Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Mitt förlorade inlägg gick ungefär såhär:

Snigelkatt: Aha, då är jag med. Här gör MVC-läkarna inte ul. Lycka till på KUB!

Ninni: Tack för omtanken!

Ego: UL visade en livlig krabat, det finaste jag sett! Jag är såååå lycklig! Storleken överensstämde på pricken efter min beräknade äl, 11+1, vilket innebär att jag blev tillbakaflyttad 2 dagar. Kanske, kanske vågar man börja slappna av lite mer nu.

• TantTingeling
    Bettan och Ninni: Tack tjejer, det värmer!

Ninni: Har ni fått själva medgivandeutredningen ännu, eller "bara" beskedet ni fått (inte så bara, men du fattar ;)). Vi har tänkt ägna första semesterveckan åt att skicka in alla papper, vi har ju änn u inte varit gifta i ett år, så vi har inte haft så rysligt bråttom med det. Vår kötid tickar ju på oavsett.

Bettan: Jag tror frågade tidigare, men jag ser inte att du svarat, vilket jag antar beror på att du inte sett frågan ;) Hur går det med er nu efter op, börjar ni landa. Flyter allt på bra? Har ni varit på något återbesök? Vad är planen nu?
  • TantTingeling

PP: Tack söta du! Hoppas att allt är fint med er alla tre! Kram

Mojutten: Tack vännen!!!

HÄr har vi stårlande väder, och jag har semester så på mitt program står idag hundpromenad och därefter blir det nog en stund i solen med en bra bok. Hoppas att ni andra har en skön dag, även om jag tror att de flesta av er ännu jobbar.

• TantTingeling

Bettan: Så bra att det känns lite bättre! Ja, det är klart att ni tycker det är läskigt, det ÄR ju en läskig operation. Men skönt att ni iaf sluppit komplikationer efter op (vore väl ohyggligt orättvist om ni skulle råkat ut för nåt sånt oxå)Jobbigt med sömnen, men hoppas det repar sig snart. Kram!

• TantTingeling

Ninni: Ja, visst är det på tiden at vi ruskar om lite här och blåser liv i tråden igen! För oss gick det fort att få utredningen i vår hand, den var ju i princip klar när vi fick beskedet och vi hade läst igenom den innan. Är det samma för er? Är ni medlem i fler än AC? Det måste jag ha missat...

Snigelkatt: Tack! Kom ihåg att uppdatera efter KUB!

Saftochbulle: Aha en nykomling! Välkommen till bästa tråden, du får gärna berätta vem du är ;) Tack för påhejandet!

• TantTingeling

Mojutten: Tråkigt att höra att du känner dig låg, låter bra att du skämde bort dig med lite lyx i vardagen! Hoppas du haft en riktigt skön helg och att allt känns lite lättare nu. Kul med husvisning, var det nåt intressant?

Ninni: Härligt, grattis än en gång, det är verkligen stort att ha fått papper på att man är en lämplig förälder! ;)  Vi fick göra på samma sätt med vår utredning, antar att det är standardförfarandet. Vi har inte heller varit medlemmar länge, sen september -10 tror jag. Men om nu allt går som vi hoppas så kommer vi att ha en fn kötid då det är dags för syskon. Har ni pratat nåt mer om länder?

Icka: Tack vännen, men jag tror inte att jag skulle känna mig så "hemma" där, det var länge de flesta av tjejerna där hängde här så jag känner mig tryggare här!

Kram till alla goa tjejer!

• TantTingeling

Ninni: Läskig dröm du hade. Hoppas obehaget har släppt nu!
    Jag hänger nog kvar här tills ni kickar ut mig ;) Men oroa dig inte, jag kommer inte att prata barnvagnar och dylikt här.
    Tack söta du! Ja, jag är gladare än jag varit på länge faktiskt, tiden mellan mf nr 5 och nu har varit oerhört jobbig. Men oron finns där, ständigt. Kanske det kommer kännas mer ok snart, och att vi då kanske, kanske vågar berätta för våra nära och kära.

Snigelkatt: Lycka till imorgon!

Nu ska jag ut i solen och göra tråkiga hussysslor, men eftersom jag har semester så känns det helt ok ändå :)
    När har ni andra semester?

• TantTingeling

Pimpinellan: Aha, visste inte att du är pensionär. Vi har helt fantastiskt väder här i norr nu, åtminstone i Norrbotten, har tom. varit varmast i Europa! Hoppas det håller i sig till ni åker norrut!

• TantTingeling

Mojutten: Åhh vad spännande med husletande! Har ni varit på många visningar?

Ninni: Nej, inte annat än att jag berättade för min chef (vilket jag ju i princip var tvingad till för att slippa stressen). Om nästa ul ser bra ut så kommer vi (nog) att våga börja berätta för de närmaste.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3