Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Cinza: vilken bra idé att använda det jobbiga du gått igenom på det viset.

Cali: tycker också det känns otroligt skönt att göra någonting. Det som är mest frustrerande för mig är att bara sitta och vänta på att allt ska lösa sig. Då blir jag verkligen stressad.
    Bidrottninggele tar man för att förstärka äl. Jag upplevde att jag fick betydligt starkare symptom vid äl och det borde väl vara bra...? Men om det egentligen har någon effekt eller ej vet jag inte. Första gången jag testade det blev jag gravid direkt (sista graviditeten), men den här gången har jag nog tagit det ca 6 cykler utan verkan. Det är nog till syven och sist så att det mest handlar om "tur" och inget annat. 

Icka: vad skönt att oron har lagt sig!

Monchichi: usch det låter jobbigt. Hur gick besöket?

Mayan: lycka till den 27:e!

Maggan: välkommen. Jag har inte genomgått någon utredning och kan därför tyvärr inte hjälpa dig.

Vallmo: jag drabbades också av migrän efter mina ma. Tänker att det beror på stressen/sorgen. Kram

Mayan: det är svåra frågor.  Jag hårdtränar inte, så jag har fortsatt träna (skulle nog bli galen annars). Vad det gäller kaffe och te så försöker jag hålla mig till livsmedelsverkets rekomendationer (3 koppar kaffe/ 6 koppar te per dag) mest hela tiden för enkelhetens skull.

Ego: jag har varit riktigt deppig i veckan. Har verkligen känt innerst inne att det här aldrig kommer att sluta lyckligt. Nu har det helt plötsligt vänt och i dag har jag haft en riktigt bra dag. Hoppas verligen att det håller i sig ett par dagar nu!

Från det ena till det andra så känns det nästan som att jag har äl på gång och det är då nästan 1 vecka för tidigt. Har ni några erfarenheter kring om äl brukar flytta på sig när man börjar med akupuntkur?

Ha en bra fredagskväll allihopa!

• NinniNinna

God morgon tråden!

Cali: måste bara säga en sak till om bidrottnnggele.... dels så finns det folk som upplevt biverkningar av det (det finns massor av trådar om det här på fl bla, så googla runt lite) och dels så vill jag säga att jag har hoppat över bidrottninggele nu när jag pysslar med akupunktur och örterna. Tänkte att det nog är bäst att ta en sak i taget {#lang_emotions_wink} Du får berätta hur du gör och hur det går för dig!

Monchichi: ja, Gud vad tjatigt det kan bli med bara barnsnack! När jag träffade ännu en ny bebis i veckan, så fortsatte dessutom diskussionerna med mina bekanta efteråt om hur ALLA de känner väntar barn nu. Ja, tack för den liksom. Kunde knappt låtsat le efter ett tag...
    Jag misstänker också att akupunturen kan ha satt igång en massa processer i kroppen och att det är därför jag känner av äl redan nu. Jag har testat och har inte äl ännu, men det måste ju vara ett gott tecken att kroppen visar "livstecken"

• NinniNinna

Cali: fy vad tråkigt! ...och på din födelsedag också. Det enda jag egentligen kan göra nu är att skicka dig en riktigt stor kram och en förhoppning om att du och mannen tar hand om varandra i kväll. Kram!

• NinniNinna

Cali:hur är det med dig i dag? Tänker på dig! Kram

Vet någon klok tjej varför vi har flyttats från "svårt att få barn" till "medlems grupper"? Förstår ingenting {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}!

• NinniNinna

Här händer så mycket att jag knappt hänger med något mer! Välkommen Lapata! Kul att vi blir fler, även om jag såklart inte önskar att någon skulle behöva söka sig hit.

Monchichi: fy vilket trist äl-sypmtom. Förstår verkligen att du inte vill bli påmind om graviditetskänslorna.

Oj, vad det går fråmåt för de gravida! Grattis, igen, till er. Tänk att ni redan behöver mammakläder! Det måste vara ett gott tecken! Jag har iof bara kommit till v 9, men jag har aldrig ens behövt spänna upp byxorna. Mitt råd är kör hårt. Jag har tänkt som er om en massa saker (ska inte köpa det och det om det går snätt osv osv) men sanningen är ju att man inte kan skydda sig mot sorgen iaf, så passa på och njut av att det går så bra för er! Kram!
    Icka: v 14, wow! När är bf?
    PP: låter jobbigt med torrfläcken, hoppas råden du fått hjälper!
    Liss: när är nästa vul?

Massamys: skit att mensen kom! Jag har inte gått på akupunktur så länge, men jag var nog där dagarna kring mens sist (minns knappt även fast det bara var 2 v sen, illa {#lang_emotions_wink}). Ser nog inte egentligen något hinder med att gå när man har mens, eftersom det borde vara då hela äl-processen sätts igång.

Ego: här kom äl tidigare, förmodligen pga av akupunturen. Ser detta som ett gått tecken eftersom äl nu är tillbaka på "gamla vanliga tiden", som jag haft i flera år innan det försköts för ett par månader sen. Enda problemet är att vi då inte kom igång med sexmaratonet i tid. Typiskt.

• NinniNinna

Godmorgon tråden!

PP: det är ju jättekonstigt! Jag har aldrig fått någon hjärtaktivitet registrerad (eftersom jag aldrg varit på tidiga vul), men jag hoppas och tror att det finns inskrivet i min journal att jag fått två ma eftersom båda konstaterades av läkare.
    Vad tror ni andra, borde man börja kolla upp att läkarna verkligen skrivit in detta?

Ego: har minne som en guldfisk... hur var det nu som man markerar att man haft äl i tempkurvan?

• NinniNinna

Liss: men nej vad tråkigt vännen! Förtsår att du måste vara jätteorolig nu. Hade jag varit du hade jag inte väntat på nästa veckas vul, utan åk in akut om du oror dig. Med din historia borde du inte tvingas gå och vänta i ovisshet. Förhoppningsvis är allt bra och då får du ju veta det. Ta hand om dig! Stor kram från mig!

• NinniNinna

Tittar bara in för att se hur det gått för dig, Liss. Du har funnits i mina tankar i dag. Kram

Cali: håller tummarna för att det går bra hos läkaren i morgon. Jag tror och hoppas att de kan hjälpa er med ert problem. Titta gärna in sen och säg hur det gick!

• NinniNinna

Liss: åhh vad skönt att höra!!!! Stort grattis till dig vännen!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3