Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hej tjejer!

NN: Skoj att ni är igång igen. Hoppas på att insem ger utdelning! :)

Mojutten: Trist, men inte så konstigt att du mår skit nu. Det är inte direkt någon dans på rosor vi får igenom. Det ÄR sjukt jobbigt med gravida. Konstigt vore det väl om vi tyckte annat?!

Yama: Grattis!

Icka: Ett försenat födelsedagsgrattis till dig, hur är det?

Jeanna: Välkommen hit. Jag kan tyvärr itne heller bidra med något gällande IVF.

Pimpinellan: Kanske dags att ta till tempen om flytningarna är svåra att tolka? Vilka mediciner är det du vill ha för att göra ED osv? Det är flera som köper utomlands och dylik. Det är ju mkt som man inte behöver få på recept här hemma...

• TantTingeling

Hej tjejer!
    Ville bara kika in och ge ifrån mig ett livstecken, även om jag itne har något särskilt på hjärtat. Ser att det går upp och ner här som vanligt, men hoppas att våren tar med sig lite mer uppåtkänslor, nu när den är på intågande! kramar!

• TantTingeling

Mojutten o Ninni: Kul att se er oxå :) Hur är det med er?
    Med mig är det som vanligt, eller ännu lite bittrare möjligen... ;) Har iaf (antagligen) fått ett medgivande för adoption, varit på en härlig bröllopsresa samt börjat en fortutbildning, så lite nytt har det blivit iaf.  Sen har jag insett att jag blivit fet också, vilket (i komination m. sabbat sexliv) antagligen är orsaken till att jag inte varit gravid på snart 1 år. Synd bara att det är enklare att fixa kilona än sexet... ;)

MCT, SoMa: Ni är varmt välkomna :)

Pimpinellan: Man får vara hur ego man vill här :) Lycka till!

McY: Grattis till en milstolpe! :)

• TantTingeling

Ninni: Tack! Nästa steg? Inget än så länge. Medgivande innebär ju inte så mkt i nuläget. Nu är det väl bara att köa i några år, och hoppas på förnyat medgivande om 2 år (då är mannen på gränsen för ålderstrecket) :) Lycka till med utredningen!

MCT: Jag har också gjort undersökningen m. koksalt. Jag tycker det var en struntsak, en vanlig gyn.undersökning är klart värre!  Jag blödde inget. Jag fick antibiotika i förebyggande syfte, en dos.

Mojutten: Tack :) Jag har också börjat löpträna, eller ja, man kanske inte ska kalla det så ännu, än så länge flåsar jag fram i stilla mak, men det kanske kommer... :)

• TantTingeling

Pimpinellan: Jag tyckte inte innohepsprutorna var så illa. Nålen är visseligen inte den vassaste, så man får ha lite kraft när den ska genom huden (att sega gör klart ondare). Sen är det där med blåmärken lite teknik, och såklart oxå beroende på vart nålen hamnar. Jag tar ett stadigt tag om en liten valk, sticker in nålen bestämt, injicerar långsamt , håller kvar en stund och drar sedan ut nålen. För mig har det funkat bäst för att minimera risken för blåmärken.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3