Inlägg från: snigelkatt |Visa alla inlägg
  • snigelkatt

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Håller absolut med dig där Mojutten.
    Både min närmsta familj och vännerna verkar tro att adoption är den lätta lösningen på allt.
    "det är väl bara att adoptera" typ, och vips så kommer ett friskt barn inom ett par veckor.
    Jag tror helt enkelt att det är okunskap och att de försöker säga något som de tror ska lindra ens sorg över att kanske inte få egna barn.
    Nästan i typ med att "om du bara slappnar av, och slutar stressa så ska du se att du blir gravid snart" HAHAHAHA skratta mig rakt i ansiktet istället!
    Nu tex, så råkade vi ju plussa igen när jag har den stressigaste perioden på mitt jobb, vi är mitt uppe i ännu en missfallsutredning på Sahlgrenska och mannen har galet mycket på sitt egna företag.
    Hoppas du får en läkartid snart. Kram!

Tack McYama, v 18, här går det undan! Spännande med RUL! Stackare att du fortfarande mår illa, hua.
    Jag som nästan blir lite lyckligare såfort jag känner mig litelite åksjuk nu

Försökte boka ett tidigt VUL privat i typ v 7, men lyckas inte hitta något som vill göra det före v 8 i göteborg?!
    Mina progesteron tar nämligen slut om ca 2 veckor, och jag ville ta ett privat VUL innan vi kontaktade Repro på Sahlgrenska.
    Jag ville veta om det var en ofosterlig graviditet igen, eller om det var på Riktigt den här gången.
    Så nu har vi bestämt oss för att ringa Sahlgrenska i alla fall nästa vecka....

Kram på er ♥

• snigelkatt

NN - Vet du hur jag kan få progesteron utan att ringa SU? Jag är bara ordinerar progesteron från plus, absolut inte före sa dom. Så om jag ringer, så fattar de ju att jag är gravid....
    Det är märkligt att alla får så olika ordinationer, även från samma sjukhus.
    Min förra läkare sa att om jag tog progesteron redan från ÄL så kunde det ha motsatt effekt, då det innehöll lite av samma hormon som finns i minipiller?!
    Jag kontrade med alla de som gör IVF och tar från ÄL, men hon sa att det var annorlunda för de var ned-reglerade. 

• snigelkatt

Irma, det vore ju jättesnällt, vad glad jag blir!
    Jag inboxar dig direkt!
    Jag bokade nu in mig på ett privat VUL den 1 juni, på Emma Ultraljudsklinik, ser allt fint ut, så kontaktar vi Sahlgrenska efter det.
    TACK ♥ 

• snigelkatt
    Irma skrev 2011-05-14 21:07:35 följande:
    snigel: Nu är ett paket progesteronvagiatorer påväg till dig! Håller tummarna att allt ser fint ut 1:e juni
    Tack ♥ Om vi lyckas denna gången, så har ju du hjälpt till på ett hörn
    Såååå tacksam!
  • snigelkatt

Mc Yama - Underbart att höra att allt såg fint ut, och att du vågar njuta nu! Grattis!

Om allt går vägen (och det måste det ju göra denna gången tycker jag) så ska ALLA på min avdelning ha bebis runt nyår Vi är bara 3 tjejer som jobbar här, och den 3e berättade idag att hon oxå var gravid.
    Vi tänkte berätta för cheferna vid Midsommar, och jag ser verkligen fram emot deras miner när de för höra att hela avdelningen försvinner ha ha ha!

• snigelkatt

Snabb uppdatering bara:
    Just nu så känns våra 6 missfall och 4 års kamp väldigt långt borta för en gångs skull
    Fick lite panik först, då hon gjorde vanligt UL på magen, och inte hittade något alls.
    Hon frågade om jag verkligen fått ett positivt gravtest....
    Ja, 10 stycken svara jag...
    Hon gjorde VUL istället, och vi har för fösta gången någonsin fått se ett litet hjärta picka ♥♥♥
    1,5 cm kärlek, och jag är i v 7+6 idag
    Nästa målbild sätter vi till början på juli, då vi passerar v 12.
    Slutmålet i början på januari känns för overkligt och långt borta för att ens reflektera över....

• snigelkatt

Tack för era tankar ♥
    Fick tid på SU på tisdag morgon, och då får jag mer progesteron oxå, skönt!
    Sa inte att vi redan varit på VUL, utan tar gladeligen emot ett till  

• snigelkatt

TT - underbart att hört, stoooort grattis! Som Lisa Nilsson sjöng i sin gamla låt "nån där uppe måste ha sett mig, och tänkt att nu så är det väl ändå hennes tur"

Det gick bra för oss med idag, lille plutt snurrade runt och var inte still en sekund ♥
    Tänk om bara ett par veckor så kan man se att det är en liten bebis och inte bara en barbapappa
    Det var lite svårt att måta, men hon tyckte storleken passade fint med tiden från sista mens, så hon skrev 8+5 idag.
    Eftersom vi nu fått se ett levande pyre, så släpper de oss från Sahlgrenska nu.
    Känns lite konstigt må jag säga, har ju gått där i så många år, och jag trodde de skulle kolla upp oss i alla fall varannav vecka med VUL.
    Men den nya läkaren som vi träffade idag (vår 7e läkare på SU....) tyckte att det räckte med vanliga MVC nu.
    Så fick progesteron att ta till v 12, sedan skulle jag sluta direkt, ingen nedtrappning 8lät inte det märkligt? men...
    Trombyl skulle jag ta till v 34.
    Låter ju helt ofattbart att ens tänka så långt fram, men men.... Det KAN ju faktiskt gå vägen nu!!!
    Ska boka tid för KUB i morgon, så då har vi ett nytt datum att längta till

Kram på er! 

• snigelkatt

Jag vågar inte heller ha sex....
    Vi hade det typ nån gång efter ÄL, men jag blev superorolig redan då.
    Nu sex strejkar jag till efter RUL i alla fall
    Jag försöker verkligen inte tänka på MF, men det finns ju hela tiden i bakhuvudet. hua...
    I morgon har jag extra VUL, får det av läkaren på MVC varannan vecka fram till RUL.
    Svår ångest varje gång.
    Lever pyret?
    Klarar vi ett 7e MF?
    För att svara dig Pimpinellan, så tar jag det ovanligt lugnt i allt jag gör nu.
    Hoppar inte hopprep längre (tränade med det innan) Cyklar inte ens längre... Skrider lixom bara fram lugnt och skakfritt.... Jag vågar inte använda min varmvattenflaska till magen när det värker längre.
    Äter nyttigare än någonsin, djupandas så fort jag stressar på jobbet. Försöker i stort att undvika att ens bära tunga kassar när vi handlat....
    Kanske inte spelar någon roll egentligen, men jag är så sjukt rädd att jag ska påverka så att vi får missfall igen, det FÅR bara inte hända.
    8,30 i morgon kommer jag nog ha svårt att Inte vara stressad....

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3