Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Bettan: vad skönt att blödningen upphörde, då var det nog som ni trodde (med medicinen). Har du hunnit ringa någon privat mottagning i dag?

• NinniNinna

Bettan: skönt att du har en läkartid med vul inbokad! Det är inte långt till torsdag Glad

Ego: Jag vet att vi inte ska prata graviditet här, men jag är så sjukt orolig. Det handlar väl mest om att sista graviditeten nästan var vid samma tid på året som denna. Det är helt omöjligt att inte minnas hur det gick förra sommaren och det känns faktiskt nästan mer verkligt nu än det gjort på länge. Jag minns allt om förra ma och det är inte kul. Vet att jag borde vara glad, men det går inte.

• NinniNinna

Icka och Liss: tack för förståelsen!

Bettan: grattis!!! ...och vad skönt att du hittat en så bra läkare!

Trevlig midsommar allihopa!

• NinniNinna

Hej
    Tittar bara in för att höra hur ni hade det på midsommar?

Ha en skön lat midsommardag!

• NinniNinna

Liss och Bettan: skönt att ni hade en bra midsommar!

Bettan: hur har det gått med er nya hund? Är lite avundsjuk.... Flört

• NinniNinna

God morgon tråden!

Bettan: åhh vad mysigt, då flyttar han ju hem snart! Jag och mannen fortsätter titta på alla hundar vi möter och har väl kommit ett par steg närmare ett beslut.... men det känns som ett stort beslut då man inte är så van vid det där med hund.
    Hade en riktigt bra midsommar. Vi är ett stort gäng som brukar fira ihop och det är alltid kul.

Mojutten: Ja, då får vi hoppas att det blir lektioner på RMC. Jag håller tummarna!

• NinniNinna

Bettan: ni har en dagmatte, eller hur? Hur mycket kostar det? Vi tror (om vi beslutar oss för hund) att vi ska  hinna cykla hem på lunchen, men det är väl mer realistiskt att tro att det kanske inte skulle funka alla dagar...

• NinniNinna

God morgon tråden

Bettan: nej, i början har vi förstått att man ska vara väldigt mycket med valpen (och det kan jag tänka mig att man vill också Flört). Om vi bestämmer oss för hund, så planerar vi att ta ut semester i skift då. Sedan kanske vi kan klara oss på att cyckla hem på lunchen, men jag tror att vi även skulle vara i behov av hunddagis vissa dagar.

Mojutten: hur går det för dig?

• NinniNinna

Mojutten: Fy vad tråkigt! ... men det kanske inte är kört än? När är bim?

Bettan: nej, ingen av oss skulle kunna ta med hunden till jobbet. Hur länge ska ni vara hemma med valpen?
    Kul det där när man börjar fundera på hund, det är som att sambon och jag ser hundar överallt Skrattande

• NinniNinna

Godmorgon, nu får vi försöka skaka liv i tråden igen Skrattande

Bettan: 1,5 mån med nya valpen låter riktigt mysigt. Då antar jag att ni kommer att hålla er hemma i sommar? När startar semestern?

Vinkar till alla

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3