbelastningen är inte så jobbig som man tror (har gjort den en gång).
    Visst det smakar inte gott men det är ju av en bra anledning man gör det Ta gärna med dig en citron i klyftor så du kan balansera smaken lite, gärna en ekologisk citron, dom är inte lika bittra i smaken.

Men ja det var en underbar upplevelse att höra hjärtat. Jag vet inte hur många gånger jag sa till läkaren att den där maskinen måste han behålla
    Precis under bilden på "räkan" så kom det upp som en EKG remsa på skärmen. Först så såg vi mina hjärtslag, men efter lokalisering så kunde vi se "räkans" istället. Då var jag helt hundra på att sambon skulle svimma. Men tårar i ögonen hade vi båda två

Säger hej till er andra och skickar en stor kram {#lang_emotions_heart}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    God morgon tjejer {#lang_emotions_sunny}
  • LuPeRo
    mojutten: Jag började med Albyl minor direkt vid ÄL (när ÄL-stickan var positiv) och har ätit dom sedan dess. Jag är helt övertygad att det var tack vare dom som det gick vägen denna gången (ja än så länge). Så jag fortsätter troget att svälja dom
  • LuPeRo
    Cali: Nej fy vilket tråkigt besked! Och på din födelsedag ovanpå allt (önskar dig ändå ett stort grattis i efterskott). Jag hoppas att läkarna finner en lösning åt er. Skickar en massa stora kramar ♥

mojutten: Jag äter fortfarande 1/4 Albyl och kommer att göra det ett bra tag till. Iallafall 20-25 veckor till. Du kanske kan testa med ÄL-test för att se när din ÄL är? (bara ett förslag )

Ninni: Jag såg inte förrän nu att vi flyttats Skumt det där!

Liss: Hur är det med dig? Vilken vecka är du i?

TT: Hallå hallå! Dags att titta in och säga hej igen

Bettan: Efterlyser även dig! Hur var din semester?

icka: Aj aj aj, jobbigt med nackspärr. Det är nog en bra idé att gå till sjukgymnast och akupunktör om du inte kan äta starkare tabletter.
    Vecka 14?! Oj vad tiden går fort för dig! Grattis till vecka 14
    (jag önskar att tiden kunde gå fortare även för mig)

Skickar en stor kram till alla och ett "Hej" till dom jag inte kommenterat {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    mojutten: Förlåt {#lang_emotions_embarassed} Hade glömt bort att du haft ett mf så nyligen...
    Men jag tror inte att det är någon fara om du börjar med Albylen redan nu.
  • LuPeRo
    mojutten: Ja vi har blivit rätt många här inne nu (vilket är jättekul). Jag trodde jag hade full koll på alla men det hade jag inte tydligen {#lang_emotions_undecided}
    Ibland kan man känna att allt bara blivit för mycket, att livet inte är roligt eller rättvist. Om en bra sak händer så vet man om att det följs åt av 10 dåliga. (eller ja det känns så ibland)
  • LuPeRo
    icka76 skrev 2010-03-15 09:53:07 följande:
    PP: det kommer att gå fort även för dig. tror jag är inne i de s.k. spökveckorna nu, känns jätteläskigt.
    Jag försöker ta dagarna som dom kommer. Helgerna är lätta att roa sig på så man glömmer bort allt lite, men när veckodagarna kommer så blir man mer medveten.
    Kan förstå att det känns läskigt, men det är ju fullt normalt det du går igenom. Det här med spökveckorna intresserar mig lite. Är alla symptom borta eller det finns något som kan avslöja att där är något?
  • LuPeRo
    Laplata: Jag börjar med att önska dig välkommen in hit.
    Sedan vill jag beklaga dina MF, det är något som ingen borde genomgå!

Ang Albyl. Efter tips här i tråden så valde jag att på eget bevåg börja med 1/4 tablett efter ÄL. Jag inbillar mig att det var det som hjälpte mig. För att slippa dela tabletten pratade jag med min läkare om att få utskrivet Trombyl. Men då endast 1 MF är registrerat på mig så fick jag inte det. Men vid 2 MF eller fler får man det av honom.
    Så jag har valt att fortsätta med 1/4 Albyl och än så länge tror jag att det går bra.

Skickar en stor kram ♥
  • LuPeRo
    icka: Ja jag har också inbillat mig att det är olika. Men du har ju iallafall några symptom och det gör att man kan känna sig liiite lugnare. Magen kommer när du minst anar det, jag lovar. Finnar har jag fått mängder av i ansiktet och lite i nacken.
    Sedan har jag den där kliande fläcken på bröstet. Den kliar inte lika mycket nu men den är kvar. Just nu kör jag en hemma kur med olja, finns ju inget "fetare" än det. Men än så länge är den oförändrad *suck* Vet snart inte vad jag ska prova. Barnmorskan kunde inte heller säga vad det var så hon kunde inte tipsa om något heller.
  • LuPeRo
    monchichi: Fick faktiskt ett tips av en annan här på FL att använda Hydrokortison. Och det hade jag faktiskt en tub av som inte gått ut ännu. Så nu ska jag prova med det.
    Men nästa blir att testa med någon sorts Aloe Vera kräm. Tack för tipset!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3